سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
لیست نامزدهای جبهه پایداری در 12 استان کشور

بسمه تعالی

لیست نامزدهای جبهه پایداری در 12 استان کشور

تبریز                                 جلیل زاده   سعیدی

اردبیل                                 افضلی فرد

سمیرم                                  جعفری

اردل وفارسان                         یوسف پور

مشهد                                        قدوسی

 

ابادان                                    شرفی

دزفول                                  قاسمی

اهواز                                سودانی   موسوی      فلسفی

دشت ازادگان                        سواری

شیراز                                مکارم شیرازی      ذوالانوار

پلدختر                               کائیدی

بروجرد                             بیراوند

 

رشت                         اقازاده        علیزاده

تالش ورضوانشهر       شکری

 

گرگان واق قلا            ناصری

همدان                     حجازی   کارخانه ای

بافق ومهریز            فرهمند

کرمانشاه                  رزم

تفرش                      سیاسی اشتیانی


+ نوشته شـــده در پنج شنبه 91/2/14ساعــت 10:8 صبح تــوسط عباس | نظر
لیست نامزدهای جبهه پایداری در 12 استان کشور

بسمه تعالی

 بنا براین گزارش؛ به گفته دکتر زارعی، لیست منتشر شده جبهه پایداری در استان های کشور به شرح ذیل می باشد:

استان اذرتایجانشرقی

تبریز                        رسول جلیل زاده سعیدی

 

 

ادامه مطلب...

+ نوشته شـــده در پنج شنبه 91/2/14ساعــت 9:23 صبح تــوسط عباس | نظر
انیمیشن

بسمه تعالی

عکسهای متحرک و بسیار خنده دار ، www.pixnaz.ir 


+ نوشته شـــده در پنج شنبه 91/2/14ساعــت 8:1 صبح تــوسط عباس | نظر
عکس: همایش پرشور جوانان حامی جبهه پایداری

بسمه تعالی

به کاندیدائی رای دهید که :

 

در برابر حقوق مادام العمر،

 

وقف غیر قانونی دانشگاه ازاد،

 

فتنه 88وانحراف خواص ،

 

سکوت نکردند

 


 

News: 124 663 -
Share


+ نوشته شـــده در سه شنبه 91/2/12ساعــت 8:20 صبح تــوسط عباس | نظر
قدرتمندترین کشور خاورمیانه نگذاشت طرح آمریکا علیه سوریه عملی شود

بسمه تعالی

قدرتمندترین کشور خاورمیانه نگذاشت طرح آمریکا علیه سوریه عملی شود

 

کیهان: کارشناسان موسسه استراتفور در واشنگتن معتقدند ایران به عنوان قدرتمندترین کشور خاورمیانه، مانع از اجرای پروژه آمریکا در براندازی حکومت سوریه شده است.

پژوهشگران موسسه استراتفور در امور استراتژیک با تهیه گزارشی اعلام کردند: ایران اکنون قدرتمندترین کشور خاورمیانه و خلیج فارس در کنار آمریکاست و حمایت قاطع آن کشور از بشار اسد موجب می شود تا او بتواند از بحران جاری خارج شود. به گزارش « ایران دیپلماسی» این کارشناسان تاکید کرده اند: آینده سوریه بستگی به تصمیم ایران دارد و این تنها تهران است که می تواند آینده سوریه را رقم بزند.

در همین حال هاآرتص گزارش داد کاخ سفید به هیچ وجه قصد ندارد از گزینه نظامی برای چالش سوریه استفاده کند. لئون پانه تا وزیر دفاع آمریکا هفته گذشته به اعضای کنگره توضیح داده که واشنگتن نمی تواند در قبال بحران سوریه جادو کند.

در این جلسه، نمایندگان کنگره از مقامات پنتاگون خواستند که درباره توانایی های نظامی آمریکا برای استفاده از گزینه نظامی یا دلایل عدم استفاده از آن توضیحاتی ارائه دهند. هوارد مکایون، رئیس کمیسیون نیروهای مسلح گفت: «توصیه می کنم حتی اگر ثابت شد که خطری متوجه امنیت ملی آمریکا است به هیچ وجه به فکر گزینه نظامی نباشید چرا که به هیچ وجه مشخص نیست که ما برای سرنگونی بشار اسد در سوریه تا چه اندازه باید هزینه بپردازیم.»


+ نوشته شـــده در دوشنبه 91/2/11ساعــت 11:39 صبح تــوسط عباس | نظر
همایش جوانان حامی جبهه پایداری انقلاب اسلامی در دور دوم انتخابات

بسمه تعالی

همایش جوانان حامی جبهه پایداری انقلاب اسلامی در دور دوم انتخابات مجلس؛
جوانان حامی‌جبهه‌پایداری باردیگر درسالن سیدالشهدا(ع) گردهم می‎آیند

 

 همایش جوانان جبهه پایداری انقلاب اسلامی عصر فردا ، دوشنبه 11 اردیبهشت در سالن سید الشهداء علیه السلام برگزار خواهد شد.

به گزارش رجانیوز ، این همایش که ادامه همایش‌های «پایداری در منطقه ممنوعه 1 و 2» است،  در سالن سیدالشهدا ، میدان هفت تیر ، خیابان مفتح جنوبی برگزار خواهد شد. ساعت آغاز این همایش 16:30 می باشد.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر مرتضی آقاتهرانی، استاد اخلاق و دکتر کامران باقری لنکرانی سخنگوی جبهه پایداری در این همایش سخنرانی خواهند کرد.

همچنین برخی اعضای جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی مانند دکتر وحید یامین پور نیز به ارائه نظراتشان درباره شرایط سیاسی و اجتماعی جامعه خواهند پرداخت.

در این همایش کلیپ ها و مستندهایی با موضوع انتخاب گفتمان اصلح پخش خواهد شد.

گفتنی است همایش جوانان حامی جبهه پایداری در مرحله اول انتخابات با عنوان "پایداری در منطقه ممنوعه" که یکی از مهمترین و پرشورترین همایش انتخاباتی در شهر تهران به شمار می رفت، با سخنرانی حسن عباسی، سعید قاسمی و روح الله حسینیان و استقبال بسیار چشمگیر جوانان انقلابی تهران در اسفندماه گذشته برگزار شد.

اخبار مرتبط:


+ نوشته شـــده در دوشنبه 91/2/11ساعــت 11:33 صبح تــوسط عباس | نظر
طرح بزرگ ناچابرای مقابله با بدحچابی

بسمه تعالی

طرح ‌بزرگ ‌برای ‌مقابله با بدپوششی

برچسب های این مطلب:
طرح - طرح بزرگ مقابله با بدپوششی - طرح را از روز 25 - طرح علاوه بر نیروی انتظامی - نیروی انتظامی از اجرای طرح - و مطالبات مردم این طرح - افزود در این طرح - وی افزود این طرح - از اجرای طرح بزرگ مقابله - مردم این طرح را از - ‌بزرگ - ‌بزرگ خرید پست اینترنتی ‌برای - طرح بهترین ‌بزرگ - ‌برای - ‌برای رایگان ‌مقابله با بیشترین - ‌بزرگ خرید پست اینترنتی ‌برای - ‌مقابله - ‌مقابله با بیشترین بدپوششی دانلود - پست اینترنتی ‌برای رایگان ‌مقابله - با - با بدپوششی و مزاحمین نوامیس - با خبرنگاران - با اشاره به این موضوع - اجرای طرح بزرگ مقابله با - شنبه در نشست خبری با - خبرنگاران با - است که در این ارت با - بزرگ مقابله با بدپوششی و - نشست خبری با خبرنگاران - بدپوششی - بدپوششی و مزاحمین نوامیس مردم - بدپوششی مزاحمت برای - بدپوششی سابقه انتظامی آنها با - طرح بزرگ مقابله با بدپوششی - مردم متدین جامعه بحث بدپوششی - که در صورت تکرار بدپوششی - بزرگ برای مقابله با بدپوششی - مقابله با بدپوششی و مزاحمین - جامعه بحث بدپوششی

جام جم آنلاین: سردار احمدرضا رادان جانشین فرمانده نیروی انتظامی از اجرای طرح بزرگ مقابله با بدپوششی و مزاحمین نوامیس مردم از 25 خرداد خبر داد.طرح ‌بزرگ ‌برای ‌مقابله با بدپوششیبه گزارش جام جم آنلاین، جانشین ناجا امروز سه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به این موضوع گفت: یکی از دغدغه های جدی مردم متدین جامعه بحث بدپوششی ، مزاحمت برای نوامیس مردم و هنجارشکنان اجتماعی است که در این ارتباط نیروی انتظامی برای پاسخگویی به دغدغه ها و مطالبات مردم این طرح را از روز 25 خرداد ماه به صورت جدی و گسترده در تهران و سراسر کشور عملیاتی خواهد کرد.
رادان افزود: در این طرح علاوه بر نیروی انتظامی ، پلیس راهنمایی و رانندگی و پلیس راه کشور نیز مشارکت خواهند داشت و خودروی افراد بدپوشش اعم از راننده و سرنشین به مدت یک هفته توقیف و با انتقال افراد بدپوشش به پلیس امنیت، برای انها سابقه انتظامی تشکیل خواهد شد، بدیهی است که در صورت تکرار بدپوششی سابقه انتظامی آنها با پرونده به مراجع قضایی ارسال و تصمیم قانونی اتخاذ خواهد شد.
جانشین ناجا تصریح کرد: سگ گردانی، آلودگی صوتی و امنیت پارک ها از جمله ماموریت های پلیس است که از روز 25 خرداد اجرا می‌شود.
وی افزود: این طرح ابتدا به مدت 10 روز در تهران و سپس در استان های شمالی و آنگاه در سراسر کشور اجرا خواهد شد.
رادان تاکید کرد: یکی از شاخه های این طرح نیز مربوط به تولیدکنندگان لباس ها و توزیع کنندگان نمادهای انحرافی همانند شیطان پرستی در جامعه است که در این خصوص نیز به تولیدکنندگان و عرضه کنندگان این لباس ها هشدارهای لازم داده شده و پلیس امنیت، آنها را شناسایی کرده است.
رادان در پاسخ به پرسش خبرنگار جام جم در خصوص مشارکت دیگر سازمان ها و نهادها در اجرای این طرح بزرگ گفت: ما سعی خواهیم کرد که ماموریت های خود را انجام دهیم و این وظیفه رسانه ها است که مطالبات مردم را در حیطه دیگر نهادها و سازمان ها از آنها سوال کنند.
جانشین ناجا تصریح کرد؛ این طرح تعطیل بردار نبوده و به هنجارشکن ها هشدار می دهیم برخورد پلیس با آنها با جدیت تمام دنبال خواهد شد و نیروی انتظامی براساس وظیفه ذاتی خویش اجازه نخواهد داد تا هنجارشکن ها نسبت به ارزش ها و باورهای اجتماعی دهن کجی کنند


+ نوشته شـــده در یکشنبه 91/2/10ساعــت 8:15 صبح تــوسط عباس | نظر
سخنان مهم و تارخی علامه مصباح یزدی در جمع کاندیداهای جبهه پایدار

بسمه تعالی

سخنان مهم و تارخی علامه مصباح یزدی در جمع کاندیداهای جبهه پایداری + عکس
اخلاص و متانت مهمترین عوامل پیروزی جبهه‎پایداری در مرحله اول/ آزمون‎های دشوارتری در راه است

 

 در آستانه برگزاری دومین دور از انتخابات مجلس شورای اسلامی، آیت الله مصباح یزدی، در دیدار با اعضای شورای مرکزی و کاندیداهای جبهه پایداری در شهر تهران، با بیان مطالب مهمی پیرامون انتخابات مجلس، پیروزی‌های اخیر در این انتخابات را به دلیل حرکت خالصانه نیروهای انقلاب دانسته و به تبیین امتحانات پیچیده پیش رو در عرصه سیاسی و اجتماعی پرداختند.

 
به گزارش رجانیوز، در این دیدار که بیش از سه ساعت به طول انجامید، پس از بیان نظرات حاضرین در جلسه، علامه مصباح یزدی در سخنانی مهم و تاریخی، به تبیین چارچوب حرکت جبهه پایداری در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی پرداخته و نسبت به شرایط حساسی که نیروهای انقلاب اسلامی در آینده پیش رو دارند، هشدار دادند.
 
رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) در این دیدار با تبیین عوامل پیروزی جبهه پایداری در انتخابات مجلس، به امکانات و زمان اندک جبهه پایداری برای فعالیت انتخاباتی اشاره کرده و اخلاص در تشکیل این جبهه و اخلاق متینی که این جبهه در قبال دیگر رقبا داشت را از مهمترین عوامل پیروزی جبهه پایداری با وجود این کاستی‌ها بر شمردند.
 
علامه مصباح یزدی در ادامه به بیان شرایط سخت امتحان در زمان صدر اسلام پرداخته و نکات مهمی را پیرامون امتحانات حساسی که در آینده جامعه شاهد آن خواهد بود بیان فرمودند.
 
با توجه به اهمیت سخنان حضرت علامه مصباح یزدی، رجانیوز در ادامه متن کامل سخنان ایشان در جمع اعضای جبهه پایداری انقلاب اسلامی را منتشر می‌کند:
 
 
 بسم الله الرحمن الرحیم، الحمد لله رب العالمین و الصلوة و السلام علی سیدالأنبیاء و المرسلین حبیب اله العالمین ابی‌القاسم محمد و علی آله الطیبین الطاهرین المعصومین
 
 
 
عوامل پیروزی در انتخابات
 
داستان انتخابات اخیر و پیروزی‌هایی که دشمنان هم به آنها اعتراف کردند یکی از نمونه‌های نصرت الهی است که در طول تاریخ برای پیروان حق و به خصوص مسلمانان اتفاق افتاده و هر وقت مردم قدردان این نعمت‌های الهی، مخصوصا نعمت‌هایی که همراه با مددهای غیر عادی بوده، شکر کردند خدا بر نعمت‌شان افزوده و موفقیت‌های بیشتری نصیب‌شان کرده است. ما هم به همین دلیل در مقام شکر الهی برمی‌آییم و به فرمایش مقام معظم رهبری ـ‌دامت برکاته‌ـ جبهه خضوع بر آستان ربوبی می‌ساییم که این موفقیت را نصیب جامعه ما کرد و کشور و ملت ما در مقابل دشمنان سرفراز شدند.
 
عامل این نعمت و پیروزی در درجه اول شخص مقام معظم رهبری ـ‌مد ظله العالی‌ـ بودند؛ این، هم بر دوست و هم بر دشمن مخفی نیست. هر چند کسانی دوست ندارند این امر ابراز و به آن پرداخته شود؛ ولی دوست و دشمن می‌دانند که تدبیرهای حکیمانه ایشان و دلسوزی، صداقت و اخلاص‌شان در برابر خدای متعال و انجام وظایف، بزرگ‌ترین عامل برای موفقیت‌هایی است که در طول مدت قریب به ربع قرن که ایشان پرچم ولایت را به دست دارند، نصیب مردم ایران شده و این انتخابات هم نمونه‌ای از این پیروزی‌ها بود. البته در درجات پایین‌تر کسانی که بیشتر از نعمت وجود ایشان و همین طور از سایر نعمت‌های الهی قدردانی کردند استحقاق نعمت‌های بیشتر را پیدا کردند و امیدواریم که در آینده هم عنایات الهی روزافزون شود.
 
ارتباط مسأله انتخابات با تشکیل جبهه پایداری و وظایفی که مقتضای پیدایش این پدیده است ایجاب می‌کند که در چند جهت تأمل کنیم: اول اصل موفقیت چشمگیری که حاصل شد؛ این پیروزی واقعا برای دوستان جبهه پایداری و برای بسیاری از دوستان دیگر بیش از حد انتظار بود؛ مخصوصا با توجه به امکانات ضعیفی که در اختیار نامزدهای این جبهه بود و فرصت کمی که از زمان تشکیل جبهه پایداری تا زمان انتخابات وجود داشت؛ در مقایسه با کسانی که بیش از سی سال سابقه و تجربه داشتند، مردم آنها را بیشتر می‌شناختند، در طول دوران نهضت و بعد از پیروزی انقلاب پست‌های حساس داشتند؛ هم‌چنین سایر امتیازات که آنها داشتند در مقابل چند نفری که به عنوان جبهه پایداری حرکتی را شروع کردند، در حالی‌که موقعیت‌شان نسبت به آن‌ها خیلی ضعیف‌تر بود؛ هم امکانات مادی‌شان و هم فرصت کمتری در اختیار داشتند. با توجه به این نقطه‌ها که به یک معنا نقطه‌های ضعف است، موفقیت‌هایی که نصیب این جبهه شد خیلی بیش از حد انتظار بود. خدا را باید در مقابل این نعمت شکر کنیم و ببینیم چه عواملی موجب این موفقیت شده است؛ چون خدای متعال نعمتش را بدون استحقاق به افراد نمی‌دهد و چنین نیست که هر کسی لیاقت هر نعمتی را پیدا کند. باید ببینیم چه عوامل و چه نقطه‌های مثبتی در این گروه بوده که استحقاق چنین نعمتی را پیدا کرده‌اند؛ باید این نقاط مثبت را شناسایی کنیم و آنها را تقویت کنیم.
 
به نظر من مهم‌ترین عامل روح اخلاص عزیزانی است که اقدام به تشکیل این جبهه و فعالیت‌های انتخاباتی اخیر کردند. با مراجعه به منابع دینی و مشاهده تجربه‌های تاریخی، به خصوص در زمان حاضر با ملاحظه ویژگی‌های حضرت امام ـ رحمه‌الله ‌ـ و مقام معظم رهبری ـ‌دامت برکاته‌ـ ‌و دیگرانی که از این حیث به ایشان شبیه‌تر بودند، نقش اخلاص را در موفقیت‌هایشان می‌بینیم. ما هم باید از این موضوع درس بگیریم و هر کس سعی کند این عامل را در خودش تقویت کند. این یک تعارف یا شعار سیاسی نیست؛ بلکه حقیقتی است. هر کس با خدا معامله کند و خالص‌تر باشد، خدا هم بیشتر به او کمک می‌کند. این نقطه مثبتی است که ما باید به آن توجه داشته باشیم و آن را در خودمان تقویت کنیم.
 
عامل دیگر برخورد متینی بود که این دوستان با دیگران داشتند. همه می‌دانیم کسانی که با این جبهه موافق نبودند چند گروه کاملا متفاوت بودند: از یک سو اصلاح‌طلبان، از سوی دیگر طرفداران جریان انحرافی، بعضی از دوستان اصول‌گرا هم تصور می‌کردند رقیب جدیدی برایشان پیدا شده که موجب اختلاف در جبهه اصول‌گرایی می‌شود، از جهت دیگری با این گروه مخالفت می‌کردند و گاهی این مخالفت‌ها به صورتی دور از انتظار انجام می‌شد. تا جایی که من اطلاع دارم برخورد دوستان با این مخالفت‌ها در مقام مقایسه با دیگران خیلی متین‌تر و منطقی‌تر بود و همین امر مردم را بیشتر به این گروه علاقه‌مند کرد. مردم از درگیری‌های سیاسی و گروهی خسته شده‌اند، طبع آدمیزاد هم چنین برخوردهایی را نمی‌پسندد. اما منطق و استدلال و برخورد مؤدبانه و متین انگیزه بیشتری برای گوش دادن و تحت تأثیر واقع شدن ایجاد می‌کند. به نظر من این هم عامل مثبتی بود که باید تقویت شود. گاهی شنیده می‌شد که کمی تندی یا عصبانیت در گوشه و کنار وجود داشته، به نظر من بهتر است که ما در صدد تقویت متانت و منطق باشیم. اگر نقطه‌های ضعفی هم در جریان کار بوده باید آنها را هم بشناسیم و اصلاح کنیم. اما آن‌چه به نظر بنده می‌رسد که در این جلسه روی آن تأکید کنم فراتر از این مسایل است.
 
 
 
آزمون‌های الهی، مراتب و دشواری‌ها
 
بدون شک بعثت پیغمبر اکرم ـ‌صلی الله علیه و آله‌ـ نقطه عطفی در تاریخ بشریت بود که دوران بعد از آن با ماقبلش بسیار متفاوت است. اما معنای این حرف این نیست که آن‌چه در زمان خود پیغمبر اکرم ـ‌صلوات‌الله‌علیه‌ـ اتفاق افتاد نقطه اوج این حرکت بود؛ بلکه نقطه شروع بود. با مشاهده حرکتی که از بعثت شروع شود، به وسیله ائمه اطهار ـ‌صلوات‌الله‌علیهم‌اجمعین‌ـ مدارج تکامل را پیمود و نهایتا به دست مبارک ولی عصر ‌ـ‌عجل‌الله‌فرجه‌الشریف‌ـ به نقطه اوج خود خواهد رسید، متوجه می‌شویم که این حرکت از روز اول توأم با مبارزه و سختی‌ها بوده و این مبارزه تا روز آخر ادامه خواهد یافت. با این تفاوت که در ابتدا پیغمبر اکرم ـ‌صلی‌الله‌علیه‌ـ با گروهی بت‌پرستِ جاهل، بی‌منطق و مبتلا به خرافات مواجه بودند که معرفت و شعور آنها در این حد بود که بتی را که خودشان از کشک و خرما درست کرده بودند، می‌پرستیدند و وقتی گرسنه‌شان می‌شد همان بت‌ها را می‌خوردند! ناگفته پیداست که چنین کسانی با پیغمبر اکرم(ص) برخوردهای غیرانسانی، نامعقول و بی‌ادبانه‌ای داشتند و همین برخوردها به بیش از هشتاد غزوه و سریه منجر شد. زندگی مسلمانان بعد از تشکیل جامعه اسلامی در مدینه کلا به جنگ گذشت و این یعنی حرکت پیامبر(ص) از ابتدا با مبارزه توأم بود.
 
 
 
رویارویی یاران قدیمی با رهبر جامعه
 
حلقه دوم این مبارزه از روز رحلت پیغمبر اکرم(ص) شروع شد تا دوران 25 سال خلافت خلفا هم گذشت و سرانجام مردم خسته و ناامید از دیگران، به در خانه علی هجوم آوردند و اظهار کردند که حالا ما فهمیدیم که باید از شما اطاعت کنیم. در این‌جا مرحله جدیدی شروع شد که امید می‌رفت حضرت امیر(ع) بتوانند خطاهای گذشته را جبران کنند و قدم‌های بلندی در مسیر تکامل جامعه اسلامی بردارند. ولی چند روزی نگذشت که جنگ جمل را به راه انداختند و امیرالمؤمنین(ع) مجبور شد ناخواسته جنگی را تحمل کند. اما این جنگ با جنگ‌های پیغمبر(ص) خیلی متفاوت بود. پیامبر اکرم(ص) با بت‌پرستانی می‌جنگید که دختران‌شان را زنده به‌گور می‌کردند و بت‌هایی را که خودشان می‌ساختند، می‌پرستیدند؛ اما جنگ علی(ع) با پسر عمه خودش و بعضی دیگر از اصحاب پیغمبر(ص) بود؛ با کسانی که سال‌ها در جبهه‌‌های جنگ شرکت کرده بودند، در رکاب رسول‌الله(ص) مجاهدت‌ها کرده بودند، هزینه‌هایی پرداخته بودند، فداکاری‌هایی کرده بودند، بسیاری از آنها نور چشمی‌‌های جامعه اسلامی بودند. این نوع دیگری از مبارزه بود.
 
حلقه سوم این مبارزات توسط سیدالشهدا ـ‌صلوات‌الله‌علیه‌ـ انجام شد و این زنجیره مبارزات تا زمان ظهور ولی عصر ـ‌عجل‌الله فرجه الشریف‌ـ ادامه دارد. اما هر کدام از این حلقه‌ها، یا به تعبیری دیگر آزمایش‌هایی که برای جامعه اسلامی پیدا شد، ویژگی‌های خاصی داشت و هر یک سخت‌تر از آزمایش قبلی بود.
 
اساسا طبیعت آزمایش و امتحان همین است. دانش‌آموز دوره ابتدایی را در یک سطح آزمایش می‌کنند؛ دانش‌آموز دوره راهنمایی را در سطح دیگری؛ در مقطع دبیرستان هم در سطح بالاتر و... هر مرحله از آزمون‌ها سخت‌تر و پیچیده‌تر از امتحان‌های قبلی می‌شود. تاریخ اسلام هم گواه همین امر است. بعضی از کسانی که در رکاب امیرالمؤمنین(ع) با معاویه می‌جنگیدند و به اصطلاح از آزمون‌شان سربلند بیرون آمده بودند، در کربلا با امام حسین(ع) جنگیدند؛ نه فقط در صف مقابل آن حضرت قرا گرفتند، بلکه قاتل سیدالشهداء(ص) شدند! این سنت الهی است که هر روز امتحان‌ها سخت‌تر و پیچیده‌تر می‌شود. چون روز به‌روز سطح فهم، شعور، توقعات، قدرت‌ و توانایی انسان بالاتر می‌رود؛ نوع برخوردها هم با متفاوت می‌شود. کسانی که دیروز هم‌سنگر بودند، امروز رویاروی هم قرار می‌گیرند.
 
 
 
رویارویی عالمان با امام زمان(عج)
 
در روایت معتبری نقل شده که حضرت بقیة‌الله الاعظم ـ‌اروحنافداه‌ـ بعد از ظهور، مبارزه‌ای سخت‌تر از همه جنگ‌ها و درگیری‌های عالم خواهند داشت که علاوه بر خونریزی‌های فراوانی که خواهد شد، ابزار‌های نظامی پیشرفته و تعداد زیاد افرادی که در جنگ با آن حضرت به‌کار گرفته می‌شوند و هم‌چنین موقعیت متفاوت خود امام ـ‌عجل‌الله‌فرجه‌الشریف، ایشان با کسانی مواجه می‌شوند که به وسیله آیات قرآن با آن حضرت محاجه می‌کنند؛ یعنی با امام زمان بحث و مناظره می‌کنند و مدعی می‌شوند که آن حضرت بر حق نیست!
 
زمان پیغمبر(ص) و مقابله ایشان با گروهی بت‌پرست را مقایسه کنید با کسانی که خطاب به امام زمان ـصلوات‌الله‌علیه‌ـ می‌گویند اصلا تو قرآن را نمی‌فهمی؛ معنی آیه چیزی است که من می‌گویم! ببینید امتحان چه‌قدر سخت می‌شود؟ آن گروه بت‌پرست به راحتی با استدلال قانع یا محکوم می‌شدند؛ اما با کسانی که برای مقابله با امام زمان ـصلوات‌الله‌علیه‌ـ به قرآن استدلال می‌کنند و می‌گویند معنای آیه همان است که من می‌گویم یا می‌گویند فهم تو برای خودت حجت است و من چیزی غیر از آن می‌فهمم، با چنین کسی چگونه می‌توان بحث کرد؟ چه‌قدر موقعیت برای ولی‌عصر ـ‌صلوات‌الله‌علیه‌ـ سخت است؟ پیامبر به بت‌پرستان می‌گفت: «أَتَعْبُدُونَ مَا تَنْحِتُونَ؟»1 آیا چیزی را که به دست خودتان می‌تراشید، می‌پرستید؟ آنها هم جوابی نداشتند. نهایتا می‌گفتند: پدران ما چنین می‌کردند، ما هم از آنها تبعیت می‌کنیم. اما کسی که به محاجه با امام زمان ـ‌صلوات‌الله‌علیه‌ـ‌ می‌پردازد، می‌گوید: قرآن درست است، پیغمبر راست گفته، ولی معنی آیه قرآن ‌چیزی است که من می‌گویم و آنچه تو می‌گویی درست نیست! چنین کسانی افراد بی‌سوادی نیستند؛ که امام(ع) به آنها بگوید بروید درس بخوانید؛ آنها ملا و عالم هستند؛ اما به خودشان حق می‌دهند که با امام زمان ـ‌عجل‌الله‌فرجه‌الشریف‌ـ محاجه کنند و به آن حضرت بگویند تو نمی‌فهمی!
 
 
 
دشواری‌های دوران غیبت
 
این موقعیت خیلی سختی است؛ ولی آخرین حلقه از مبارزات مردان خداست. از زمانی که حضرت ولی‌عصر ـ‌عجل‌الله‌فرجه‌الشریف‌ـ غیبت کردند تا زمان ظهور، جامعه باید مراحل مختلفی را بگذراند تا به این حد برسد. ما باید این حقیقت را درک کنیم و هر روز آماده پیچیده‌تر شدن موقعیت معرفتی جامعه باشیم؛ روزبه‌روز مطالب پیچیده‌تر و ابهام‌ها بیشتر می‌شود، حرف‌های تازه و اشکالات جدیدی مطرح می‌شود که حل کردن آن‌ها و قانع کردن طرف مقابل مشکل‌تر است؛ ولی این واقعیتی است و ما باید با تصحیح فهم‌مان، رشد معرفت‌مان و تقویت ایمان‌مان خود را برای چنین شرایطی آماده کنیم و منتظر چنین مشکلاتی باشیم. این مسایل برای همه ممکن است رخ بدهد. خدا با کسی تعارف ندارد و هیچ کس هم از امتحان مستثنی نیست. همه امتحان خواهند شد؛ البته هر کسی به اندازه ظرفیت خودش و امروزه بالاترین و سخت‌ترین امتحانات برای مقام معظم رهبری ـ‌دامت برکاته‌ـ است. هم‌چنان طبق روایات در زمان ظهور ولی‌عصر ـ‌عجل‌الله‌فرجه‌الشریف‌ـ بالاترین سختی‌ها و مشکلات برای شخص امام زمان ـ‌صلوات‌الله‌علیه‌ـ است. امروز یکی از وظایف ما این است که هر روز و شب تا جایی که می‌توانیم برای موفقیت و تأییدات مقام معظم رهبری دعا کنیم که خدا ایشان را از همه آفات و بلیات حفظ کند، علوم و معارف الهی را به قلب مبارک‌شان الهام کند، در انجام وظایف موفق‌شان بدارد، یاران‌شان را زیاد کند و مددهای غیبی‌اش را به ایشان بیشتر کند. علاوه بر این‌که باید خودمان را هم برای مراحل سخت‌تر امتحان آماده کنیم.
 
 
 
جریان انحرافی،‌ خطری سخت‌تر از فتنه‌های پیشین
 
برای درک بهتر این مطلب خوب است نگاهی به جریانات و حوادث پس از پیروزی انقلاب تا کنون بیاندازیم. از حضور لیبرال‌ها در رأس حکومت به سرکردگی بنی‌صدر که صریحا مخالفتشان را با افکار و اندیشه امام اظهار می‌کردند؛ بعد از آن، شهادت بزرگانی مثل شهید بهشتی، رجایی، باهنر و ... بعد از آن حضور کسانی که حرف‌های لیبرال‌های را با پوشش و لعابی از اسلام و انقلابی‌گری در جامعه مطرح می‌کردند. تا کار به جایی رسید که در دوره اصلاحات ارز‌ش‌های اسلامی رسما مورد توهین قرار می‌گرفت و این روند تاکنون ادامه داشته و بعد از این هم فتنه‌ها به صورت‌های دیگری پدیدار خواهد شد؛ ما هم باید منتظر فتنه‌های جدید باشیم. فتنه‌هایی که طلیعه آن در چند سال گذشته ظاهر شد؛ جریانی که با تظاهر به اسلام و تشیع و تمسک به نام مبارک امام زمان ـ‌صلوات‌الله‌علیه‌ـ در باطن تیشه به ریشه اسلام می‌زند. بعضی از مسئولان هم متوجه نیستند که بالقوه چه خطری در پیش است که شاید از همه خطرهای گذشته سخت‌تر و سنگین‌تر باشد. هر چند ـ‌الحمدلله‌ـ این جریان بالفعل آبرویی ندارند؛ اما اگر خدای نکرده از آنها غفلت شود و بتوانند فرصتی برای ترویج افکار خود پیدا کنند خطرشان از همه خطرهای گذشته بیشتر است.
 
 
 
بهره‌گیری از تجربیات گذشته در آزمون‌های الهی
 
چنان‌که گفته شد، سنت الهی بر امتحان است؛ هر روز هم امتحانات پیچیده‌تر خواهد شد و ما باید منتظر امتحانات سخت‌تری باشیم. در چنین شرایطی وظیفه هر یک از ما چیست؟ شرایط مختلف اجتماعی تکالیفی را برای جامعه ایجاد می‌کند که این تکالیف به تکالیف فردی منحل می‌شود. چون جامعه وجود حقیقی مستقلی از وجود افراد ندارد. بر همین اساس هر امتحان یا تکلیفی که برای یک جامعه پیش می‌آید در واقع امتحان و تکلیف برای افراد آن جامعه است و با توجه به این‌که افراد از لحاظ فهم‌، شناخت، مراتب ایمان، موقعیت اجتماعی، برخورداری از امکانات و ... متفاوت هستند، با توجه به این تفاوت‌ها هر یک از آنها وظایف خاصی خواهند داشت. بدون شک این سختی‌ها و دشواری‌ها در آینده هم برای ما تکرار خواهد شد و ما باید از تجربه گذشته برای آینده استفاده کنیم؛ باید ببینیم چه نقاط ضعفی داشتیم، آنها را اصلاح کنیم؛ چه نقاط قوتی داشتیم، آن‌ها را تقویت کنیم. تجربه‌ای که این فراز و نشیب‌ها به ما آموخته و قرآن هم آن را تأیید می‌فرماید این است که شرایط جامعه به قدری تغییر و نوسان پیدا می‌کند که گاهی حتی مؤمنین خاص هم مشرف به یأس و ناامیدی می‌شوند؛ «حَتَّى إِذَا اسْتَیْأَسَ الرُّسُلُ وَظَنُّواْ أَنَّهُمْ قَدْ کُذِبُواْ»2؛ «‌ام حَسِبْتُمْ أَن تَدْخُلُواْ الْجَنَّةَ وَلَمَّا یَأْتِکُم مَّثَلُ الَّذِینَ خَلَوْاْ مِن قَبْلِکُم مَّسَّتْهُمُ الْبَأْسَاء وَالضَّرَّاء وَزُلْزِلُواْ حَتَّى یَقُولَ الرَّسُولُ وَالَّذِینَ آمَنُواْ مَعَهُ مَتَى نَصْرُ اللّهِ»3؛ این آیه خطاب به پیامبر(ص) و یارانش می‌فرماید: آیا گمان می‌کنید صرفا با ادعای ایمان کار تمام شد؟! تمام سختی‌هایی که به پیشنیان رسیده، به شما هم خواهد رسید، تا جایی که متزلزل می‌شوید و می‌گویید: پس خدا کی ما را یاری خواهد کرد. وقتی کار به این‌جا رسید، آن زمان است که می‌فرماید: «أَلا إِنَّ نَصْرَ اللّهِ قَرِیبٌ.»
 
 
 
اعتماد به خداوند، زمینه‌ساز نصرت الهی
 
ما هم باید توجه داشته باشیم که امتحاناتی در پیش داریم که ما را هم به چنین موقعیت‌هایی خواهد رساند؛ شرایط به‌قدری زیر و رو می‌شود و ما را به جایی می‌رساند که فریادمان بلند می‌شود که: «مَتَى نَصْرُ اللّهِ!» زمانی‌که امیدمان از همه جا قطع شد و چشم امید به چیزی غیر از خدا نداشتیم، به نیروی خودمان، به فکر و پولمان و به قدرت و تجربه‌مان نبالیدیم و از همه چیز قطع امید کردیم، آن‌گاه خدا می‌گوید: «أَلا إِنَّ نَصْرَ اللّهِ قَرِیبٌ.»
 
اگر کسانی بتوانند از ابتدا تمرین کنند که به چیزی غیر از خدا اعتماد نکنند، برای چنین کسانی همیشه إِنَّ نَصْرَ اللّهِ قَرِیبٌ است. اشکال کار ما این است که در ایمان، معرفت‌ و اعتمادمان به خدا ضعف داریم؛ به زبان می‌گوییم که رزق و روزی ما دست خداست، اما در دل می‌گوییم باید برای روز مبادا پول را نگه داریم! پس خدا کو؟! باید سعی کنیم در هر حالی به‌گونه‌ای باشیم که به هیچ چیز غیر از خدا اعتماد نداشته باشم. البته خداوند وظایفی را برای ما قرار داده که باید آنها را انجام بدهیم؛ باید شبانه‌روز تلاش کنیم؛ اما نباید فراموش کنیم که خداوند می‌فرماید زمانی‌ که مؤمنین از همه جا مأیوس شدند، ما ملائکه را برای کمک‌شان فرستادیم؛ اما مبادا تصور کنید که ملائکه مومنین را پیروز می‌کنند؛ بلکه «وَمَا جَعَلَهُ اللّهُ إِلاَّ بُشْرَى لَکُمْ وَلِتَطْمَئِنَّ قُلُوبُکُم؛»4 فرشته‌ها را فرستادیم تا شما آرامش پیدا کنید؛ اما «وَمَا النَّصْرُ إِلاَّ مِنْ عِندِ اللّهِ الْعَزِیزِ الْحَکِیمِ.»
 
هر فردی سهمی از ایمان و معرفت دارد و هر فردی خودش باید برای تقویت معرفت و تکامل ایمان و اعتقادش تلاش کند. ما نیز باید سعی کنیم در هر حالی اعتماد اصلی‌مان به خدا باشد. در روایتی نقل شده که مؤمن زمانی از ایمان واقعی برخوردار است که اعتمادش به آن‌چه نزد خداست بیش از چیزی باشد که در اختیار دارد.5 ما در جریان اخیر و صدها مورد نظیر آن تجربه کردیم و فهمیدیم که خدا به ما کمک کرده است؛ اما هم‌چنان اعتماد قلبی‌مان به اسباب است؛ فلان‌کس چه بگوید، چه کسی از ما تعریف ‌کند، چه کسی مخالفت کند، با چه کسی بند و بست کنیم و از کجا اسباب و وسایلی برای تقویت خودمان فراهم کنیم. غافلیم از این‌که زمانی مؤمن واقعی هستیم که فقط آن‌چه را خدا گفته، چون او گفته انجام دهیم و فقط متکی به او باشیم و وجود و عدم اسباب و وسایل برای ما مساوی باشد. وقتی ما از هر چه غیر خداست قطع امید کردیم آن زمان است که نصرت الهی نزدیک است. اگر پای «اما» و «اگر» و «شاید» و «ان قلت» به میان آمد، باید آن‌قدر در بوته حوادث پایین و بالا بشویم تا خالص شویم. اما اگر از همان ابتدا باور کردیم که امید و اعتماد ما نباید به غیر خدا باشد فاصله‌ها کوتاه و فرج نزدیک می‌شود. 
 
خداوند دو نوع امداد به بندگان دارد: یک دسته امدادهای عمومی که هیچ پیش‌شرطی ندارد و هر کس، در هر موقعیتی اعم از مؤمن و کافر از آنها بهره‌مند می‌شود؛ «کُلاًّ نُّمِدُّ هَـؤُلاء وَهَـؤُلاء مِنْ عَطَاء رَبِّکَ وَمَا کَانَ عَطَاء رَبِّکَ مَحْظُورًا.»6 اما دسته دیگری از امدادهای الهی مخصوص مؤمنین است و هر کس به اندازه ایمان و اعتمادش به خدا از آن بهره‌مند می‌شود. ما در مقابل قدرت‌های بزرگ دنیا چه داشتیم و داریم؟ اما خدا نشان داد جامعه‌ای که در آن با نفس گرم یک مرد الهی اعتماد به خدا زنده شود و افراد آن به لطف خدا ایمان پیدا کنند، می‌توانند با امدادهای غیبی خدا بر دشمنان قدرتمند خود پیروزشان شوند. این مسأله را از ابتدای انقلاب در جریانات مختلف تجربه کرده‌ایم؛ یکی از آنها همین انتخابات اخیر و پیروزی دوستان جبهه پایداری است.
 
لزوم پایداری بر اخلاص و متانت
 
ما باید از این جریانات درس بگیریم و فراموش نکنیم که پیروزی‌هایی که به دست آمده به خاطر ایکس و ایگرگ نبوده است؛ بلکه به همان میزانی که ایمان و توکل به خدا داشتیم خدا کمک کرده است. نشانه چنین باوری این است که رفتار ما با رفتار دیگران متفاوت خواهد بود؛ با چنین باوری به کسی تهمت نمی‌زنیم، به کسی بی‌احترامی نمی‌کنیم، تخریب نمی‌کنیم. اگر زمانی به اقتضای وظیفه و برای حفظ اصل نظام روشنگری و افشاگری لازم باشد، ‌گریزی از آن نیست؛ اما در برابر رقیبی که اشتراکات زیادی با ما دارد ضرورتی ندارد مثل یک برانداز با او برخورد کنیم؛ بلکه با رعایت ادب، احترام، متانت و منطق حرف‌مان را می‌زنیم. کسی که حسابش با خدا صاف باشد، اصلا لحن کلامش تغییر می‌کند و نفسش اثر دیگری دارد؛ برخلاف کسی که با تظاهر قصد فریب دیگران را دارد، ممکن است چند نفر فریفته شوند، اما چنین کسی زود رسوا خواهد شد. می‌بینید چگونه دوست و دشمن تحت تأثیر کلام مقام معظم رهبری ـ‌دامت برکاته‌ـ قرار میگیرند؟ امام راحل ـ ‌رحمةالله‌علیه‌ ـ هم، چنین بود؛ بیانی ساده‌، خودمانی که در آن از اصطلاحات علمی و سیاسی خبری نبود، ولی در اعماق دل‌ها اثر می‌کرد و همه صداقتش را درک می‌کردند.
 


+ نوشته شـــده در شنبه 91/2/9ساعــت 12:17 عصر تــوسط عباس | نظر
حق استاد (نکته)

بسمه تعالی

حق استاد (نکته)

اوایل آبان ماه سال 1385 درباره موضوعی که در یادداشت کیهان آمده بود خدمت حضرت آیت الله جنتی- دام عزه- عرایضی داشتیم. حضرت ایشان به نکته ای از آن یادداشت اعتراض داشتند و نگارنده نیز در تایید نظر خود استدلال می کردم. چند روز بعد، با برادر عزیز و متعهدم حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای اژه ای در جلسه ای بودیم. ایشان گفتند؛ من هم با نظر شما موافقم و درباره آن با حضرت آیت الله جنتی هم گفت وگویی داشته ام و سپس اضافه کرد که «البته من نمی توانم مانند شما با ایشان بحث کنم» و من با تعجب پرسیدم؛ چرا...؟! و آقای اژه ای پاسخی دادند که از ژرفای ایمان و اخلاق آمیخته به تقوای اسلامی ایشان حکایت می کرد و نگارنده آن پاسخ درس آموز را بارها به مناسبت های مختلف، شاهد مثال آورده ام. پاسخ آقای اژه ای این بود؛ «من شاگرد حضرت آیت الله جنتی بوده ام و باید در سخن گفتن با ایشان اندازه نگه دارم تا خدای نخواسته حق بزرگی را که بر گردن من دارند نادیده نگرفته باشم».
و البته بدیهی است آنجا که اشاره به نکته ای ضروری باشد واگویه آن به استاد بخشی از حق بزرگ استاد است که راه و روش خاص خود را دارد و موضوع این وجیزه نیست.
روز دوشنبه هفته جاری- 4/2/91- نامه سرگشاده ای با امضای «جمعی از دانشجویان دانشگاه امام صادق علیه السلام» که خطاب به حضرت آیت الله مصباح یزدی- حفظه الله تعالی- نوشته شده و حاوی انتقاداتی به جبهه پایداری بود، روی خروجی برخی از سایت های خبری- خودی و غیر خودی- رفت.
درباره این نامه، اشاره به نکاتی ضروری است؛
الف: امضای نامه، «کلی»! و «غیرقابل شناسایی است»! و این امضاء از سوی هر فرد و گروه دیگری نیز می تواند به کار گرفته شود! امضای «جمعی از دانشجویان دانشگاه امام صادق علیه السلام» در حالی که اسامی امضاءکنندگان در آن نیست، با امضای «یک فرد ناشناس»! و امثال آن کمترین تفاوتی ندارد، بنابراین در گام اول، انتساب نامه به جمعی از دانشجویان دانشگاه امام صادق(ع) زیر سؤال است و بعید نیست که نویسنده نامه، حتی یکی از آنها نیز نباشد!
ب: بر فرض که نویسنده این نامه، یک یا چند تن از دانشجویان دانشگاه امام صادق(ع) بوده و آن گونه که در نامه ادعا شده، پرسش هایی از حضرت آیت الله مصباح داشته اند، پای این سؤال در میان است که چرا نامه سرگشاده؟! البته در پایان نامه آمده است «از جناب آقای نبویان که ادعا نموده اند جزء جبهه پایداری نیستند و صرفا به شاگردی استاد افتخار می کنند درخواست داریم این مرقومه را قبل از آن که فریب ها، فتنه ای به پا کنند به دست ایشان- آیت الله مصباح- برسانند» که این بخش از نامه ضمن آنکه با استناد «ادعا» به جناب نبویان مؤدبانه نیست شک برانگیز نیز هست و انتساب آن به دانشجویان دانشگاه امام صادق(ع) را با تردید روبرو می کند چرا که نامه یاد شده روی سایت های خبری رفته و در سطح وسیعی منتشر شده است بنابراین درخواست از آقای نبویان برای رساندن نامه به دست آیت الله مصباح، غیرقابل توجیه است و به نظر می رسد نویسنده یا نویسندگان نامه می دانسته اند که «سرگشاده» بودن نامه می تواند واقعی بودن امضای آن را زیر سؤال ببرد و با افزودن این جمله قصد رد گم کردن داشته اند! و یا آن که قصد سوئی نداشته اند و فقط خامی و ناپختگی کرده اند!
ج: و اما، حضرت آیت الله مصباح یزدی از دانشمندان بزرگ و کم نظیری هستند که تمامی عمر شریف خود را در خدمت به اسلام، مسلمین و انقلاب اسلامی سپری کرده اند و در تمامی روزهای حادثه و در عبور از عقبه های تند و نفس گیر که برخی دیگر کنج عافیت! گزیده بودند، حضرت ایشان با صلابت، شجاعت و بصیرت مثال زدنی خود در صحنه حاضر بوده اند. سابقه درخشان و قابل دسترسی زندگی حضرت استاد نشان می دهد که آن بزرگوار، نه در سر سودای سود داشته اند و نه هیچگاه در دفاع از اسلام و انقلاب و منافع مردم، غم «بود» و «نبود» به دل راه داده اند.
اگر نویسندگان نامه یاد شده آنگونه که ادعا کرده اند، جمعی از دانشجویان دانشگاه امام صادق(ع) باشند، به یقین باید خاطره بصیرت بخشی استاد را مخصوصا در هنگامه ای که برخی دیگر مهر سکوت بر لب زده بودند، به خاطر داشته باشند و نباید و شایسته نیست حق بزرگی را که حضرت آیت الله مصباح بر گردن تک تک آنان داشته و دارد، از یاد برده باشند.
د: تصور کنید که فردا نامه سرگشاده دیگری با یک امضای کلی و غیرقابل شناسایی دیگر، مثلا جمعی از دانشجویان همان دانشگاه امام صادق(ع) و یا فلان دانشگاه و بهمان جبهه و فلان حزب- و از موضع جبهه پایداری- خطاب به حضرت آیت الله مهدوی کنی- حفظه الله تعالی- نوشته شود و... این رشته سر دراز پیدا کند، آیا این ماجرا غیرقابل تصور است؟! معلوم است که نیست، این یکی از ترفندهای شناخته شده دشمن است، بنابراین چگونه می توان تصور کرد که از آن دست بردارد و تفرقه افکنی در میان نیروهای انقلاب را با بهره گیری از اینگونه شگردها و ترفندها، کنار بگذارد؟! باید خطاب به نویسنده یا نویسندگان نامه یاد شده، اگر به واقع جمعی از دانشجویان دانشگاه امام صادق(ع) باشند! گفت؛ کاش مروری گذرا به تاریخ 33 ساله انقلاب داشتید تا دشمنان کمین کرده در عقبه ها را می شناختید.
هـ: نگارنده چند هفته قبل از انتخابات حماسی 12 اسفند طی یادداشتی با عنوان «سر گردنه کشتی نگیرید» خطاب به عزیزان دست اندرکار دو جبهه متحد و پایداری از پروژه تفرقه «جان کین» یاد کرده و آورده بود که پرداختن دست اندرکاران دو جبهه یاد شده به یکدیگر غفلت از دشمنان کمین کرده را درپی خواهد داشت و مخصوصا بعید نیست که این اختلافات را آنگونه که «جان کین» انتظار دارد، در میان هواداران دامن زده و به بعد از انتخابات نیز منتقل کند! که البته برخی از عزیزان از این هشدار ابرو درهم کشیدند و...
و: بالاخره جان کلام را باید در هشدار رهبر معظم انقلاب جستجو کرد. آنجا که طی سخنان حکیمانه خود در حرم رضوی علیه السلام فرمودند؛
«عزیزان من! برادران! خواهران! در سرتاسر کشور، امروز ما احتیاج داریم به اتحاد و یکپارچگی، بهانه های اختلاف زیاد است. گاهی در یک قضیه ای سلیقه یک نفر، دو نفر با هم یکسان نیست؛ این نباید بهانه اختلاف بشود. گاهی در کسی یک گرایشی هست، در دیگری نیست؛ این نباید مایه اختلاف بشود. آراء، نظرات، همه محترمند، اختلاف در درون، منازعه در درون، موجب فشل می شود... یک مقدار از جرأتی که دشمن در سال های گذشته پیدا کرد، به خاطر اختلافات بود.»
حسین شریعتمداری

 


+ نوشته شـــده در جمعه 91/2/8ساعــت 7:59 صبح تــوسط عباس | نظر
واق واق بلبل! (گفت و شنود)

بسمه تعالی

واق واق بلبل! (گفت و شنود)

گفت: انتشار اخبار مربوط به سفرهای تفریحی برخی از سران و عوامل فتنه بدجوری آب توی لانه مورچه ها ریخته است.
گفتم: چطور مگر؟ چرا...؟!
گفت: گروه های اپوزیسیون عصبانی هستند که چرا برخی سران و عوامل فتنه به جای آن که برای دربه دری و زندگی فلاکت بار هواداران خود نگران باشند، به زندگی مرفه و سفرهای تفریحی روی آورده اند!
گفتم: حیوونکی ها حق دارند!
گفت: سایت بالاترین خطاب به سران و عوامل فتنه نوشته است؛ «آنچه بیشتر از همه باعث تاسف است این که پشت صحنه خوشگذرانی می کنید ولی در مصاحبه ها و سخنرانی های خود از نگرانی برای اپوزیسیون دم می زنید»!
گفتم: یارو برای تفریح به یک ویلای خصوصی در یک منطقه خوش آب و هوا رفته بود ولی در سخنرانی خود برای هواداران می گفت؛ دیشب یک جایی دعوت داشتم که از بوی گند گل! و واق واق بلبل! و زر زر آب، تا صبح خوابم نبرد!


+ نوشته شـــده در جمعه 91/2/8ساعــت 7:19 صبح تــوسط عباس | نظر
<      1   2   3   4   5   >>   >