سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تطهیر فتنهگران به یک جریان تبدیل شده است/ هنوز سه سال از 9 دی نگ

تطهیر فتنه‌گران به یک جریان تبدیل شده است/ هنوز سه سال از 9 دی نگذشته برخی مشغول عوض کردن جای متهم و شاکی هستند من از این تریبون می بینم که تطهیر فتنه‌گران تبدیل به یک جریان می شود. در غیر این صورت من این مسئله را مطرح نمی‌کردم اما من احساس خطر می‌کنم و می‌گویم شما مردم درست عمل کردید و با بصیرت وارد میدان شدید.


+ نوشته شـــده در شنبه 91/10/30ساعــت 9:0 صبح تــوسط عباس | نظر
تطهیر فتنهگران به یک جریان تبدیل شده است/ هنوز سه سال از 9 دی نگ
خطیب امروز نماز جمعه تهران با اشاره به فرا رسیدن ماه‌های دی و بهمن که یادآور حوادث شیرین انقلاب است، گفت: فرار شاه در 26 دیماه سروری به مردم داد که در عمر دوم انقلاب بی‌نظیر بود. آنها که حکومت ستم‌شاهی را دیده بودند، این خبر برای آنها بسیار خوشحال‌کننده بود. در 22 بهمن نیز گل پیروزی در گلستان انقلاب اسلامی به بار نشست.
آیت‌الله خاتمی گفت: از آن زمان آمریکا هر توطئه‌ای که از دست وی بربیاید به کار می‌برد که می‌توان به جنگ تحمیلی، جنگ قومیت‌ها، کودتاها و ده‌ها توطئه دیگر اشاره کرد، ولی این انقلاب خم به ابرو نیاورد و مانند سرو قامت‌کشیده ایستاد.
وی افزود: یکی از این توطئه‌ها فتنه سال 88 بود که دقیقا از خارج دیکته شده بود و در داخل اجرا می‌شد.
خطیب امروز نماز جمعه تهران با اشاره به برخی تحلیل‌ها که طی یکی دو هفته گذشته مطرح شده است، تصریح کرد: ما احساس کردیم در صورتی که در مقابل این تحلیل‌ها وارد نشویم ممکن است شما پدیدآوردگان حماسه 9 دیماه بدهکار شوید و سران فتنه طلبکار شوند و این بسیار گزنده است.
آیت‌الله خاتمی ادامه داد: اظهار نظر در این کشور آزاد است، قرار نیست همه مثل ما فکر بکنند. ما معتقدیم اظهارنظر آزاد است. ممکن است شخصیتی حرفی را بزند که ما قبول نداشته باشیم اما بزرگی وی را پذیرفته باشیم.
وی با اشاره به اینکه برخی گفته‌ها در مورد اینکه سران فتنه آدم‌هایی متدین و شریف بوده‌اند، پذیرفته نیست، افزود: این حرف بسیار نادرست است و از نظر بنده حقیر قابل قبول نیست.
خطیب امروز نماز جمعه تهران با اشاره به برخی بیانات مقام معظم رهبری در خصوص فتنه ادامه داد: از نظر مقام معظم رهبری فتنه این است که زمانی افرادی با ظاهر صلاح اما با باطن دشمنی فضا را غبارآلود کنند.
آیت‌الله خاتمی در ادامه تصریح کرد: زمانی که فتنه وارد می‌شود، بسیاری آن را نمی‌شناسند اما زمانی که گذشت متوجه می‌شوند که چه دامی برای آنها پهن شده است.
وی افزود: فضای فتنه، فضای غبارآلود است. در فتنه سال 88 فضا غبارآلود شد یا نه؟ هیچکس نمی‌تواند بگوید که فضا غبارآلود نشد و معتقد هم نیستیم که هر کس به داخل خیابان آمد، معاند بود. برای بعضی‌ها فضا را غبارآلود جلوه داده بودند اما برخی‌ها نیز این تحرکات را حمایت می‌کردند.
خطیب امروز نماز جمعه تهران با اشاره به در جریان فتنه 33 دروغ گفته شد، ادامه داد:‌ دروغ اول، دروغ تقلب بود که امریکایی‌ها و سران کشورهای استکباری از آن حمایت کردند، اما آنها در اعترافات خود به صراحت گفتند که ما سندی برای تقلب نداشتیم و می‌خواستیم مردم را تحریک کنیم.
آیت‌الله خاتمی گفت: یکی از سران فتنه به صراحت گفت که شورای نگهبان با چشم‌ پوشیدن بر انبوه تقلبات که آن را نیز نتوانستند ثابت کنند، دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را تایید کرد.
وی افزود: بعدها خود آنها اعتراف کردند که مسئله تقلب رمز اغتشاش بود.
خطیب امروز نماز جمعه تهران با اشاره به اینکه دروغ دوم تجاوز به زندانیان بود، گفت: یکی از سران فتنه با چنین حرفی آب به آسیاب دشمن ریخت اما هیچگاه نتوانست آن را اثبات کند. قوه قضائیه هیئت 3 نفره‌ای را تشکیل داد و با حوصله حرف‌های وی را شنیدند، اما نتوانست چنین اتهامی را ثابت کند.
آیت‌الله خاتمی ادامه داد: کمیسیون اصل 90 هیئتی را تشکیل داد اما این هیئت نیز نتوانست چنین مسئله‌ای را ثابت کند. گرچه بعدها یکی از همپالگی‌های فتنه، عدم صدق چنین مسئله‌ای را تایید کرد، اما چنین مطلبی یک اتهام بزرگ به نظام بود.
وی افزود: آنها گفتند، دختری را گرفتند، شکنجه کردند، بدنش را سوزاندند و در بهشت زهرا دفنش کردند و بعد هم مجلس فاتحه برایش گرفتند و یکی از سران فتنه هم برایش اشک تمساح ریخت اما بعد از مدتی خود آن دختر به تلویزیون آمد.
خطیب امروز نماز جمعه تهران ادامه داد: من معتقدم هر کدام از این دروغ‌ها برای سرافکندگی سران فتنه کافی است اما من تعجب می‌کنم هنوز 3 سال نگذشته است برخی می‌گویند اینها سران فتنه نیستند.
آیت‌الله خاتمی با اشاره به استفاده ابزاری سران فتنه از مردم گفت: در انتخابات 40 میلیون نفر پای صندوق‌های رای آمدند و این مسئله یک ثروت عظیمی برای ملت بود اما سران فتنه به خاطر تشنگی قدرت این سرمایه اجتماعی را به آتش کشیدند و بعد خود را نماد مردم معرفی کردند.
وی افزود: بدعت ابطال انتخابات نیز یکی دیگر از مسائل مهم در فتنه سال 88 بود. یکی از سران فتنه به صراحت به این مسئله اشاره کرد که هیچ راهی جز ابطال انتخابات برای نظام باقی نمانده است، در حالی که بعدها خود به صراحت به این مسئله اشاره کردند که 500 هزار تقلب امکان‌پذیر است اما نه فاصله 11 میلیونی. اما ما می‌گوییم که حتی یک تقلب هم در شأن جمهوری اسلامی نیست.
خطیب امروز نماز جمعه تهران ادامه داد: اما فتنه‌گران در بحث تقلب می‌دمیدند و برخی دیگر نیز که تقلب را مطرح نمی‌کردند، صحبت از رفراندوم می‌کردند.
آیت‌الله خاتمی با اشاره به بخش دیگری از سخنان مقام معظم رهبری در خصوص زیر پا گذاشتن قانون و مسئولیت شکنندگان قانون در مورد خون‌های ریخته شده و خشونت‌ها، گفت: در مدت 8 ماه فتنه ما شاهد کشته و مجروح شدن تعدادی از مردم این کشور بخصوص جوان‌ها بودیم.
وی افزود: ما شورش و التهاب را در کشور داشتیم که شما مردم تهران شاهد آن بودید، یکی از استراتژیست‌های فتنه قبل از انتخابات گفته بود که ما آنقدر رای نداریم که انتخابات را ببریم اما اینقدر رای داریم که کشور را بهم بریزیم. حمله به مساجد و عزاداران حسینی، بخش دیگری از این فتنه بود.
خطیب امروز نماز جمعه تهران ادامه داد: روز عاشورا چه خبر بود، خیابان‌های تهران تبدیل به میدان جنگ شده بود و با آن قیافه کذایی با عزاداران برخورد می‌کردند. اما یکی از سران فتنه آنها را خداجویان می‌نامید و به جای محکومیت آنها، نظام را محکوم می‌کرد.
آیت‌الله خاتمی گفت: مسئله دیگر تبدیل مناسبت‌های دینی به میتینگ علیه نظام بود. در روز قدس با روزه‌خواری فریاد می‌زدند «نه غزه نه لبنان، جانم فدای ایران» در روز 13 آبان و 16 آذر که مناسبت‌های ضد آمریکایی بود، علیه نظامی شعار می‌دادند که در مقابل آمریکا ایستاده است.
وی افزود: شکستن قبح ارتباط با بیگانگان مسئله دیگر است و اوباما به صراحت به این نکته اشاره کرد و نتانیاهو نیز فتنه‌گران را سرمایه اسرائیل در ایران خواند. وزیر اطلاعات وقت به صراحت گفت که فتنه‌گران 100 تماس با سفارت انگلیس داشته و یکی از کارمندان فارسی زبان سفارت نیز در آشوب‌ها حضور داشته است.
خطیب امروز نماز جمعه تهران ادامه داد: جمع شدن تمام گروه‌های مخالف نظام از جمله سلطنت‌طلبان، منافقین آدمکش، کمونیست‌ها، استحاله شده‌ها و فراری‌ شده‌ها از این ملت همگی در این جریان علیه ملت ایران گارد گرفتند.
آیت‌الله خاتمی ادامه داد: بنده دوستانه از برخی عزیزان می‌خواهم که آیا با همه این شرایط شما شک دارید که این‌ها از سران فتنه هستند یا نه.
وی افزود: بله، قیامتی هم در کار است و ما باید پاسخگو باشیم اما پاسخگوی تمام رفتارهای خودمان.
خطیب امروز نماز جمعه تهران ادامه داد: من از این تریبون می بینم که تطهیر فتنه‌گران تبدیل به یک جریان می شود. در غیر این صورت من این مسئله را مطرح نمی‌کردم اما من احساس خطر می‌کنم و می‌گویم شما مردم درست عمل کردید و با بصیرت وارد میدان شدید.
آیت‌الله خاتمی با اشاره به فرا رسیدن انتخابات 11 ریاست جمهوری گفت: انشاءالله تظاهرات روز 22 بهمن زمینه‌ای برای حضور پرشور در انتخابات شوند.
وی افزود: سابقه ندارد در تاریخ انقلاب‌های دنیا که هنوز 50 روز از پیروزی انقلاب نگذشته بود، شما مردم پای صندوق‌های رای بیایید و از آن زمان تاکنون 30 بار پای صندوق رای آمدید. در تمام این انتخابات‌ها حضور باشکوه داشته‌ایم. در زمان خود انجام گرفته است. سالم و قانونی بوده است و فضا، فضای رقابتی بوده و در حالتی آزاد انجام گرفته است. مقام معظم رهبری نیز بر تمام این مسائل تاکید داشته است. انتخابات ما همیشه آزاد بوده است.

+ نوشته شـــده در شنبه 91/10/30ساعــت 8:20 صبح تــوسط عباس | نظر
نامه شاگرد علامه مصباح به عسگراولادی
در پی مواضع اخیر عسگراولادی پیرامون هاشمی رفسنجانی و برخی از سران فتنه، حجت الاسلام روانبخش دبیر سیاسی هفته نامه پرتو از شاگردان حضرت علامه مصباح یزدی طی نامه ای به آقای عسگراولادی مواردی را متذکر شد.

در پی مواضع اخیر عسگراولادی پیرامون هاشمی رفسنجانی و برخی از سران فتنه، حجت الاسلام روانبخش دبیر سیاسی هفته نامه پرتو از شاگردان حضرت علامه مصباح یزدی طی نامه ای به آقای عسگراولادی مواردی را متذکر شد.

به گزارش سرویس سیاسیبی باک، متن این نامه بدین شرح می باشد:

جناب آقای عسکر اولادی!

با سلام و تحیت و آرزوی توفیق

این جانب از روزی که خود را شناخته و با آرمان های امام(ره) و انقلاب آشنا شده ام، نام شما و هیات های مؤتلفه را در کنار مبارزات دیده ام. من معتقدم شاید کم تر کسی باشد که در صداقت و دلسوزی شما نسبت به اسلام و انقلاب تردید داشته باشد. سوابق جنابعالی در قبل از انقلاب و تحمل زندان های طولانی و شکنجه های طاقت فرسا گواه بر این مدعاست. ولی حتما قبول دارید که ممکن است بزرگان نیز دچار اشتباه شوند و بنا به دلایلی مواضعی از سر خطا اتخاذ کنند. مطالعه بیانات و اظهارات شما پدر پیر درباره مواضع آقای هاشمی رفسنجانی و سران فتنه حاوی نکاتی است که اجازه می خواهم درباره آن ها تاملی داشته باشم.

1. جنابعالی خطاب به آقای شریعتمداری نوشته اید:"به نظر می رسد جهت گیری آیت ا... هاشمی رفسنجانی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری یازدهم برای جذب و حضور حداکثری مردم و تقویت همبستگی ملی و حضور تمامی افراد جامعه که وفادار به نظام اسلامی می باشند می تواند بستر مناسبی را برای تحکیم مردم سالاری دینی فراهم کند و توطئه های دشمنان اسلام در القای عدم مقبولیت مردمی نظام را خنثی نماید. از این جهت فارغ از هر پیش داوری باید با حسن ظن به دیدگاه ایشان نگاه کرد." (12 دی 1391) در جای دیگری نیز تصریح فرموده اید: "آیت ا... هاشمی رفسنجانی یک مجتهد سیاسی است و در طول زندگی خود در زمان امام(ره) و در حال حاضر همواره تابع ولی فقیه است" و "هاشمی یک مجتهد سیاسی است و در موضوعات مختلف صاحب نظر است".

در نامه به آقای رسایی هم همین مطلب را با ادبیات دیگری متذکر شده اید:" نقد شما به مهدی هاشمی یک مساله است و تسری آن به آیت ا... هاشمی رفسنجانی و خانواده اش که اکنون با حکم رهبری در درون خیمه نظام و در مسند ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام نشسته است مساله ای دیگر. این لحن نشان می دهد شما از این حضور (درخیمه نظام و رهبری) خشنود نیستید. این درست جایی است که ممکن است در اثر یک غفلت انسان در راهبرد دشمن در جنگ نرم عمل کند. البته تمام شخصیت های نظام در معرض نقد مردم و نخبگان هستند و خود را باید برای پاسخگویی آماده کنند. اما ما هم باید جانب انصاف و عدالت را رعایت کنیم و در نقد آیت ا... هاشمی رفسنجانی حریم گفته های امام(ره) و رهبری را در مورد ایشان نگاه داریم؛ به ویژه این وصیت امام(ره) که: "میزان حال فعلی افراد است."

جناب آقای عسکر اولادی!

شاید روزهای پس از انتخابات 84 را به یاد داشته باشید که بنا به دعوت حضرتعالی تعدادی از دوستان قم به محضرتان رسیدیم و طی چند جلسه راجع به مسایل گوناگون گفت وگوهایی داشتیم؛ یکی از این موارد موضوع آقای هاشمی رفسنجانی بود. جنابعالی اصرار داشتید که باید آقای هاشمی را حفظ کرد ولی دوستان ما بر این اعتقاد بودند که عملکرد آقای هاشمی چندان در مسیر نظام و انقلاب و راه امام نیست. آن روزها شاید طرح این گونه حرف ها از سوی دوستان ما تندی تفسیر می شد و به مذاق حضرتعالی خوش نمی آمد و نتیجه آن شد که آن نشست ها به تعطیلی انجامید. مع الاسف باز شاهد آنیم که هنوز حضرتعالی به این خانواده به ویژه شخص آقای هاشمی خوش بین هستید و خطاب به آقایان شریعتمداری و رسایی می فرمایید: "فارغ از هر پیش داوری باید با حسن ظن به دیدگاه ایشان نگاه کرد" و "در نقد آیت ا... هاشمی رفسنجانی حریم گفته های امام(ره) و رهبری را در مورد ایشان نگاه داریم." این در حالی است که مواضع آقای هاشمی از 7 سال پیش تاکنون نشان می دهد ایشان حریم گفته های امام و رهبری را نگه نداشته است و همان گونه که جنابعالی فرموده اید، وی یک مجتهد سیاسی است و بر اساس اجتهاد خودش عمل می کند!

نگاهی گذرا به تاریخ 33 ساله انقلاب به ویژه از انتخابات 84 تا امروز این گفته را تایید می کند. آقای هاشمی نسبت به نهی حضرت امام(ره) در انتخاب قائم مقامی آقای منتظری چگونه عمل کرد؟ آیا جز این است که وی به رغم نهی اکید حضرت امام(ره) ، قائم مقامی آقای منتظری را به رای گذاشت و بدون این که نظر امام(ره) را در مجلس خبرگان مطرح کند برای او رای گرفت. (رجوع شود به کتاب سنجه انصاف، نوشته آیت ا... ری شهری) البته بعدها امام(ره) این حقیقت تلخ را در نامه 6/1/66 متذکر شدند و فرمودند: وا... قسم من با قائم مقامی شما نیز مخالف بودم. مگر حضرت امام(ره) پس از آن که خیانت های مرحوم منتظری آشکار شده بود از هیات رئیسه مجلس خبرگان نخواستند که خطای گذشته شان را اصلاح کنند؟ چه کسی در برابر امام(ره) ایستاد و نگذاشت این اتفاق مهم بیفتد؟ (نطق آقای هاشمی در نماز جمعه تهران در سال 66 مبنی بر این که با گریه از امام خواستم چنین اتفاقی نیفتد، گواه بر این مدعاست) به راستی آیا آقای هاشمی نمی توانست به جای جلوگیری از اقدام حضرت امام(ره) ، اجلاس فوق العاده خبرگان را تشکیل دهد و خود خبرگان آقای منتظری را از این مقام عزل کنند؟ شاید اگر این اتفاق افتاده بود، هرگز امام(ره) هزینه نمی شد و رابطه حضرت امام(ره) هم با آقای منتظری تا این اندازه تیره نمی گردید.

آیا این مجتهد سیاسی در دوران ریاست جمهوری اش طبق دیدگاه های ولی فقیه زمان حضرت آیت ا... خامنه ای عمل می کرد یا اجتهاد خودش را مبنای عمل قرار می داد؟ آیا جز این است که همه گرفتاری های اقتصادی و فرهنگی پس از جنگ به دلیل اجرای دیدگاه های این مجتهد سیاسی بوده است؟ به راستی دیدگاه های چه کسی در ابتدای دهه 70 به کنترل جمعیت و کاهش رشد منفی جمعیت انجامید که این روزها به کابوس خطرناکی برای کشور تبدیل شده و امام خامنه ای خواستار توبه آن ها شده است؟ چه کسی توسعه منهای عدالت را در دستور کار قرار داد و به رغم هشدارهای مکرر امام خامنه ای همچنان بر آن تاکید می ورزید تا این که در اثر تشدید فاصله فقر و غنا، حوادث اسلامشهر و کوی طلاب مشهد و قزوین را به وجود آورد آیا ساخت کاخ در رفسنجان به فاصله چند صد کیلومتری کپرهای جنوب کرمان و هرمزگان در راستای عدالت اجتماعی ای بود که حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری مطرح می کردند؟ آیا شعار دموکراسی اقتصادی و دموکراسی سیاسی در بیانیه 8 ماده ای ایشان که به مناسبت نامزد شدن در انتخابات نهم مطرح کرده بود، با اهداف امام و رهبری سازگاری داشت؟ آیا طرح احتمال تقلب در انتخابات دوم خرداد که به پیروزی دوست صمیمی اش آقای خاتمی انجامید، با مواضع انقلاب و امام و رهبری انطباق دارد؟ آیا بیانیه آقای هاشمی در زیر سؤال بردن انتخابات نهمین دوره ریاست جمهوری مبنی بر این که شکایتم را به خدا می برم، در راستای قانون و قانون گرایی و دغدغه های رهبری می توان تفسیر کرد؟ آیا عملکرد آقای هاشمی در 4 سال دولت نهم با مواضع رهبری نسبت به دولت نهم انطباق دارد؟ مگر جز این است که هنوز حاضر به پذیرش رای مردم نیست و اخیرا در جمع اصلاح طلبان گفته است انتخابات 84 به این طرف خارج از روند انقلاب بوده است؟

آیا اتهام تقلب درباره انتخابات دهم یک سال قبل از برگزاری و تشکیل ستاد صیانت از آراء و نامه سرگشاده بدون سلام والسلام و تهدید به درگیری های خیابانی را که به فتنه عمیق 88 انجامید، می توان تبعیت از رهبری دانست؟! آیا اظهارات اخیر آقای هاشمی مبنی بر ضرورت برگزاری انتخابات آزاد و شفاف که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان سیاسی رمز فتنه جدید تلقی می شود در راستای منویات مقام معظم رهبری تلقی می شود؟

یار دیرین امام و رهبری!

شما فرموده اید: چهار اصل اسلام، نظام جمهوری اسلامی، امامت و ولایت فقیه معیارهای اصولگرایی است و گفته اید در استفتایی از مقام معظم رهبری در خصوص ویژگی های اصولگرایی سؤال شده که معظم له فرموده اند: هر کسی حکم حکومتی ولی فقیه را قبول داشته باشد اصول گرا است. سپس افزوده اید: "خواصی که حکم حکومتی را قبول نکردند مردود شدند، وقتی حکم حکومتی مقام معظم رهبری سلامت انتخابات بود، آن هایی که قبول نکردند مردود هستند."

اولاً: لطفاً منبع این استفتا را ذکر بفرمایید تا مستند سخن بگوییم. ثانیاً آیا آقای هاشمی حکم حکومتی ولی فقیه را در زمینه سلامت انتخابات پذیرفته است؟ آیا می توانید سندی برای این پذیرش ارائه کنید؟ اظهارات اخیر وی در دیدار با انجمن های اسلامی ادواری تهران و تبریز حاکی از آن است که هنوز به نتیحه انتخابات ملتزم نیست. به نظر شما بر اساس همین مبنا که نقل فرموده اید، آیا می توان آقای هاشمی را اصول گرا دانست؟ و آیا طبق این سند، وی مردود نشده است؟

پدر پیر و بزرگوارم!

به نظر شما با این سوابق آیا باز هم باید به این سیاستمدار کارکشته اعتماد کرد و به او به دیده حسن ظن نگریست؟ مگر نه این است که حضرت رسول(ص) به ما یاد داده اند که "المؤمن لا یلسع من جحر مرتین"، مؤمن از یک سوراخ دو بار گزیده نمی شود. (الفقیه، ج4، ص 378) البته در برخی روایات نیز از امام صادق(ع) آمده است "العاقل لایلسع من جحر مرتین" (بحار الانوار، ج1، ص132)

دبیر کل محترم ائتلاف امام و رهبری!

آیا بهتر نیست به جای نصیحت آقایان شریعتمداری و رسایی اندکی نوک قلم را به سمت آقای هاشمی نشانه روید و با گوشزد کردن برخی مواضع غیر اصولی اش از وی بخواهید که به خط اصیل اسلام و انقلاب بازگردد و به نحوی گذشته خود را جبران کند؟ در این صورت است که امر به معروف و نهی از منکر جای خودش را پیدا می کند و یاران انقلاب نیز از شما دلگیر نمی شوند.

آقای عسکر اولادی!

جنابعالی خطاب به آقای رسایی مرقوم داشته اید: "مراقبت شما در سخن گفتن و نطق در مجلس به عنوان روحانی، نماینده مجلس و عضو کمیسیون اصل 90 باید مبتنی بر رعایت دقیق موازین شرعی و قانونی باشد. قبل از محکومیت و رای نهایی دستگاه قضایی در مورد فرد متهم سخن گفتن مبنای قانونی، انسانی و اخلاقی ندارد و فضای کشور را در آستانه انتخابات ملتهب و متشنج کردن با اصول راهبردی مقام معظم رهبری سازگار نیست." این که باب نصیحت را خطاب به نماینده مجلس گشوده اید جای تشکر دارد ولی شایسته بود که از مدت ها قبل باب نامه نگاری را می گشودید تا افرادی مانند علی مطهری در صحن علنی مجلس با واژه ای خلاف ادب با نماینده دیگر صحبت نکند و آقای لاریجانی در فتنه 88 بر خلاف منویات و تصریحات مقام معظم رهبری سخن نگوید. آیا شایسته نبود پس از فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت پرهیز مسؤولان از اختلاف در جمع دانش آموزان، نامه ای به هیأت رئیسه مجلس می نوشتید تا شاید دیگر نیازی به فرمایش مجدد معظم له در جمع بسیجیان نباشد؟

به هر حال کلیت سخن شما درست است که تا فردی در دادگاه محکوم نشده باشد نباید از او در رسانه ها نامی برده شود ولی آیا موضوع مهدی هاشمی از این سنخ است؟ آیا کسی را می شناسید که درباره پرونده مهدی هاشمی و نقش وی در فتنه 88 و موضوع استایت اویل اطلاعی نداشته باشد؟ آیا گزارش کمیسیون اصل 90 مجلس هشتم درباره فتنه گری های او را نیز خارج از عرف اخلاق می دانید؟! اگر چنین نیست چه تفاوتی میان افشاگری های اصل 90 و نطق آقای رسایی وجود دارد؟

آقای عسکر اولادی!

جنابعالی فرموده اید: "موسوی خویینی ها به من گفته بود یعنی باید از موسوی و کروبی تبری بجوییم؟ من گفتم نه! از جریان فتنه تبری بجویید؛ چون که من آنان را اهل فتنه می دانم نه سران فتنه و فتنه گران آنان را احاطه کرده بودند."

به راستی از نظر شما سران جریان فتنه چه کسانی هستد؟ آقای هاشمی که از دید شما در خیمه انقلاب است و موسوی و کروبی نیز که از سران فتنه نیستند. حتما آقای خاتمی و موسوی خویینی ها را هم از سران فتنه نمی دانید. پس بفرمایید راس این فتنه کیست؟ آیا رهبری این فتنه، به طور مستقیم در دست امریکا بوده است؟ به راستی منظور شما از تبرئه این افراد از سران فتنه بودن چیست؟ آیا می خواهید از جرم آن ها کاسته شود؟ یا فکر می کنید با این کار شما آن ها به خیمه انقلاب بر می گردند؟ لطفاً بفرمایید در آستانه برگزاری انتخابات، حضرتعالی از طرح این گونه مباحث چه اهدافی را دنبال می کنید؟ آیا به نظر شما نظام اسلامی به آشتی با فتنه گران نیازی دارد که جنابعالی به پا در میانی مشغول شده اید؟ آیا اگر اثبات کردیم که سران فتنه امریکا و رژیم صهیونیستی هستند، چیزی از جرم ایادی داخلی آن ها کاسته خواهد شد؟ آیا امروز که ثابت شده صدام حسین با تحریک امریکایی ها به ایران حمله کرده و بیش از 300 هزار تن از بهترین جوانان این کشور را به شهادت رسانده است، صرف این که بگوییم جنگ را آمریکا آغاز کرد از جرم صدام کاسته خواهد شد؟ تصور می کنم ملت ایران که در ایام فتنه و به ویژه در 9 دی در کنار شعار مرگ بر آمریکا و اسرائیل، شعار مرگ بر موسوی و مرگ بر کروبی و مرگ بر... سر دادند، به خوبی سران فتنه و تکیه گاه اصلی آن ها را می شناختند. از این رو بهتر است خواص و تحلیلگران سیاسی در این موضوع مهم از بصیرت مردم تبعیت کنند. امیدوارم فرزند خود را به خاطر جسارت فوق ببخشید.


+ نوشته شـــده در چهارشنبه 91/10/27ساعــت 5:0 عصر تــوسط عباس | نظر
نشست ژنو بی نتیجه بود؛ کلید بحران سوریه دست ایران است (خبر ویژه)

نشست ژنو بی نتیجه بود؛ کلید بحران سوریه دست ایران است

(خبر ویژه) یک روزنامه سعودی در گزارشی نوشت: غرب اگر می خواهد بحران سوریه حل شود باید طرح ایران را مد نظر داشته باشد. روزنامه الحیات که همزمان در لندن و ریاض منتشر می شود، در تحلیل خود خاطرنشان کرد: طرح 3 مرحله ای که بشار اسد در سخنرانی اخیر خود مطرح کرد، با ایران هماهنگ شده بود؛ با این تفاوت که در طرح ایران بر نظارت سازمان ملل تأکید شده بود در حالی که اسد حرفی از نظارت سازمان ملل نزد. ایران به روشنی نشان داد هر راه حلی برای سوریه منوط به توجه به نظر ایران است. همان طور که در عراق و لبنان هیچ راه حلی بدون توجه به منافع ایران ممکن نیست پیش برود، در سوریه نیز امکان ندارد طرحی مطرح شود و دیدگاه ایران در آن لحاظ نشود. الحیات افزود: ایران ثابت کرد تصمیم های جلسه ژنو که در 30 ژوئن سال گذشته میلادی برگزار شد و در آن ایران را کاملاً حذف کردند، به هیچ وجه نمی تواند پیش رود و جامعه جهانی ناگزیر است برای حل بحران سوریه بر روی نقش ایران نیز حساب کند. به عبارت دیگر اگر غرب می خواهد بحران سوریه حل شود باید طرح ایران، را مد نظر داشته باشد. روزنامه سعودی اذعان کرده که «غرب ترجیح می داد مدلی شبیه مدل لیبی یا یمن را در سوریه پیاده کند اما در ماجرای سوریه وضع فرق می کند و سوریه حامیان قدرتمندی مانند ایران و روسیه داشت». الحیات با اشاره به طرح یا ماده های پیشنهادی ایران می نویسد: در این طرح بر نظارت سازمان ملل بر توقف خشونت ها و عملیات نظامی در سوریه تأکید شده است و این که باید به موازات طرح اخضر ابراهیمی برای دولت انتقالی که شامل اعزام نیروهای حافظ صلح به سوریه برای تضمین امنیت و انتقال مسالمت آمیز قدرت می شود، این طرح نیز پیش رود. اما این مسأله نیز تأکید شده که ایران با هر چیزی که استقلال سوریه را زیر سؤال ببرد، مخالف است.


+ نوشته شـــده در چهارشنبه 91/10/27ساعــت 4:59 عصر تــوسط عباس | نظر
آقای عسگر اولادی؛ اگر موسوی و کروبی مجرم نیستند پس مردمی که 9 دی
به نظر می رسد یکی از علل اصلی ریزش پایگاه اجتماعی این طیف سیاسی طی سالهای اخیر نداشتن مواضع هوشمندانه، صریح و شفاف چهره های اصلی آن می باشد به گونه ای که در انتخابات سال 88 نیز برخی از سران شناخته شده این جریان سیاسی، ترجیح دادند با سکوت در فتنه و یا اظهارات دوپهلو، عملا رو به تطهیر عملکرد فتنه گران بیاورن
به گزارش رجانیوز، عسگر اولادی شب گذشته و تنها چند روز پس از تصریحات رهبر معظم انقلاب در قبال سران فتنه، در نشست هفتگی دبیران حزب موتلفه با تأکید بر اینکه فتنه در سال 88 اتفاق افتاد و عوامل اصلی آن آمریکا، انگلیس و رژیم اسرائیل بودند گفت:‌ بنده موسوی و کروبی را که تبلیغات زهرآگین دشمن آنها را فتنه‌زده نه فتنه‌گر کرد را به عنوان یک شهروند مجرم نمی‌شناسم.
عسگراولادی ادامه داد: با موسوی و کروبی سال‌ها کار کرده‌ام و در همین جریان فتنه آنها را تنها نگذاشتم اما متاسفانه اطرافیانشان آنها را به جای دیگری بردند.
وی با بیان اینکه موسوی رئیس ما بوده و فتنه‌ساز نیست اما باید هر دو ـ موسوی و کروبی ـ از فتنه تبری بجویند درباره حصر آنها نیز گفت: این که مقامات امنیتی راجع به حصر موسوی و کروبی چه می‌کنند نمی‌دانم اما من به عنوان هیئت منصفه آنها را مجرم در فتنه نمی‌شناسم اما گرفتار در فتنه می‌دانم.
این اظهارات در حالی بیان می شود که مشخص نیست اگر موسوی و کروبی در فتنه 88 از دید آقای عسگر اولادی "فتنه گر" و "مجرم" نبودند، چه فرد یا افرادی در داخل کشور فتنه گری کرده و از دید ایشان مجرم محسوب می شوند؟
این سخنان در شرایطی از سوی عسگر اولادی مطرح می شود که رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر خود با مردم قم در 19 دی ماه، بار دیگر به وقایع سال 88 تعریضی زده و اعلام داشته بودند: "برخی در سال 88 این‌طور عمل کردند و برای مردم و کشور مزاحمت و ضرر به‌وجود آوردند و برای خودشان نیز در زمین و در ملأ أعلی، اسباب سرشکستگی و بدبختی فراهم کردند."
ایشان طی سالهای اخیر همواره با اشاره به تجربیات تلخ سال 88 نسبت به فتنه گران و افرادی که در داخل از کشور موجب مغشوش شدن فضا و اقدامات غیرقانونی شدند، هشدار داده و مشخص نیست اصرار آقای عسگر اولادی برای تقلیل دادن خیانت های موسوی و کروبی در سال 88 به مرزبندی نکردن آنان با اطرافیانشان و ... چیست؟
البته مواضع شاذ و عجیب آقای عسگر اولادی درباره سران فتنه به این روزها محدود نمی شود و پیش از این وی در سال 88 و در اوج فتنه نیز با اظهاراتی تاسف انگیز، میزان فاصله مواضع خود و آحاد مردم انقلابی را نشان داده بود. به عنوان مثال وی در روزهای نخست بعد از انتخابات در جمع هواداران حزب موتلفه، تلویحا از این که رییس جمهور اراذل و اوباش خیابانی را "خس و خاشاک" خوانده بود، همزبان با ضد انقلاب ابراز گلایه کرد و بر فضای توهم آمیز سبزها مبنی بر اینکه احمدی نژاد همه مخالفانش را با چنین تعبیری صدا کرده است، دامن زد.

تشکر از نامه نگاری هاشمی خطاب به رهبر انقلاب!
عسگراولادی هم‌چنین با اشاره به جلسه‌ شنبه‌ 23 خرداد 88 مجمع تشخیص مصلحت نظام اشاره و ضمن دفاع از هاشمی و ناطق نوری گفته بود:
"جلسه‌ با وضعی شروع شد که تازه آرا خوانده شده بود و من اجازه گرفتم و خطاب به آقای هاشمی گفتم شما در جریان اخیر با یک سماحتی برخورد کردید. شما و ناطق نوری گفتید ما در شرایط کنونی هیچ اظهارنظری نمی‌کنیم و در آینده به فرصت مقتضی صحبت خواهیم کرد. من از شما دو نفر تشکر می‌کنم و هنگامی که شما گله داشتید، این گله‌ها را در درون نظام مطرح کردید و به ولایت نامه نوشتید و غیر از چارچوب نظام عمل نکردید که باز هم از شما تشکر می‌کنم. نکته‌ی سوم اینکه از این سماحت استفاده کنید و در ادامه‌ی انتخابات شما با سماحت کمک کنید که ایشان هم تشکر کردند."
خاتمی، موسوی و کروبی را مفت بدست نیاوردیم که مفت از دست بدهیم!

عسگر اولادی در بسیاری از برهه های حساس دیگر در فتنه ترجیح داد سکوت کند و آنجا که سخن گفت نیز بار دیگر در جهتی مخالف خواست مردم در 9 دی صحبت کرد؛ وی در 26 مهر ماه گفت:
"من خود پس از جریانات اغتشاشات خیابانی با حجت الاسلام کروبی دیدار داشتم و درد دل صمیمانه ای کردیم، چون سال‌های زیادی با ایشان کار کرده‌ام ، از او پرسیدم می‌خواهید کجا قرار بگیرید داخل نظام یا خارج از نظام؟ من معتقدم کروبی گم شده است و باید کوشش کنیم که او خودش را پیدا کند." وی با تاکید بر اصرار آیت الله مهدوی کنی بر دیدار با کروبی گفت: "ایشان به من توصیه کردند با کروبی صحبت کنم و من نیز به دیدار کروبی رفتم و کروبی بسیار با محبت و دوستانه با من برخورد کرد و ما به دنبال ایجاد وحدت در میان گروه‌های سیاسی هستیم."

وی با تاکید بر اینکه ما نمی‌خواهیم راجع به کروبی، خاتمی و موسوی ظلم کنیم، افزود: "این افراد سالیان زیادی به کشور خدمت کردند اما این‌ها در نظام ارزش دارد. موسوی، کروبی و خاتمی از خانواده انقلابند و آن‌ها را مفت بدست نیاورده ایم که آن‌ها را مفت از دست بدهیم."
وی با اشاره به اعتراضات برخی نامزدها به نتیجه انتخابات گفت: "من با مهندس موسوی که زمانی وزیر بازرگانی ایشان نیز بودم پس از انتخابات دیدار صمیمانه ای داشتم و به وی نیز ثابت شده که در انتخابات تقلبی رخ نداده و موضوع تنها ذهنیت سازی اطرافیان وی است." وی با اشاره به اقدام مقام معظم رهبری در خصوص تمدید مدت بررسی و نظارت بر نتیجه‌ انتخابات ریاست جمهوری، گفت:
"پس از این موضوع در مورد اتفاقاتی که رخ داد من به همراه چهار نفر دیگر با مهندس موسوی صحبت کردیم. ایشان در آن جلسه صحبت‌های ما را پذیرفتند و حتی وقتی ما تا جلوی در آسانسور می‌آمدیم لطف کردند و آمدند. ما هم به ایشان گفتیم این دفعه ما خودمان به دیدار شما آمدیم دفعه دیگر هم اگر شما ما را دعوت کنید، خواهیم آمد. ایشان قول دادند اما فردای آن روز بیانیه‌ شماره‌ 10 خود را صادر کردند و در واقع جلسه‌ای که ما با ایشان داشتیم کان لم یکن شد." وی گفت: "حرف تازه‌ای که آیت‌الله هاشمی رفسنجانی زده‌اند این است که من دولت را مشروع می‌دانم."

هاشمی رفسنجانی سردار قبل انقلاب، بعد انقلاب و جمهوری اسلامی است!
وی با بیان اینکه " آقای هاشمی رفسنجانی انصافاً سردار بزرگی است" تاکید کرد: "به حقیقت می‌توان گفت که ایشان سردار قبل از انقلاب، بعد از انقلاب و در نهایت سردار بزرگ جمهوری اسلامی است. من برای خانواده ایشان هم احترام قائلم اما به نظرم باید یک بار برای همیشه برخی ابهامات درباره خانواده ایشان پاک شود؛ چراکه وقتی کسی در رأس دو بال پرواز رهبری یعنی مجلس خبرگان و مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار دارد در رابطه با اطرافیانش نباید ابهامی وجود داشته باشد."
به نظر می رسد یکی از علل اصلی ریزش پایگاه اجتماعی این طیف سیاسی طی سالهای اخیر نداشتن مواضع هوشمندانه، صریح و شفاف چهره های اصلی آن می باشد به گونه ای که در انتخابات سال 88 نیز برخی از سران شناخته شده این جریان سیاسی، ترجیح دادند با سکوت در فتنه و یا اظهارات دوپهلو، عملا رو به تطهیر عملکرد فتنه گران بیاورند.
گفتنی است، مجموعه این مسایل منجر شده تا در حال حاضر این جناح وزن سیاسی گذشته خود را نیز از دست رفته ببیند و همچون هاشمی رفسنجانی، در افکار عمومی تبدیل به «غیریتی» شود که مرزبندی با آن، می تواند منجر به اقبال عمومی دیگر افراد و گروه های سیاسی شود!
د.

+ نوشته شـــده در چهارشنبه 91/10/27ساعــت 9:13 صبح تــوسط عباس | نظر
آقای عسگر اولادی؛ اگر موسوی و کروبی مجرم نیستند پس مردمی که 9 دی
به نظر می رسد یکی از علل اصلی ریزش پایگاه اجتماعی این طیف سیاسی طی سالهای اخیر نداشتن مواضع هوشمندانه، صریح و شفاف چهره های اصلی آن می باشد به گونه ای که در انتخابات سال 88 نیز برخی از سران شناخته شده این جریان سیاسی، ترجیح دادند با سکوت در فتنه و یا اظهارات دوپهلو، عملا رو به تطهیر عملکرد فتنه گران بیاورند.

+ نوشته شـــده در چهارشنبه 91/10/27ساعــت 9:8 صبح تــوسط عباس | نظر
گروه های مسلح مالی تهدید کردند عمق فرانسه را هدف قرار خواهند د

جنگ فرانسه در مالی با ورود نظامیان آفریقایی وارد مرحله تازه ای شد جنگ در مالی با ورود نیروهای زمینی فرانسه و برخی کشورهای آفریقایی و دخالت آمریکا و انگلیس ابعاد گسترده ای به خود گرفت. به گزارش خبرگزاری ها، دولت فرانسه که با تکیه به حمایت های سیاسی و لجستیکی غرب دامنه دخالت خود را گسترش داده است، روز دوشنبه تحرکات زمینی خود را علیه شورشیان آغاز کرد. براساس این گزارش دریادار «ادوار گییو» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح فرانسه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: عملیات نظامی فرانسه تحت عنوان «گربه وحشی» ادامه دارد و ستاد فرماندهی تاکتیکی عملیات در مالی مستقر است، اما راهبرد ماموریت در پاریس و از سوی رئیس جمهور و وزیر دفاع تعیین می شود. وی مدعی شد: مداخله نظامی ما در مالی با قوانین بین المللی منافاتی ندارد و با سران این کشور هماهنگ شده است. این در حالی است که اقدامات پاریس در مالی حاکی از آن است که از نقطه نظر مقامات فرانسوی، اوضاع مالی نسبت به گذشته وخیم تر شده است. در همین حال نیروهای زمینی کشورهای جامعه اقتصادی غرب آفریقا موسوم به (اکواس) روز دوشنبه وارد خاک مالی شدند تا در کنار نظامیان فرانسوی به جنگ علیه شورشیان بپردازند. به گفته وزیر امور همگرایی آفریقایی ساحل عاج، هدف از اعزام این نیروها، کنترل مجدد شمال مالی و عقب راندن نیروهای شورشی در مالی است. کشورهای آفریقایی بنین، بورکینافاسو، نیجر، نیجریه و سنگال (همسایگان مالی) روز دوشنبه 2300 تن از نظامیان خود را به شهر باماکو (پایتخت مالی) اعزام کردند. از سوی دیگر آمریکا و اتحادیه اروپا احتمال مداخله در مناقشه مالی را منتفی ندانسته و مقامات آمریکایی اعلام کرده اند از عملیات نظامی حمایت می کنند. به گزارش مهر، «توماس دی مایتزر» وزیر دفاع آلمان در گفت وگو با روزنامه «فرانکفورتر الگماینه»، مداخله نظامی فرانسه در مالی را مسئولانه و درست ارزیابی کرد و مدعی شد که ارتش مالی توانایی توقف نفوذ شورشیان از شمال به جنوب این کشور را نداشت. در زمینه تحولات نظامی در خاک مالی، یک مسئول ارتش این کشور، روز دوشنبه مدعی شد که صدها تن از شورشیان بر اثر حملات هوایی و تهاجم زمینی به هلاکت رسیدند و در مقابل فقط 11 تن از نظامیان مالی کشته و 60 تن دیگر زخمی شده اند. دولت انگلیس هم گفته است که دو هواپیمای غول پیکر نظامی در اختیار فرانسه قرار داده است تا سربازان و تجهیزات نظامی مورد نیاز خود را با آن به مالی ارسال کند. «دیوید کامرون» نخست وزیر انگلیس گفت که کمک این کشور به فرانسه فقط شامل تجهیزات نظامی خواهد بود. «ژان ایولدریان» وزیر دفاع فرانسه نیز گفت: حملات هوایی ارتش این کشور علیه مواضع شورشیان همچنان ادامه دارد و انبارهای سلاح شورشیان یکی از اهداف اصلی این حملات است. ساکنان محلی نیز اعلام کردند که جنگنده های فرانسوی با پروازهای شناسایی و بمباران نقاط مشکوک، شورشیان را از شهر استراتژیک «کونا» در نزدیکی پایتخت عقب رانده اند. شورشیان مالی که شامل سه گروه اصلی «الطوارق»، جنبش وحدت و جهاد در غرب آفریقا و القاعده هستند، بسیاری از سلاح و تجهیزات و نفرات خود را از کشورهای اطراف تامین می کنند و روز دوشنبه عملیات جدید خود را برای تصرف شهر «کونا» آغاز کردند. خبرگزاری ها نیز روز دوشنبه از برگزاری نشست اضطراری شورای امنیت برای بررسی اوضاع مالی که به درخواست فرانسه برگزار شد خبر دادند و نماینده فرانسه گزارشی از عملیات نظامی در مالی را ارائه کرد. این در حالی است که به نظر نمی رسد حمایت های بین المللی و منطقه ای از عملیات نظامی علیه شورشیان در شمال مالی بتواند صدای منتقدان و معترضان به دخالت فرانسه در آفریقا را ساکت کند. جنبش جامعه آرام «(المجتمع السلم)» شاخه اخوان المسلمین در الجزایر در بیانیه ای دخالت نظامی فرانسه در مالی را به شدت محکوم کرد. در بیانیه این جنبش آمده است: دخالت نظامی فرانسه، مانعی در مقابل تلاش های سیاسی برای حل بحران مالی است و چالش های فراوانی را در منطقه ایجاد خواهد کرد. «عبدالباری عطوان» سردبیر روزنامه «القدس العربی» نیز در سرمقاله ای با اشاره به دخالت نظامی فرانسه در مالی، تسلط دوباره بر ذخایر غنی اورانیوم و طلا این کشور را هدف اصلی پاریس عنوان کرد. همچنین گروه های مسلح مالی روز دوشنبه تهدید کردند برای گسترش جنگ، عمق فرانسه را هدف قرار خواهند داد. که این تهدید مردم فرانسه را دچار وحشت کرده است.


+ نوشته شـــده در سه شنبه 91/10/26ساعــت 8:51 صبح تــوسط عباس | نظر
عسگراولادی:موسوی و کروبی در فتنه مجرم نبودند! دبیرکل جبهه پیرو

عسگراولادی:موسوی و کروبی در فتنه مجرم نبودند! دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: بنده به عنوان هیئت منصفه موسوی و کروبی را مجرم در فتنه نمی‌شناسم اما آنها را گرفتار در فتنه می‌دانم. به گزارش فارس، حبیب‌الله عسگر اولادی دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری امشب در نشست هفتگی دبیران حزب مؤتلفه اسلامی در پاسخ به این سؤال که شما می‌خواهید اهل فتنه را تبرئه یا تطهیر کنید، اظهار داشت: خیر بنده چنین غرضی ندارم و چنین حرفی نزدم و این وظایف دستگاه‌های امنیتی و قضایی کشور است. رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری با تأکید بر اینکه فتنه در سال 88 اتفاق افتاد و عوامل اصلی آن آمریکا، انگلیس و رژیم اسرائیل بودند گفت:‌ بنده موسوی و کروبی را که تبلیغات زهرآگین دشمن آنها را فتنه‌زده نه فتنه‌گر کرد را به عنوان یک شهروند مجرم نمی‌شناسم. وی یادآور شد: با موسوی و کروبی سال‌ها کار کرده‌ام و در همین جریان فتنه آنها را تنها نگذاشتم اما متاسفانه اطرافیانشان آنها را به جای دیگری بردند. عسگر اولادی با بیان اینکه موسوی رئیس ما بوده و فتنه‌ساز نیست اما باید هر دو ـ موسوی و کروبی ـ از فتنه تبری بجویند درباره حصر آنها نیز گفت: این که مقامات امنیتی راجع به حصر موسوی و کروبی چه می‌کنند نمی‌دانم اما من به عنوان هیئت منصفه آنها را مجرم در فتنه نمی‌شناسم اما گرفتار در فتنه می‌دانم. دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری در ادامه درباره انتشار خبری مبنی برخواب بینی وی گفت: این خبر که من خوابی در مورد آقای کروبی دیده‌ام و آن را با مقام معظم رهبری در میان گذاشته ام از اساس دروغ است. وی همچنین درباره کلید واژه فتنه 92 گفت: من حتی آن انتخاباتی که خودم هم رای نیاوردم آزاد می‌دانم. کد خبر:148036 -


+ نوشته شـــده در سه شنبه 91/10/26ساعــت 7:40 صبح تــوسط عباس | نظر
هاشمی: در حسن نیت بنیصدر شک ندارم! خبرگزاری دانشجو- شاید ب

هاشمی: در حسن نیت بنی‌صدر شک ندارم!

خبرگزاری دانشجو- شاید به ظاهر همه چیز از نامه پیش از انتخابات آغاز شد؛ آنجایی که هاشمی رفسنجانی نوشت: «البته من نمی خواهم سرنوشتی که برای بنی صدر پیش آمد برای این دولت متصور باشم». فضا سازی و ایجاد مقایسه بین رئیس جمهور فعلی و بنی‌صدر توسط سایت هاشمی رفسنجانی صحبت امروز یا دیروز نیست. مقایسه دوران احمدی‌نژاد با تمام فرازها و فرودهایش با دوران شخصی همچون بنی‌صدر که کمتر نقطه سفیدی در کارنامه پیشین سیاسی اش مشاهده می‌شود توسط پایگاه اطلاع رسانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام قابل تأمل است. هاشمی برای اولین بار بیش از یک سال قبل در اظهاراتی که در سایت شخصی‌اش منتشر شد با فلش بکی به گذشته از عزل بنی‌صدر و وحدت پس از آن میان مردم نوشت. هاشمی که پس از مناظره‌های انتخابات 88 و اظهارات احمدی‌نژاد در خصوص سوءاستفاده‌های خانواده رئیس دولت سازندگی در کشور به سرعت دست به قلم شد و در نامه‌ای بدون عرض سلام خطاب به رهبری از تکرار اتفاقات دولت بنی‌صدر ابراز نگرانی کرد در ادامه مسیر اقناع افکار عمومی به تکرار تلویحی تشابهات بین بنی‌صدر و احمدی‌نژاد که از نگاه خود دارای ادله‌های کافی بود پرداخت. وی هر بار از دریچه‌های متنوع بر این موضوع ورود پیدا می‌کرد و در نهایت نوک پیکان انتقادات و حملات خود را به شکل زیرپوستی به سوی رئیس دولت نهم و دهم می‌برد. نگاه هاشمی به بنی صدر دیروز با احمدی نژاد امروز متفاوت است! اگر به گذشته بنگریم به این مهم خواهیم رسید، نگاهی که آیت الله به بنی‌صدر دیروز داشت با نگاهی که وی به احمدی نژاد امروز دارد کاملاً متفاوت است. مصاحبه‌ای که وی در تاریخ 9 دی 59 با روزنامه کیهان داشت به عنوان یک سند تاریخی تا ابد در اذهان باقی خواهد ماند. البته شاید اذهان ملت نتوانسته باشند سخنان آقای هاشمی در 32 سال قبل را در خود بسپارند اما مستندات و اوراقی که به عنوان حافظه تاریخ برای همیشه باقی خواهد ماند موید این نکته است که آیت الله نه تنها تا اواخر سال 59 نگاه ناخوشایندی نسبت به بنی‌صدر نداشت بلکه تردیدی در حسن نیت رئیس جمهوری عزل شده توسط امام و نمایندگان ملت، به خود راه نمی داد. هاشمی 59: در حسن نیت بنی صدر هیچ تردیدی ندارم! هاشمی در آن مصاحبه صراحتا گفته بود در حسن نیت بنی‌صدر هیچ تردیدی ندارم! و این جمله به تنهایی آغازیست بر ابهامات متعدد در راستای طرح مشابهت سازی افراد با بنی صدر! پارادوکس و تناقض در گفته‌های رئیس دولت سازندگی نسبت به مختصات شخصیتی بنی‌صدر و ارائه کدهای متعدد تشابه بین او و منتخب ملت، ذهن مخاطبین را دچار تشویش کرده و این سوال را ایجاد می کند که « چطور آقای هاشمی دیروز در حسن نیت بنی صدر خائن شک نداشت ولی امروز...» کنار هم قراردادن اظهارات دیروز آقای رفسنجانی با طرح مطالب امروز در فضای مجازی، مخاطب را به نتایج جالبی نمی‌رساند. اینکه آقای هاشمی نسبت به محمود احمدی‌نژاد نگاه مثبتی ندارد دیگر بر کسی پوشیده نیست اما باید پرسید مقایسه رئیس جمهور فعلی که اساسا هرگونه عملکرد و رفتار شخصیتی او، از سوی هاشمی تحمل نمی شود، چه وجه اشتراکی می‌تواند با بنی‌صدری داشته باشد که وی تردیدی در حسن نیتش نداشت؟ ادامه مطلب...

+ نوشته شـــده در سه شنبه 91/10/26ساعــت 7:34 صبح تــوسط عباس | نظر
ایا هاشمی توبه کرده
دبیر شورای نگهبان در نمازجمعه تهران:
واجدین شرایط امکان ندارد رد شوند؛ غیر واجدین هم امکان ندارد تایید شوند/ لفظ «انتخابات آزاد» کلیدواژه آشوب برخی گردن‎کلفت‎های شکست خورده شده است

 

امام جمعه موقت تهران با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری یازدهم گفت:‌ واجدین شرایط امکان ندارد رد صلاحیت شوند و غیر واجدین هم امکان ندارد تایید شوند و چنین انتظاری نداشته باشند.

به گزارش رجانیوز، آیت‌الله احمد جنتی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران با اشاره به این‌که «در ایران هر ساله انتخابات داشته‌ایم که همیشه سالم برگزار شده است» گفت: شاهد این امر تمام ملت است و چه کسی می‌گوید که انتخابات در ایران آزاد نبوده آیا کسی را به زور به پای صندوق آورده‌اند و یا کسی به زور ثبت نام کرده و یا این‌که گفته شده به چه کسی رای بدهید نا ندهید؟

آیت الله جنتی با بیان این‌که «انتخابات آزاد کلیدواژه و رمز شورش شده است همان طور که در گذشته تقلب رمز شورش شد» گفت: کله گنده‌ها و شکست‌خورده‌های سیاسی امروز از انتخابات آزاد صحبت می‌کنند و یکی از آن‌ها که گردن کلفت‌تر از همه است از مدت‌ها قبل این موضوع را مطرح کرد و بقیه هم به دنبال آن این بحث را مطرح می‌کنند و در خارج هم منافقان، سلطنت‌طلب‌ها، آمریکا و اسرائیل همان را می‌گویند.

به گزارش ایسنا، خطیب نماز جمعه این هفته تهران با بیان این‌که «گفته شده راه براندازی انقلاب و حکومت اسلامی در ایران،‌ انتخابات آزاد است» تصریح کرد: می‌گویند اگر انتخابات آزاد باشد حکومت را ساقط می‌کنیم و چطور مدعیان سیاست که در دوره‌هایی کار دستشان بود حرف‌های آن‌ها را می‌زنند آیا خجالت نمی‌کشند حرفی که آن‌ها می‌زنند این‌ها هم تکرار می‌کنند.

امام جمعه موقت تهران با بیان این‌که «به شکر خدا مردم ما بصیر و با تجربه هستند» گفت: دیگر این حرف‌ها را نزنید و از مردم خجالت بکشید چون مردم شما را در جریان اتفاقات رخ داده شناخته‌اند، هم روسای فتنه و هم ساکتین را شناخته‌اند که در چه خطی حرکت می‌کنند.

آیت الله جنتی با اشاره به این‌که «عده‌ای از کسانی که فتنه را به پا کرده‌اند امروز طلبکار شده‌اند» گفت: همان مقامی که به عدالت آن اعتقاد دارید می‌گفت اگر در آن زمان قاضی در دادگاه بودم و فلان کس را به دادگاه می‌آوردند حکم اعدامش را می‌دادم و الان طلبکار شده‌اند که باید انتخابات آزاد باشد تا ما هم بیاییم. حتما فکر می‌کنند که کرسی ریاست جمهوری منتظرشان هست و ما همه به آن‌ها رای خواهیم داد؟


+ نوشته شـــده در دوشنبه 91/10/25ساعــت 11:0 صبح تــوسط عباس | نظر
   1   2   3      >