سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اداب نماز
 

آیت‌الله وحید خراسانی در پاسخ به این سؤال که چه عواملی موجب افزایش توجه به خدا می‌شود، رعایت هشت امری که در روایات سفارش شده را بیان کرده است .

اول؛ وضو را باتوجه و حضور قلب انجام دهد، از امام رضا (ع) روایت شده که وضو موجب طهارت و تزکیه‌ دل است.

(وسائل الشیعه 1/367 ابواب وضو باب 1 حدیث 9)


دوم؛ در عظمت نماز و در روایاتی که درباره‌ی نماز وارد شده تأمّل نماید.


سوم؛ مانند کسی نماز بخواند که گویا با نماز وداع می‌کند و دیگر فرصت نماز خواندن را نخواهد یافت

 (مجالس صدوق و ثواب‌الاعمال عن ابن‌ ابی‌یعفور قال «قال ابوعبدالله الصادق (ع) اذا صلّیت صلاة فریضة فصلّها لوقتها صلاة مودّع یخاف ان لا یعود الیها ابدا»)

چهارم؛ وقتی روبه قبله می‌نماید؛ سعی کند که دنیا و مافیها و خلق و آنچه به آن مشغولند را فراموش نماید و قلب خود را از آنها تهی نماید.


پنجم؛ به معانی نماز توجه نموده و نماز را با تأنّی و آرامش بخواند.


ششم؛ اینکه بداند از آن هنگام که وارد نماز می‌شود، تا آن لحظه‌ای که از نماز خارج می‌شود، خدای تعالی به او رو کرده و نظر می‌نماید، و ملکی بالای سر او ایستاده و می‌گوید: ای نمازگزار! اگر می‌دانستی چه کسی به تو نظر می‌نماید و با چه کسی مناجات می‌کنی، هرگز از او رو بر نمی‌گرداندی و ابداً از جای خود بر نمی‌خواستی

 (کافی عن ابی‌جعفر (ع) قال: «قال رسول‌الله (ص) اذا قام العبد المؤمن فی صلاته نظر الله عزوجل الیه (اقبل الله الیه) حتی ینصرف ... و وکّل الله به ملکاً قائماً علی رأسه یقول له ایها المصلی لو تعلم من ینظر الیک و من تناجی ما التفتّ و لازلت من موضعک ابداً»)

( وسائل الشیعه ابواب اعداد فرائض باب 8 حدیث 5 از کافی)

هفتم؛ اینکه بداند که در حال نماز از بالای سرش تا کرانه‌ آسمان، رحمت خدا براو سایه انداخته و ملائکه الهی از اطراف او تا افق سماء او را در بر گرفته‌اند.

 (عنه (ص) ... واظّلته الرحمة من فوق رأسه الی افق السماء والملائکة تحفّه من حوله الی افق السماء...»)

( وسائل الشیعه ابواب اعداد فرائض باب 8 حدیث 5 از کافی)

 
هشتم؛ آنچه در نماز مکروه است؛ به جا نیاورید و به آنچه فضیلت نماز را می‌افزاید اهتمام نمائید، مثل انگشتر عقیق به دست نمودن و لباس پاکیزه پوشیدن و خود را خوشبو نمودن و شانه و مسواک‌زدن
.

قبول باشه


+ نوشته شـــده در چهارشنبه 89/6/31ساعــت 7:8 صبح تــوسط عباس | نظر
عهد ما


+ نوشته شـــده در یکشنبه 89/6/21ساعــت 7:27 صبح تــوسط عباس | نظر
اقای رسایی:ازتخلفات غیر قانونی اقای لاریجانی در مجلس میگوید

1-خروج از دستور طرح کاهش روابط با انگلیس،

2-بحث و بررسی و تصویب وقف اموال دانشگاه آزاد علی رغم نظر روشن شورای عالی انقلاب فرهنگی،

3-خروج از دستور طرح انتقال مقر سازمان ملل،  بدون ارائه مستندات قانونی

4- اقدام به خروج از دستور مواد 22 تا 24 لایحه حمایت از خانواده بدون طی مراحل ذکر شده در قانون، از دستور کار مجلس


+ نوشته شـــده در شنبه 89/6/20ساعــت 11:37 عصر تــوسط عباس | نظر
امریکا به ملت خود دروغ گفت

نتیجه تحقیقات گروه حقیقت‌یاب: حادثه 11سپتامبر دروغی بیش نیست

تازه ترین شواهدو مدارک به دست آمده درباره حادثه 11 سپتامبر حاکی از آن است که تمام آنچه تاکنون از سوی مقامات آمریکا درباره حمله به برج های دوقلو گفته شده، دروغی بزرگ و داستانی ساختگی است.

به گزارش ایرنا، پایگاه اینترنتی اطلاع رسانی آمریکایی موسوم به "دیجیتال جورنال" نوشت: یک گروه تحقیق متشکل از تعداد زیادی از مهندسان و کارشناس ساختمان از آمریکا موسوم به "گروه حقیقت یاب 11 سپتامبر" پس از انجام تحقیقاتی درباره این حادثه به شواهد مهمی دست یافته اند که ثابت می کند داستانی که مقامات و منابع رسمی آمریکا درباره این حادثه ساخته اند، دروغی بیش نیست.

این خبر در حالی منتشر شده است که قرار است تا ساعاتی دیگر مراسم نهمین سالگرد حادثه مرگبار یازده سپتامبر در محل وقوع این حادثه در نیویورک برگزار شود. این حادثه که منجر به کشته شدن نزدیک به سه هزار نفر شد، مدتی بعد به دستاویزی برای دولت آمریکا برای اجرای طرح به اصطلاح "جنگ برضد ترور" و توجیه لشگرکشی به افغانستان و عراق و اشغال نظامی این کشورها تبدیل شد.

براساس این گزارش، گروه مهندسان و کارشناسان ساختمانی که درباره حادثه یازده سپتامبر و چگونگی سقوط برج های دوقلو تحقیق کرده اند، به این نتیجه رسیده اند که سقوط این برج ها به شکلی که در تصاویر معروف از آن حادثه دیده می شود به هیچ وجه نمی تواند نتیجه برخورد هواپیما و شعله های آتش ناشی از سوخت هواپیما باشد.

پیدا شدن فولاد و آهن ذوب شده در محل حادثه یکی از دلایلی است که نشان می دهد که که سقوط ناگهانی برج ها نمی تواند ناشی از آتش سوزی حاصل از سوخت هواپیما باشد زیرا شدت حرارت آتش ناشی از سوخت هواپیما به حدی نیست که بتواند به ذوب فولاد به کار رفته در این برجها منجر شود.

به گفته این کارشناسان سقوط برج ها به فاصله چند ثانیه پس از برخورد هواپیماها نمی تواند صرفا نتیجه این برخورد و آتش سوزی باشد بلکه این شکل سقوط برج ها حاکی از آن است که مقدار قابل توجهی مواد منفجره از پیش در قسمت های مختلف این برج ها قرار داده شده بود.

سقوط ساختمان شماره 7 مرکز تجارت جهانی درعرض چند ثانیه و به فاصله زمانی چند ساعت پس از سقوط برج های دوقلوی مرکز تجارت جهانی یکی دیگر از شواهدی است که نشان می دهد داستان ربودن هواپیماها توسط تروریست های انتحاری و برخورد آنها با برج های دوقلو سناریویی دروغین بیش نیست زیرا این ساختمان بدون آنکه هیچ هواپیما یا شی ء دیگری به آن برخورد کند، ناگهان سقوط کرد.

اگرچه داستان ساختگی حمله تروریستی به برج های دوقلو از همان روز اول کاملا مشکوک به نظر می رسید و بسیاری از کارشناسان و تحلیل گران این حادثه را نقشه "سیا " در زمان "جرج بوش " رییس جمهوری وقت امریکا،برای زمینه سازی به منظور حمله نظامی به افغانستان و عراق دانستند، اما نتایج حاصل از تحقیق اخیر کارشناسان ساختمانی، تعمدی بودن این سناریو را بیش از پیش ثابت می کند.


+ نوشته شـــده در شنبه 89/6/20ساعــت 9:20 عصر تــوسط عباس | نظر