سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بسمه تعالی بمباران در خواب یا خیانت؟(یادداشت روز) جهان در هفتهای
جهان در هفته‌ای که گذشت سرگرم تجاوز موشکی آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه بود. پیش ‌از این حمله نیز رژیم صهیونیستی دست به حمله‌ای هوایی علیه سوریه زد. اگر‌چه این تجاوزها به بهانه حمله شیمیایی به دوما انجام شد اما تشت رسوایی متجاوزان بسیار زودتر از آنچه فکرش را می‌کردند بر زمین افتاد و مشخص شد اصل ماجرا نمایشی بوده و با کارگردانی لندن و بازیگری کلاه‌سفیدها -سیاهی لشکر انگلیس در سوریه- صورت گرفته است. آمریکا و متحدانش با این موشک‌پراکنی کور و بی‌نتیجه صرفاً به دنبال نشان دادن چنگ و دندان به ایران بودند. آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها مدتهاست که آشکارا می‌گویند یکی از اهداف اصلی آنان در سوریه، بیرون راندن ایران از میدان است. 
آنان بهتر از هر کسی می‌دانند که ایران در این میدان پر خطر به چه دستاوردهای مهم و استراتژیکی دست یافته و اغراق نیست اگر بگوییم تنها برنده این میدان شلوغ و پر بازیگر بوده است. 
آنچه امروز آمریکا و متحدانش را عصبانی کرده و به مرز جنون رسانده، دستاوردهای ارزنده جمهوری اسلامی در عرصه سوریه است که حتی ناظران و تحلیلگران غربی نیز به آن اذعان دارند. عبارتند از؛  ادامه مطلب...
+ نوشته شـــده در پنج شنبه 97/1/30ساعــت 9:41 صبح تــوسط عباس | نظر
بسمه تعالی دنیای فردا دنیای موشکهاست نه گفتمانها!(یادداشت روز) ه
همانطور که پیش‌بینی می‌شد، آمریکا حملات «مقطعی» و «پر سروصدایی» را به چند نقطه از سوریه (در سه استان حمص، دمشق و حماه) انجام داد تا به گفته «نیکی هیلی»، نماینده آمریکا در سازمان ملل نشان دهد، «ترامپ مرد عمل است و زمانی که خطوط قرمزی را مشخص می‌کند، اگر کسی وارد آن خطوط شد، آن را بی‌پاسخ نمی‌گذارد.»(!) این حمله درست مثل حمله سابق ترامپ به بهانه حملات شیمیایی صورت گرفت و فقط سروصدا داشت؛ و به قول ستون‌نویس روزنامه انگلیسی «گاردین»، کسی دستاورد آن را ندید! 
حمله موشکی آمریکا به سوریه که با مشارکت فرانسه و انگلیس صورت گرفت و طی آن حدود 100 موشک به خاک سوریه شلیک شد، فقط 3 زخمی داشت و 70 درصد موشک‌ها نیز در آسمان منهدم گردید. این حملات اگرچه «بی‌خاصیت»، «پر سروصدا»، پر هزینه و در یک کلام «صرفا سیاسی» بود اما در بطن خود حاوی نکات، پیام‌ها و پی‌آمدهایی بود که تبیین بخشی از  آنها موضوع این نوشتار است. ادامه مطلب...
+ نوشته شـــده در دوشنبه 97/1/27ساعــت 9:51 صبح تــوسط عباس | نظر
بسمه تعالی هزینه موشکها را عربستان داده پس باید در انتظار موشک ب
مدیر مسئول روزنامه کیهان گفت: بدون کمترین تردیدی می‌توان نتیجه گرفت که هزینه حمله مشترک و جنایتکارانه آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه را آل‌سعود پرداخته است، بنابراین تاوان آن را نیز باید عربستان و همپیمان‌های او بدهند و سوریه برای تلافی این جنایت باید ریاض و ابوظبی را موشک‌باران کند.

حسین شریعتمداری، مدیر مسئول روزنامه کیهان در گفت‌وگو با فارس پیرامون حمله آمریکا و انگلیس و فرانسه به سوریه، گفت: ترامپ اعتراض کرده‌ بود که 7 تریلیون دلار در منطقه هزینه کرده‌ایم بی‌آنکه نتیجه‌ای به دست بیاوریم. او این هزینه را احمقانه توصیف‌ کرده و گفته‌ بود که حاضر به ادامه حضور در سوریه نیست. در پی این تصمیم ترامپ، بن سلمان پذیرفته بود که هزینه دخالت آمریکا در سوریه را بپردازد و به عنوان اولین گام 4 میلیارد دلار پرداخته بود. بن سلمان بعد از آمریکا به انگلیس و فرانسه رفت و با مقامات این دو کشور نیز در همین خصوص به مذاکره نشست. ادامه مطلب...
+ نوشته شـــده در یکشنبه 97/1/26ساعــت 10:42 صبح تــوسط عباس | نظر
بسمه تعالی اصابت موشک نقطهزن انصارالله به وزارت دفاع عربستان در
یگان موشکی انصار‌الله یمن، مقر وزارت دفاع رژیم سعودی در ریاض را با موشک‌های بالستیک نقطه‌زن هدف قرار داد.


  

عصر دیروز در حالی که توجه افکار عمومی در جهان متوجه تحولات سوریه بود، یگان موشکی انصارالله با موشک بالستیک نقطه‌زن از نوع «برکان اچ-2»، وزارت دفاع عربستان در ریاض را هدف قرار داد و عملا به «محمد بن سلمان» ولیعهد رژیم سعودی فهماند که باید حد خودش را بداند و از ماجراجویی و همراهی با «دونالد ترامپ» در منطقه دست بردارد. سران رژیم آل‌سعود از اصابت این موشک به قلب ریاض بسیار هراسان شدند. 
عملیات پهپادی یمن 
رسانه‎های سعودی از تغییر پروازهای فرودگاه «ابها» به فرودگاه‎های ریاض، جده و جیزان از ترس حملات پهپادی و موشکی یمن خبر دادند. ادامه مطلب...
+ نوشته شـــده در پنج شنبه 97/1/23ساعــت 9:4 صبح تــوسط عباس | نظر
بسمه تعالی لجامگسیختگی ارز حاصل بیتدبیری است با بخشنامه حل نمیشو
در ادامه لجام‌گسیختگی‌های بازار ارز در دولت موسوم به تدبیر و امید، بانک مرکزی دیروز با صدور اطلاعیه‌ای بدون هیچ استدلالی اعلام کرد نرخ ارز 4200 تومان است اما با این وجود هیچ ارزی به صرافی‌ها نداد و مردم و فعالان اقتصادی را در سرگردانی گذاشت.
گروه اقتصادی-     

پس از بلبشوی بازار ارز در 20 روز ابتدایی سال جدید که نرخ دلار تا 6100 تومان هم رفت اسحاق جهانگیری ناگهان دوشنبه شب بر صفحه تلویزیون ظاهر شد و اعلام کرد دیگر هیچ نرخی برای دلار غیر از 4200 تومان به رسمیت شناخته نمی‌شود. بانک مرکزی هم دیروز در همین راستا با صدور اطلاعیه‌ای از اجرای این نرخ واحد برای همه متقاضیان اعم از واردکننده، تولید‌کننده‌، دانشجو‌، بیمار و... خبر داد. 
بر این اساس بانک مرکزی در حالی نرخ ارز رسمی را 417 تومان افزایش داد که این رقم، بالاترین افزایش نرخ ارز در سال‌های اخیر پس از افزایش نرخ از 1226 به 2800 تومان در سال 91 محسوب می‌شد.  ادامه مطلب...
+ نوشته شـــده در چهارشنبه 97/1/22ساعــت 12:33 عصر تــوسط عباس | نظر
بسمه تعالی:به رسمیت شناختن اسرائیل یکی از 4 شرط ترامپ برای موافق

 

 

سری دوم کاریکاتور های جنگ عربستان علیه یمن

شاهزاده سعودی فاش کرده آمریکا و رژیم صهیونیستی به پادشاهی رسیدن محمد بن سلمان ولیعهد سعودی را به 4 اقدام وی مشروط کرده‌اند که یکی از آنها عادی سازی علنی روابط ریاض با تل آویو بود که بن سلمان آن را اعلام کرد.



سرویس خارجی

«محمد بن‌سلمان» ولیعهد سعودی چند روز پیش طی مصاحبه با نشریه آمریکایی «آتلانتیک» به صورت رسمی از موجودیت رژیم صهیونیستی دفاع کرد. این مسئله به معنای عبور وی از خطوط قرمز جهان اسلام در مورد این رژیم بود. حالا یکی از شاهزادگان سعودی راز این اقدام بن سلمان را فاش کرده است.
«خالد بن فرحان آل سعود»،  شاهزاده مخالف عربستانی در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «الحوار» فاش کرده که: «آمریکا و اسرائیل شروطی را برای محمد بن سلمان ولیعهد سعودی قبل از منصوب شدن به پادشاهی عربستان تعیین کرده اند که از جمله این شروط تضمین امنیت دریانوردی اسرائیل از طریق تنگه تیران و عادی سازی علنی با اسرائیل است. آخرین مورد نیز لزوم تایید و حمایت بن سلمان از  طرح موسوم به معامله قرن است که در آن از حق فلسطینی ها در شهر قدس چشم‌پوشی شده است.» این شاهزاده سعودی شرط دیگر را سهیم کردن رژیم اسرائیل در پروژه اقتصادی و گردشگری «نئوم» برشمرد و گفت: «سلمان بن عبدالعزیز شاه سعودی در حال حاضر از صحنه رویدادها غایب است و از سال 2012 میلادی دچار بیماری آلزایمر شده است.» وی در عین حال گفت: «تحرکاتی در آینده نزدیک در خاندان حاکم در عربستان وجود خواهد داشت.» ادامه مطلب...
+ نوشته شـــده در پنج شنبه 97/1/16ساعــت 8:34 صبح تــوسط عباس | نظر