سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آقای لاریجانی وکیل الرعایا باشید نه وکیل الدوله !!!!نمایندگان مج
بسمه تعالی

.

نمایندگان مجلس در حساس‌ترین شرایط، نیامده به تعطیلات رفتند
در حالی که بحث بر سر چگونگی «بررسی متن برجام» در مجلس شورای اسلامی مطرح است نمایندگان مجلس بار دیگر به تعطیلات رفتند!

سرویس سیاسی - 

در جریان مذاکرات حساس وین که به تهیه برجام منتهی شد نمایندگان در تعطیلات تابستانی بودند و این تعطیلات امکان تاثیر‌گذاری را از مجلس به عنوان نهادی که قرار است در راس امور باشد گرفته بود، این بار نیز در شرایطی که مجلس شورای اسلامی باید متن برجام را بررسی کند نمایندگان به تعطیلات رفتند تا این شائبه که قرار نیست مجلس «برجام» را بررسی کند، تقویت شود. 
نمایندگان مجلس هفته آینده برای سرکشی به حوزه‌های انتخابیه می‌روند و نشست علنی نخواهند داشت و جلسه بعدی خانه ملت 18 مرداد تشکیل می‌شود. سرکشی به حوزه‌های انتخابیه با عنوان دلیل تعطیلی 10 روزه مجلس در حالی است که مردم انتظار دارند مجلس به عنوان نمایندگان ملت به موضوع مهم و حساس توافق هسته‌ای ورود کرده و از منافع ملی در این زمینه صیانت لازم را به عمل آورد.
گفتنی است نمایندگان 3 تیر ماه سال جاری به تعطیلات تابستانی رفته و پس از حدود سه هفته اولین جلسه مجلس 21 تیر برگزار شد. 
در جلسه علنی دیروز نیز اعلام شد نمایندگان هفته دیگر جلسه نخواهند داشت و به این ترتیب مجلسی‌ها پس از دو هفته جلسه بیش از 10 روز به تعطیلات رفتند. 
بررسی برجام در شورای عالی امنیت ملی
به گزارش فارس نایب‌رئیس اول مجلس با تأکید بر اینکه رسیدگی به توافق هسته‌ای جزء وظایف «مجلس» است، اعلام کرد شورایعالی امنیت ملی در جلسه چهارشنبه خود توافق نهایی هسته‌ای «برجام» را بررسی خواهد کرد.
حجت الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی پیش از پایان نشست علنی دیروز در پاسخ به انتقادات تعدادی از وکلای ملت نسبت به اظهارات اخیر نوبخت سخنگوی دولت که گفته بود بررسی توافق هسته‌ای جزء وظایف شورای‌عالی امنیت ملی است نه مجلس، اظهار داشت: مجلس براساس قانون اساسی اینگونه موافقتنامه‌ها را باید مورد بررسی قرار دهد و رسیدگی به توافق نهایی هسته‌ای «برجام» در دستور کار مجلس قرار دارد.
وی افزود: البته از روزهای نخست این پروژه بررسی فرآیند «برجام» در دستور کار شورای‌عالی امنیت ملی کشورمان قرار داشته است.
ابوترابی‌فرد همچنین اعلام کرد بررسی متن توافق نهایی هسته‌ای «برجام » در دستور کار جلسه چهارشنبه شورای‌عالی امنیت ملی کشورمان که با حضور رؤسای سه قوه و مسئولان ارشد تعیین‌شده برگزار می‌شود، قرار دارد و مجلس شورای اسلامی هم درباره توافق نهایی هسته‌ای طبق وظیفه قانونی خودش عمل خواهد کرد.
نمایندگان: برجام باید در مجلس
 بررسی شود 
لاله افتخاری نماینده تهران در جلسه علنی دیروز مجلس اظهار داشت: بدیهی است که تصمیمات مجلس تنها در چارچوب اختیارات او است و طبق قانون به آن عمل می‌کند.
وی همچنین در نطق میان دستور خود تاکید کرد: در روند اجرای توافقنامه از اقدامات شتاب‌زده و غیرکارشناسی پرهیز شود.
بهرام بیرانوند نماینده بروجرد در مجلس نیز در تذکری شفاهی نسبت به اظهارات روز سه شنبه نوبخت سخنگوی دولت درباره توافقنامه نهایی هسته‌ای «برجام» انتقاد کرد و اظهار داشت: تفسیر قانون اساسی جزء وظایف «سخنگوی دولت» نیست.
وی گفت: توافق با 1+5 در صورتی معتبر است که برخی الزامات در آن به صورت شفاف رعایت شود.
بیرانوند با بیان اینکه براساس اصول 77 و 125 قانون اساسی، نتیجه مذاکرات هسته‌ای باید به مجلس شورای اسلامی ارسال شود، افزود: در اصول 77 و 125 قانون اساسی تنها فعلی که به کار رفته و در ارتباط با مقاوله‌نامه‌ها و عهدنامه‌ها آمده بحث «تصویب» است.
نماینده بروجرد در مجلس در پایان خاطرنشان کرد: دیروز آقای نوبخت سخنگوی دولت درباره توافق نهایی هسته‌ای گفته بود که موضوع تصویب توافق هسته‌ای در مجلس که نمایندگان آن را مطرح می‌کنند، مطلب جدیدی است و ما تاکنون چنین مطلبی را نشنیده بودیم، در حالی که آقای نوبخت باید بداند مسئولیت تفسیر قانون اساسی بر عهده وی نیست.
جعفر قادری نائب رئیس کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس نیز در نطق میان دستور خود گفت: کنار گذاشتن مجلس همچنین عدم تحویل لایحه در متن توافقنامه قابل دفاع نیست و هیئت رئیسه باید پاسخگو باشد.
با تهدید‌کننده باید مثل خودش برخورد کرد 
قاسم جعفری نماینده مردم بجنورد در مجلس نیز با بیان اینکه منتقدان منصف تیم مذاکره‌کننده تنگه احدهای قابل نفوذ دشمن را شناسایی کردند، گفت: نمایندگان مجلس معتقدند با تهدیدکننده باید مثل خودش صحبت کرد.
جعفری ادامه داد: یکسری از سایت‌ها و خبرگزاری‌هایی که منتقد جناح خاصی هستند، بعد از توافق هسته‌ای، نام 80 نماینده مجلس را منتشر کردند و گفتند این نمایندگان مخالف مذاکرات بودند و از مردم خواستند به این نمایندگان رأی ندهند.
وی اضافه کرد: این اقدام یک تخلف انتخاباتی است و وزارت کشور و ستاد انتخابات باید با این سایت‌ها و رسانه‌ها برخورد کند، آقای وزیر ارشاد و هیئت نظارت بر مطبوعات هم باید به این مسئله رسیدگی کنند و انتظار داریم کمیسیون اصل 90 به این مسئله ورود کند و حقیقت را به مردم بگوید.
حمید رسایی نماینده تهران در مجلس نیز  با بیان اینکه جریانی به دنبال حذف مجلس از رسیدگی به موضوع توافق هسته‌ای است، گفت: طبق آیین‌نامه دولت تمام توافقنامه‌ها باید به صورت «لایحه» تقدیم مجلس شود.
مصوبات نمایندگان
نمایندگان مجلس در جلسه علنی دیروز با تقاضای بررسی خارج از نوبت و با اولویت 5 لایحه موافقتنامه همکاری بین دولت جمهوری اسلامی ایران و چند کشور دیگر در صحن علنی موافقت کردند.
مجلسی‌ها همچنین به تغییر دستور صحن علنی جهت بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات با هدف تجمیع هیأت‌های اجرایی در انتخابات هم‌زمان آتی مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی رأی مثبت دادند.
خبر دیگر اینکه مجلس با بررسی خارج از نوبت لایحه الحاق ایران به پروتکل ریشه‌کنی تجارت غیرقانونی محصولات دخانی در صحن علنی خانه ملت موافقت کرد.
نمایندگان از سوی دیگر با افزایش سرمایه جمهوری اسلامی ایران در دور پنجم بانک توسعه اسلامی موافقت کردند.
بهارستان نشین‌ها همچنین بررسی طرح حمایت از صنعت برق کشور را آغاز و در اولین گام برای اجرای طرح‌های افزایش ظرفیت نیروگاه‌ها، احداث و توسعه نیروگاه حرارتی زغال‌سوز تدابیر جدیدی را اتخاذ کردند.
طرح تشکیل سازمان قرآن کریم نیز در نشست علنی دیروز  پارلمان اعلام وصول شد.
نمایندگان مجلس همچنین نحوه اختصاص 70درصد منابع حاصل از واگذاری‌های مرتبط با صنعت برق شامل بخش نقدی و اقساط آن به شرکت توانیر را برای بررسی بیشتر مراعا گذاشتند.

+ نوشته شـــده در پنج شنبه 94/5/8ساعــت 9:49 صبح تــوسط عباس | نظر
عکس: تجمع دانشجویان معترض به سفر فابیوس در این درگیری که خبرنگار
در این درگیری که خبرنگاران نیز از آن مصون نماندند، به زد و خورد نیروی انتظامی با دانشجویان رسید و تعدادی از دانشجویان در این اعتراض بازداشت شدند.

مسیرآنلاین: عده ای از دانشجویان صبح امروز در اعتراض به سفر فابیوس وزیر خارجه فرانسه قرار بود در مقابل درب خروجی پایون فرودگاه مهرآباد تجمع کنند در دقایق اول با مقاومت نیروی انتظامی روبرو شدند.
 این تجمع که به صورت صف تک نفره و با در دست داشتن پلاکاردهای اعتراضی شکل گرفته بود تا مصداق تجمع غیرقانونی نشود، در ابتدا با اخطار نیروی انتظامی مواجه شد.
در ادامه نیروی انتظامی با گرفتن و پاره کرده پلاکاردهای در دست دانشجویان، درگیری را عملاً شروع کرد؛ در این درگیری که خبرنگاران نیز از آن مصون نماندند، به زد و خورد نیروی انتظامی با دانشجویان رسید و تعدادی از دانشجویان در این اعتراض بازداشت شدند.
به گزارش مسیرآنلاین در مقابل، دانشجویان با اصرار بر آزادی همه دانشجویان در مقابل کلانتری تجمع کردند و نیروی انتظامی نیز تمام دانشجویان بازداشتی را ساعتی بعد آزاد کرد.
گفتنی است اتوبوس دانشجویان دانشگاه امام صادق ، شریف و دانشگاه تهران نیز در ابتدای ورودی مهرآباد متوقف شد و از ورود آن ممانعت بعمل آمد.

 

photo_2015-07-28_10-06-22

 photo_2015-07-28_10-06-20

 photo_2015-07-28_10-06-15

 photo_2015-07-28_10-06-13 

photo_2015-07-28_10-06-10 

photo_2015-07-28_10-06-01

 


+ نوشته شـــده در پنج شنبه 94/5/8ساعــت 8:4 صبح تــوسط عباس | نظر
استغفاری برای بخشش تمام گناهان رسول خدا صلی الله علیه و آله ضم
بسمه تعالی

استجابت دعا


تقویم حدیثی :استجابت دعا
استغفاری برای بخشش تمام گناهان
 
رسول خدا صلی الله علیه و آله ضمن سفارش‌های‌شان به امیرالمؤمنین علیه‌السلام می‌فرمایند: 
 
ای علی! هرکس هنگامی که سوار مرکب شد، آیت‌الکرسی را تلاوت کند و سپس بگوید: 
 
«استغفرالله الذی لا اله الا هو الحی القیوم و اتوب الیه اللهم اغفر لی ذنوبی انه لایغفر الذنوب الا انت؛ از خداوند آمرزش می‌طلبم. خدایی که معبودی جز او نیست. زنده ازلی و ابدی و سرپرستی بی‌همتاست و به سوی او توبه می‌کنم. خدایا گناهانم را ببخش که کسی جز تو گناهان را نمی‌بخشد»
 
خداوند خطاب به ملائکه می‌فرماید:
 
ای فرشتگان من! بنده من می‌داند که غیر از من کسی گناهان او را نمی‌بخشد. شما شاهد باشید که من همه گناهان او را آمرزیدم.(5)
 
پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله در سخن زیبای دیگری، برای استغفاری که قبل از خواب تلاوت شود نیز همین اثر را ذکر می‌فرمایند: 
 
هرکس هنگامی که برای خوابیدن به بستر می‌رود، سه مرتبه بگوید: «استغفرالله الذی لا اله الا هو الحی القیوم و اتوب الیه» خداوند همه گناهان او را می‌بخشد، اگرچه گناهانش مثل کف دریا به تعداد برگ درختان و ریگ‌های انباشته بیابان و به عدد روزهای دنیا باشد.(6) 

+ نوشته شـــده در پنج شنبه 94/5/8ساعــت 7:50 صبح تــوسط عباس | نظر
وزیر خزانهداری آمریکا: قطعنامه به ما اجازه میدهد هر وقت بخواهیم
بسمه تعالی


:: 
وزیر خزانه‌داری آمریکا:
وزیر خزانه‌داری آمریکا با بیان اینکه در توافق هسته‌ای ساز و کار قدرتمندی برای بازگرداندن تحریم‌ها در نظر گرفته شده است، گفت: در صورت نقض توافق از سوی ایران، ایالات متحده به تنهایی می‌تواند بازگشت تحریم‌ها را اجرایی کند.


جان کری، ارنست مونیز و جک لو، وزرای خارجه، انرژی و خزانه‌داری آمریکا برای توضیح درباره توافق هسته‌ای ایران و کشورهای 1+5 در مقابل کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا حاضر شده‌اند.
جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا در سخنان ابتدایی خود در این جلسه از اشتباه‌هایی که در تفسیر توافقنامه شده انتقاد و تاکید کرد که این توافق به هدف خود در جلوگیری از دسترسی ایران به سلاح هسته‌ای خواهد رسید.
وی  در پاسخ به نگرانی‌ها درباره برنامه موشکی ایران، توافق حاصل‌شده در این زمینه را یک پیروزی برای آمریکا دانست. او گفت محدودیت‌های موشکی در حالی وارد قطعنامه شورای امنیت شده که قرار بوده این قطعنامه فقط هسته‌ای باشد.
کری گفت: سپاه پاسداران ایران مخالف این توافق است چون «چتر هسته‌ای برای فعالیت‌های خود را از دست خواهد داد.»
او گفت با برداشته شدن این چتر فعالیت‌های ایران در منطقه هم کاهش خواهد یافت.
از کری درباره «رفع تحریم نیروی قدس سپاه ایران» سوال شد. او این موضوع را رد کرد و گفت هرگز تحریم‌ها علیه نیروی قدس برداشته نخواهد شد.
 پروتکل الحاقی پایانی ندارد 
وزیر خارجه آمریکا با اشاره به پذیرش پروتکل الحاقی از سوی ایران گفت این اقدام منجر به شفافیت برنامه هسته‌ای ایران خواهد شد. او گفت پذیرش و اجرای پروتکل الحاقی از سوی ایران هیچ پایانی ندارد.
جان کری تاکید کرد که ایران به نظر او «قبلا به دنبال بمب بوده» اکنون قبول کرده هسته راکتور آب سنگین اراک را با بتن پر و تولید پلوتونیم را متوقف کند.
وی هشدار داد که اگر توافق از بین برود راه ایران برای ازسرگیری غنی‌سازی 20 درصدی اورانیوم بازخواهد شد و آمریکا در میان شرکایش در تحریم ایران تنها خواهد ماند.
وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد که خود در طول دوران کاری‌اش در تمام رای‌گیری‌های کنگره آمریکا به نفع اسرائیل رای داده و اکنون هم می‌تواند اطمینان دهد که این توافق به نفع امنیت اسرائیل خواهد بود.
وزیر خارجه آمریکا گفت سیستم نظارتی توافق‌شده امکان رسیدن به سلاح هسته‌ای از مسیر موازی را از ایران می‌گیرد.
ایران به دانش غنی‌سازی دست یافته
کری در ادامه با بیان اینکه رئیس‌جمهور آمریکا به صراحت اعلام کرده است که اجازه دستیابی ایران به بمب را نمی‌دهد، گفت: «رئیس‌جمهور اوباما، تنها رئیس‌جمهوری بود که سفارش ساخت جنگ‌افزاری را داد که بتواند تأسیسات هسته‌ای ایران را هدف قرار داد و آن را آماده کرد.»
وی با این حال تأکید کرد که ایران به دانش غنی‌سازی دست یافته و به چرخه سوخت مسلط شده است، به همین جهت «شما نمی‌توانید این دانش را بمباران کنید.»
وزیر خارجه آمریکا با اشاره به اینکه «همکاری‌های امنیتی ما با اسرائیل بی‌سابقه است»، گفت واشنگتن همچنان بر حضور قدرتمند در خلیج فارس و هماهنگی‌های امنیتی با کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس، تأکید دارد.
تمرکز ما، بر عقب راندن تلاش‌های منطقه‌ای ایران است
وزیر امور خارجه آمریکا در بخش دیگری از این نشست، در پاسخ به این سوال که آیا اگر کنگره به اکثریت بیش از دو سوم برسد، توافق ایران قطعا رد می‌شود، گفت: «بله!»
کری با این حال هشدار داد که در آن صورت، ورود به جنگ با ایران، «تقریبا اجتناب‌ناپذیر» خواهد بود. 
وی در پاسخ به این سوال «تد پو» که آیا دولت آمریکا به دنبال تغییر نظام ایران است، گفت: «در حال حاضر تمرکز ما بر به عقب راندن اقدامات ثبات‌زدای ایران و تهدید این کشور علیه اسرائیل و متحدان ما در منطقه و ایجاد ائتلاف امنیتی جدیدی در منطقه است.» با این حال، پو تأکید کرد که به عقیده‌اش، بهترین وضعیت برای ایران، تغییر نظام این کشور و برگزاری انتخابات آزاد در ایران است.
ارنست مونیز، وزیر انرژی آمریکا هم در سخنان خود در آغاز جلسه گفت: 9 آزمایشگاه مختلف از سراسر آمریکا درباره مسائل فنی به گروه مذاکره‌کننده مشاوره می‌دادند.
وی تصریح کرد: برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) زمان گریز هسته‌ای ایران را به یک سال می‌رساند. او گفت ایران تا 15 سال اجازه پردازش اورانیوم و پلوتونیم لازم برای دستیابی به تسلیحات اتمی را نخواهد داشت.
او گفت: در برجام سازوکار مناقشه میان ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هم پیش‌بینی شده است.
جک لو: آمریکا می‌تواند تحریم‌ها را بازگرداند
وزیر خزانه‌داری هم در ادامه به صحبت در مورد توافق پرداخت و در پاسخ به کسانی که از آزاد شدن منابع مالی ایران انتقاد می‌کنند، گفت هدف از این مذاکرات از ابتدا تغییر رفتار هسته‌ای ایران بوده است.
وی همچنین تصریح کرد که «هیچ امتیاز به هنگام امضایی» وجود نخواهد داشت، و «تنها زمانی که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تائید کند که ایران به تعهدات خود عمل کرده است،‌ رفع تحریم‌ها به صورت مرحله‌بندی شده، آغاز می‌شود.»
وزیر خزانه‌داری آمریکا در ادامه با بیان اینکه در توافق هسته‌ای  ساز و کار قدرتمندی برای بازگرداندن تحریم‌ها در نظر گرفته شده است، گفت در صورت نقض توافق از سوی ایران، «ایالات متحده به تنهایی می‌تواند بازگشت تحریم‌ها را اجرایی کند.»
لو به اقدامات منطقه‌ای ایران هم اشاره کرد و با متهم کردن تهران به حمایت از تروریسم، گفت واشنگتن به فشار به ایران ادامه می‌دهد. او به عنوان نمونه، به تحریم هفته گذشته تعدادی از اعضای حزب‌الله لبنان نیز اشاره کرد و همچنین گفت: «ما سپاه و همچنین نیروی قدس را از تحریم خارج نمی‌‌کنیم.»
وی همچنین گفت واشنگتن به دقت روابط ایران با متحدان منطقه‌ای‌اش پس از توافق را تحت نظر خواهد داشت. لو افزود در صورت نبود توافق، «حامی اصلی تروریسم در جهان» در آستانه دستیابی به بمب هسته‌ای قرار می‌گیرد. 
وزیر خزانه‌داری آمریکا تاکید کرد که ایران در ابتدای این توافق به تنها نیمی از دارایی‌های بلوکه‌شده خود، «یعنی کمی بیش از 50 میلیارد دلار دست می‌یابد.» به گفته لو، حدود 20 میلیارد دلار از دارایی‌های ایران در قرارداد با چین صرف شده و چند ده میلیارد دلار آن نیز برای وام‌های بلوکه‌ شده است. 
وی با بیان اینکه برخی به دنبال تسلیم کامل ایران و پاسخگویی به تمام مسائل هستند، گفت این تصور که می‌توان توافق را رد کرد و سپس ائتلافی تشکیل داد که فشار لازم برای رسیدن به این اهداف را به ایران بیاورد، «غیرعملی خواهد بود.»
زندانیان آمریکایی در ایران
کری در پاسخ به سوالی درباره زندانیان آمریکایی در ایران گفت در حال مذاکره درباره این موضوع هستیم و امیدواریم به زودی آنها را به خانواده‌هایشان بازگردانیم.
جان کری در ارتباط با چگونگی حمایت از «نیروهای دموکراتیک» ایران در عین توافق با ایران و انتقاد از «قوی شدن قدرت سرکوب ملاها» در ایران تاکید کرد که این مذاکرات هسته‌ای بوده و افزود آقای روحانی و ظریف نگاه متفاوتی را نسبت به گذشته ارائه داده‌اند.

+ نوشته شـــده در چهارشنبه 94/5/7ساعــت 12:2 عصر تــوسط عباس | نظر
بازار 80 میلیونی ایران جایزه دولت به تحریمکنندگان! زندگی در روزه
زندگی در روزهای پس از توافق،دغدغه ذهنی خیلی‌هاست! از بعضی از مردم که ساده‌اندیشانه انتظار روزهای ارزان را می‌کشند تا تجار و سرمایه‌گذارانی که نگران نوسانات احتمالی هستند.


در این میان دو گروه بیشتر ذهن و فکرشان درگیر این موضوع است و از قضا هردو به یک موضوع از دو منظر نگاه می‌کنند. «جذب سرمایه خارجی»موضوعی است که با اسامی و عناوین مختلف ،دولتمردان و منتقدان توافق را به خود مشغول کرده است. دولتمردان از پیش از انتخابات سال 92 در تنور ورود خارجی‌ها به بازار ایران دمیدند و این‌گونه وعده دادند که با آمدن آنها ،کارها رو به راه می‌شود. اما در مقابل گروهی دیگر مشفقانه معتقدند آنها اولا به راحتی در ایران سرمایه‌گذاری نمی‌کنند و تا ما را به زعم خودشان تحقیر نکنند قدمی بر نمی‌دارند و ثانیا بیش از سرمایه‌گذاری به فکر سوداگری و صدور کالاهای خود به ایران هستند.در این بین یک دغدغه مهم و ملی بیش از هر چیز در دلها خلجان می‌کند و آن فرش قرمز انداختن پیش پای کسانی است که بیشترین خیانت‌ها را به مردم ما کرده‌اند و می‌کنند و اگر دستشان برسد و عرضه داشته باشند،از هیچ ستم و تعدی فروگذار نمی‌کنند. قصه تلخ و آمدن آنها، غصه در آغوش کشیدن دشمن غداری است که هنوز خنجر خونینی که پیشتر در قلب برادرانمان کرده بود را در دست دارد و هیچ اعتباری نیست که همان خنجر را در پشت ما هم فرو کند!
سایه شوم تحریم‌ها با اراده شیطانی و سیاه شیطان بزرگ به سر ملت ما افتاد، اما همراهی و خوش رقصی نوکران اروپایی‌اش،کار را بر مردم ما سخت‌تر کرد. هرچه ما همه هنر‌ها و ترفندهایمان را برای خودکفایی و روی پای خود ایستادن به‌کار بستیم،آنها هم حلقه محاصره را تنگ و تنگ‌تر کردند ! بحث بر سر بقاء یک ملت در برابر دشمنانی عنود و کینه‌توز بود و طبیعتا پای حیثیت یک ملت در میان بود. آنها از هیچ ظلمی فروگذار نکردند،هرچه توانستند تاختند،به یقین کاری نبود که از دستشان بربیاید و نکرده باشند ! اما... اما ما ماندیم و آنها به این باور رسیدند که با تحریم نمی‌توانند ما را از پا درآورند. حیله‌ها و مکر‌های دیگری بکار بستند و خلاصه کار به یک توافق بین ما و دشمنان قسم خورده‌مان رسید. 
ظاهرا حالا نوبت باز شدن درهای دنیا به روی ایران است! اما با کدام شریک!؟ ظاهرا دولتمردان، بی‌خیال آنچه آنها سالها بر سر ما آورده‌اند، نرد عشق با پیشتازان تحریم می‌بازند و در ماه عسلی سکرآور،از آمد و شد چشم‌آبی‌های سیاه‌دل سنگ دل،قند در دلشان آب می‌شود و به روی خودشان هم نمی‌آورند که آنها با ما چه کردند!؟چنان برایشان فرش قرمز می‌افکنند که گویی مهمانی عزیز و خدمتکاری صدیق پس از سالها به خانه‌اش برگشته است نه دشمنی عنود و حسود و کینه توز که تا همین چند روز قبل آن‌قدر بر سر نابودی ما جنگید و چانه زد تا توافقی یک‌طرفه و زیان‌بار را بر ما تحمیل کند. 
با هر منطقی حساب کنیم،شرط معاشرت و کشورداری اقتضا می‌کند آنها که روزگاری تسمه از گرده ملت کشیده اند،آخرین نفری باشند که با کلی شرط و شروط به کشورمان پای می‌گذارند اما ظاهرا کار برعکس شده و عده‌ای از شوق وصل،اصل را فراموش کرده‌اند و مشغول عکس یادگاری گرفتن شده اند.آنها شاید یادشان رفته باشد که پیشتازان جنایتکار تحریم‌ها با ما چه کردند یادشان رفته چون هرگز مثل مردم عادی کوچه و خیابان زندگی نکردند و با غم مردم، همنشین نبودند اما ما هرگز یادمان نمی‌رود چه کردند. حتی اگر روزی ببخشیم- که هرگز چنین نخواهد شد- به قول نلسون ماندلا فراموش نمی‌کنیم و جنایات آنها را از یاد نمی‌بریم. برای فرزندانمان هم می‌گوییم تا در دشمن شناسی مثل ذوق‌زدگان،غرب را بهشت آمال نبینند.برای ثبت در تاریخ و یادآوری به آنها که همه دنیا را در سه کشور جنایت‌کار آلمان،انگلیس و فرانسه و شیطان بزرگ آمریکا می‌بینند،بخشی از جنایات اقتصادی آنها در سال‌های فراموش نشدنی تحریم را مرور می‌کنیم
توتال
غارتگر یا شریک نفتی!؟
شرکت نفتی توتال ،شرکتی مشهور و فرانسوی است که سالها در میادین مختلف نفت و گاز ایران حضور داشته و البته ناجوانمردانه، به ما خیانت کرده است و توتال در یکی از قراردادهای پر سر وصدا و ناموفق خود با ایران توسعه میدان سیری A و E را به عهده گرفت. دولت کارگزاران برای رساندن سقف تولید به بیش از 4 میلیون بشکه با سرعتی غیر‌معمولی قراردادها را امضا می‌کرد. توتال به ایران اطمینان داده بود که با توسعه این میدان، 120 هزار بشکه به تولید نفت ایران افزوده خواهد شد که طبعاً مورد استقبال وزارت نفت بود. در همان ایام بیشتر کارشناسان نفتی ایران در نامه‌های مختلف به مسئولان وزارت نفت و رئیس‌جمهور وقت این رقم را نوعی فریب دانسته و اعلام  کردند چنین رقمی به هیچ عنوان محقق نخواهد شد. سرانجام توتال، بدون توجه به تولید صیانتی و به حداکثر رساندن منافع ایران، ضربه مخزنی بزرگی را به این میدان زد و باعث شد تولید از میدان مذکور هیچ گاه به بیش از 70 هزار بشکه در روز افزایش نیابد.
 خیانت در پارس جنوبی
چند سال قبل انجمن گاز ایران افشا کرد که با  عملکرد  خیانت بار شرکت توتال،کشورمان بمدت  10 سال از برداشت مهم‌ترین و بزرگ‌ترین لایه گازی پارس جنوبی محروم شده است!بر اساس اطلاعات بدست آمده در میدان گازی پارس‌جنوبی چهار لایه گازی وجود دارد، اما 10 سال است که ایران از بزرگ‌ترین لایه گازی این میدان برداشتی نداشته‌ چرا که طرح شرکت توتال برای برداشت کامل نبوده است!!!

رشوه  برای نفت!
وزارت دادگستری آمریکا طی بیانیه‌ای در تاریخ 29 می‌2013 (8 خرداد 1392) اعلام کرد شرکت توتال بین سال‌های 1995 تا 2004 میلادی (1373 تا 1383)  از طریق واسطه‌هایش، به مقام‌های ایرانی حدود 60 میلیون دلار رشوه پرداخت کرده تا قرارداد توسعه چند میدان نفت و گاز را به دست آورد. 16 میلیون دلار از این مبلغ در سال 1995 تحت عنوان ارائه «خدمات مشاوره» و برای ورود مجدد توتال به بازار ایران و همکاری با شرکت ملی نفت ایران در بهره‌برداری از میدان‌های نفتی سیری A و E پرداخت شده است. براساس بیانیه وزارت دادگستری آمریکا توتال همچنین در سال 1997 برای توسعه بخشی از میدان گازی پارس جنوبی 44 میلیون دلار رشوه پرداخته است.
خوش رقصی در اوج تحریم!
در سال 87 مدیر عامل توتال در مصاحبه‌ای گفت: هم اکنون ریسک سرمایه‌گذاری در ایران بسیار زیاد است و به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم سرمایه‌گذاری خود را در این کشور متوقف کنیم و از پذیرفتن طرح‌های تازه امتناع کنیم.وی در تشریح علت خروح از ایران و ارتباط آن با بحث تحریم‌ها به صراحت گفت: دولت فرانسه شرکت توتال را مجبور به خروج از ایران نکرده است!
تحریم دارویی یک ملت 
با آنکه مقامات اروپایی با ژست بشر دوستی و رعایت حقوق بشر ،مدعی بودند که دارو و تجهیزات پزشکی هرگز در زمره تحریم‌ها قرار نگرفته است،اما واقعیت موجود حکایت از آن دارد که آنها ناجوانمردانه تمامی شرکتها و موسسات دارویی را از معامله با ایران منع کردند و نتیجه آن شد که در مقاطعی داروهای خارجی در بازار ایران نایاب شود و علیرغم تلاش چشمگیر و ستودنی مقامات کشورمان ،بیماران بسیاری در تلاطم و رنج وتعب افتادند تا آنجا که برخی جان خود را از دست دادند.دروغ بزرگ مدعیان حقوق بشر در عدم تحریم دارویی تا آنجا پیش رفت که مردم ایران در کمپین‌های مختلفی صدای اعتراض     خود را به گوش جامعه جهانی رساندند. آنها با بستن کانال اعتباری و بانکی برای انتقال وجوه مربوط به معاملات دارویی،عملا و بصورتی مزورانه و کثیف تحریم دارویی را هم بر ملت ما اعمال کردند. 
فاجعه خون‌های آلوده
هرگز فراموش نمی‌کنیم که همین فرانسویان به ظاهر مبادی آداب بودند که با ارسال خونهای آلوده به کشورمان فاجعه‌ای وحشتناک رقم زدند و در یک تراژدی هولناک چندین هزار تن از مردم کشورمان را به کام بیماری‌های مهلک ایدز و هپاتیت فرستاد و صدها تن از آنها را به کام مرگ. اما آنها هرگز از مردم کشورمان بخاطر این اقدام کثیف عذرخواهی هم نکردند و حالا هم وقیحانه قصد دارند به روی فرش قرمز بی‌غیرتی و وادادگی مسئولان کشورمان پا بگذارند! البته در زمانه‌ای که یک روزنامه کشورمان ،وکیل مدافع تمام قد خون آشامان فرانسوی شده و با هزار تلاش و کوشش بی‌فایده سعی در تبرئه نازکدلان مهربان فرانسوی دارد،و یا در زمانه‌ای که یک وزیر کابینه ،سخنگوی فابیوس می‌شود و از زبان او نطق می‌کند و خطابه می‌خواند،چرا باید فرانسویان نگران از دست دادن ایران باشند!؟ باید از آن روزنامه بی‌مسمای معطوف به «غرب» پرسید برای دم جنباندن پیش پای فابیوس و خوش رقصی برای او،چه تحفه‌ای بدست آورده‌اید که حاضرید به شرم و خجالت مادر ایدزی و فرزند معصوم و مبتلایش پشت کنید و شرافت حرفه‌ای و انسانی خود را به لبخند دشمن بفروشید! به آن وزیر چه باید گفت!؟ به آن دیگری که رسیدگی به این پرونده را به صلاح نمی‌داندچه!؟
خوش رقصی با بند ماشه!
ماده‌های یازده و دوازده توافق وین،شاه کلید حقه بازی و فریبکاری دشمن است. همان که رهبر انقلاب بارها و بارها از آن بر حذرمان داشتند. خوب است بدانیم که این بند ،ابتکار فرانسه بود که با پیشنهاد و اصرار نماینده آن کشور در مذاکرات و با کوتاهی مسئولان کشورمان تصویب شد و برای همیشه سایه تحریم‌ها را بر سر کشورمان حفظ کرد! این سیاهه ننگین وقتی کامل‌تر می‌شود که به یاد بیاوریم وزیر خارجه فرانسه به گفته نخست وزیر آن کشور، نه تنها بعنوان نماینده فرانسه که به عنوان نماینده و حافظ منافع اسرائیل در مذاکرات حضور داشت!و این سخن در گرماگرم مذاکرات ،اطمینان خاطری بود به صهیونیست‌های جنایتکار که خیالشان راحت باشد!
فهرست جنایات و خیانت‌های آنها تمامی ندارد. انگلیس  پلید برای تحصیل دانشجویان ایرانی بخصوص در برخی رشته‌ها موانع جدی درست کرد،آلمان در ارسال بسیاری از تجهیزات دانشگاهی کارشکنی کرد تا به خیال خام خود، چرخ علمی کشور را متوقف کند و فرانسه که دیگر هیچ!
اما امروز همان‌ها با وقاحت راهی ایران شده‌اند و آرزوی فتح بازار بزرگ و پر سود ما را دارند! آیا باید همه چیز را فراموش کرد!؟آن همه جنایت را !؟حتی اگر به قول جناب رئیس جمهور لازم باشد گذشته را فراموش کنیم،تضمینی هست که آنها از خوی جنایت پیشگی خود دست برداشته باشند!؟ فراموش نکنیم آمریکا در حالیکه با وزیر خارجه ما ملاقات‌های مکرر و بسیار صمیمانه داشت،نماینده معرفی شده کشورمان برای حضور در سازمان ملل را تنها بدلیل اینکه مترجم دانشجویان فاتح لانه جاسوسی آنها بود،راه نداد اما ما با ادعای بازگرداندن ارزش و اعتبار به پاسپورت ایرانی ،ملتمان را در خاک خودمان با پذیرفتن جنایتکاران اروپایی تحقیر می‌کنیم!
چه خوب است نمایندگان مجلس و مسئولان دولتی در اقدامی هماهنگ و منطقی با تاسی به رویکرد عزتمندانه رهبر عزیز انقلاب در ماجرای میکونوس و تنبیه آلمان،در یک کار تاریخی و به یاد ماندنی ،مقرراتی را تصویب کنند که به موجب آن عوامل اصلی تحریم‌ها، از ورود بی‌مقدمه و آسان به ایران و بدست آوردن این خان نعمت گسترده ،نتوانند به آسانی و در اول صف به ایران بیایند و تازه از موضع تکبر برخورد کنند.
این کار علاوه بر احیاء غرور ملی و مرزبندی با دشمن،دو تاثیر مهم و فوق العاده دیگر هم دارد. نخست انکه به گواهی صدها اظهار نظر و سند معتبر ،غرب در بحران اقتصادی بزرگی قرار دارد و رسیدن به بازار ایران،آرزوی بسیار مهمی برای اروپاییان است. رفتار منطقی و حساب شده ما باعث می شود آنها نتوانند در عین نیاز ،ناز کنند و تظاهر به دادن امتیاز و منت گذاری بر سر ما کنند. فایده دوم که مهمتر از اولی است اینکه؛آنها به جز منافع مادی،در هم شکستن اقتدار ما را نشانه رفته اند و قطعا در اینده نه چندان دور خواسته هایی را مطرح خواهند کردکه تن دادن به  آن چیزی نیست جز دست کشیدن از اصل انقلاب!در چنین شرایطی یقینا هیچ مسئولی حق ندارد بین انقلاب و یک سرمایه گذار خارجی معامله کند .آن روز چنان روزی خواهد شد که غربی ها و دنباله های داخلی‌شان هیاهو خواهند کرد که ما آمده بودیم ایران را آباد کنیم و رفاه را به ارمغان بیاوریم اما خودتان نخواستید!و قطعا جیره خواران و پادوهای وطنی آنها در این تنور دروغ بیش از امروز می دمند و از ذلت امروزین خود نیز پیشی می‌گیرند. برای خنثی کردن این ترفند هم لازم است با تدوین مقررات و شرایطی متقن و بازدارنده،راه را بر زیاده خواهی دشمن و ذلت پذیری ذوق‌زدگان داخلی ببندیم.

+ نوشته شـــده در چهارشنبه 94/5/7ساعــت 11:13 صبح تــوسط عباس | نظر
چند ماه پیش که یک محموله از سوی ایران راهی یمن بود، خیلی زود با
 چند ماه پیش که یک محموله از سوی ایران راهی یمن بود، خیلی زود با همتای خود تماس گرفتم و گفتم که این امر می‌تواند باعث یک رویارویی جدی شود و ما آن را تحمل نمی‌کنیم. وی نیز در مدت زمانی بسیار کوتاه با من تماس گرفت و گفت قرار نیست این محموله به زمین برسد یا از آب‌های بین‌المللی خارج شود و بعد راهی کشور خودشان شد. ما محموله سلاح ایران را که راهی سودان بود تا بعد به دست ایران برسد، دنبال کردیم. از این رو، ما تلاش‌های عمده‌ای را دنبال می‌کنیم و به صورتی چشمگیر، این تلاش‌ها را عقب رانده‌ایم تا از این دست فعالیت‌ها جلوگیری شود. بسمه تعالی
چند ماه پیش که یک محموله از سوی ایران راهی یمن بود، خیلی زود با همتای خود تماس گرفتم و گفتم که این امر می‌تواند باعث یک رویارویی جدی شود و ما آن را تحمل نمی‌کنیم. وی نیز در مدت زمانی بسیار کوتاه با من تماس گرفت و گفت قرار نیست این محموله به زمین برسد یا از آب‌های بین‌المللی خارج شود و بعد راهی کشور خودشان شد. ما محموله سلاح ایران را که راهی سودان بود تا بعد به دست ایران برسد، دنبال کردیم. از این رو، ما تلاش‌های عمده‌ای را دنبال می‌کنیم و به صورتی چشمگیر، این تلاش‌ها را عقب رانده‌ایم تا از این دست فعالیت‌ها جلوگیری شود.
جلسه سؤال و جواب کری در شورای روابط خارجی امریکا نکات قابل توجه و البته مهمی داشت که در برخی مواقع چشم‌انداز امریکایی‌ها را از نتیجه مذاکرات بیان می‌کند. بخشی از اظهارات مهم کری که خبرگزاری صداوسیما منتشر کرده در زیر آمده است:
 
 روی اتفاقات ایران حساب می‌کنیم
 
- گذشت 15 سال می‌تواند تغییرات زیادی در ایران ایجاد کند... من چنین چیزی را نمی‌توانم تضمین بدهم. باور من این است که در 15 سال، در یک کشور اتفاقاتی می‌افتد. اگر به ایران امروز نگاه کنید، می‌بینید که کشوری دارای مردمی با تحصیلات است که پیشتر با همه کشورهای منطقه از جمله اسرائیل روابطی دوستانه داشت. می‌دانید که سرزمین پارس، تاریخی طولانی دارد و واقعیت این است که این جوانان که 25‌درصد آنان بیکار هستند، آینده می‌خواهند. اگر به تهران بروید، من نبوده‌ام ولی دوستان من که رفته‌اند به من گفته‌اند که جوانان به دنبال گوشی‌های هوشمند هستند و می‌خواهند بخشی از دنیا باشند. من نمی‌دانم تا 15 سال دیگر چه اتفاقی می‌افتد جز اینکه می‌دانم اتفاقات زیادی روی می‌دهد. مسئله اینجاست که شما نمی‌توانید تغییر را خلق کنید بلکه باید احتمالات را بیازمایید... کسی هم نمی‌توانست تصور کند که وقتی نیکسون به چین رفت، در این کشور چه روی می‌دهد.
 
 ظریف و روحانی داخل مشکل دارند
 
- اگر ما به این توافق پشت کنیم، یک پیام به افراط‌گرایان در ایران می‌فرستیم و آنان احساس خوبی خواهند کرد و کسی نمی‌داند که در انتخابات بعدی چه بر سر روحانی می‌آید. توان بالقوه روحانی و ظریف برای مذاکره با غرب و رسیدن به جمع‌بندی از قضاوت من با دشواری‌های زیادی روبه‌رو بود.
 
 ظریف خواستار دیدار با سعودی‌ها است
 
- ظریف در مقامی نبود که درباره چنین مسائلی مذاکره کند هر چند که من تلاش زیادی کردم تا این موضوعات را طرح کنم ولی وی چنین اختیاراتی نداشت. با این حال، هم روحانی و هم ظریف به روشنی گفته‌اند که با توافق، آماده هستند که درباره موضوعات منطقه‌ای صحبت کنند... می‌دانید ظریف این هفته در امارات در دیدار با خاندان بن زاید چه گفت؟ وی خواستار دیدار با سعودی‌ها شده است. آنها به دنبال مذاکره برای مناسباتی متفاوت هستند. من نمی‌دانم که آیا این اقدامات مؤثر خواهد بود.
 
  پس از 15 سال هم رهایشان نمی‌کنیم
 
- پس از سال پانزدهم آنها را رها نخواهیم کرد، زیرا آنها باید پیش از پایان تحریم‌ها پروتکل الحاقی را تصویب کنند و اگر این کار را نکنند، توافق را نقض کرده‌اند.
 
 150 بازرس در ایران مستقر می‌شوند
 
این توافق همچنین شامل تدابیر منحصر به فردی است که براساس آن یک کشور مثلاً امریکا در صورتی که از توافق راضی نباشد، می‌تواند به شورای امنیت برود و به تنهایی می‌تواند برای رأی‌گیری درباره بازگشت تحریم‌ها شورای امنیت را در شرایط اجبار قرار دهد.
- قرار است 150 بازرس دیگر به کشور ایران بروند که قرار است در دفتری در ایران کار کنند.
 
  خبری از 150 میلیارد نیست
 
- اصلاً قرار نیست آنها (ایرانی‌ها) 150 میلیارد(دلار) بگیرند و اصولاً موضوع 150 میلیاردی در کار نیست که برخی‌ها آن را مطرح کرده‌اند. این میزان حتی 100میلیارد هم نیست. میزان پول واقعی که آنان می‌توانند به آن دست یابند چیزی کمی بیشتر از 50 میلیارد دلار است. علت نیز این است که بخشی از این پول‌ها در قالب قرار‌دادها در دست چین است. بخشی از این پول صرف وام‌های عمل نکرده بانکی می‌شود. از دیگر سو، هیچ مقدار از این50 میلیارد دلار نیز در بانک‌های امریکایی نگهداری نمی‌شود.
 
- وزیر امور خارجه فرانسه تا چند روز دیگر به ایران می‌رود. وزیر تجارت فرانسه چند روزی است که در ایران است، آلمان‌ها تا چند روز دیگر به آنجا می‌روند. در رفتن به ایران شتابزدگی وجود دارد.
 توافق هسته‌ای خاورمیانه را قابل مدیریت‌تر می‌کند
 
- توافق اتمی با ایران مربوط به امنیت روزانه و ساختار احتمالی آینده در خاورمیانه می‌شود که همه می‌دانند اکنون چه مشکلاتی دارد... البته نمی‌گویم که این مسئله حتماً اتفاق می‌افتد و پیامد آن خواهد بود، ولی می‌دانیم خاورمیانه‌ای که امروز در آتش است، با این توافق قابل‌مدیریت‌تر است و پتانسیل‌های بیشتری را برای مقابله با مشکلات به ما می‌دهد، خواه حوثی‌های یمن باشد، داعش در سوریه و عراق باشد، تا اینکه هیچ توافقی در کار نباشد.
 
- کشورهای خلیج فارس نزدیک به 130 میلیارد دلار در سال خرج ارتش‌های خود می‌کنند، عربستان سعودی 80 میلیارد دلار هزینه می‌کند، این میزان هزینه برای ایران 15 میلیارد دلار است. از این رو، باید به این فکر کنید که چه چیزی در حال روی دادن است؟ مسئله اینجاست که بسیاری از این کشورها ابزارهای زیادی مانند اف شانزده‌ها، موشک‌ها و دفاع موشکی دارند ولی نیروی انسانی کافی که آماده نبرد باشند، بایستند و با افراد بد مقابله کنند، در اختیار ندارند. از این روست که ما اکنون در چارچوب آموزشی و افزایش توانمندی کار می‌کنیم، زیرا چنین کاری واقعاً می‌تواند معادله را در منطقه تغییر بدهد.
 
 به ظریف گفتم تحمل نمی‌کنیم
 
- چند ماه پیش که یک محموله از سوی ایران راهی یمن بود، خیلی زود با همتای خود تماس گرفتم و گفتم که این امر می‌تواند باعث یک رویارویی جدی شود و ما آن را تحمل نمی‌کنیم. وی نیز در مدت زمانی بسیار کوتاه با من تماس گرفت و گفت قرار نیست این محموله به زمین برسد یا از آب‌های بین‌المللی خارج شود و بعد راهی کشور خودشان شد. ما محموله سلاح ایران را که راهی سودان بود تا بعد به دست ایران برسد، دنبال کردیم. از این رو، ما تلاش‌های عمده‌ای را دنبال می‌کنیم و به صورتی چشمگیر، این تلاش‌ها را عقب رانده‌ایم تا از این دست فعالیت‌ها جلوگیری شود. 

+ نوشته شـــده در سه شنبه 94/5/6ساعــت 6:53 صبح تــوسط عباس | نظر
حسینیان: مصوبه هستهای مجلس باوتوی اقای لاریجانی ماستمالی شد! نما
نماینده تهران در مجلس با بیان اینکه اجازه نمی‌دهند صدای مخالفین توافق هسته‌ای به گوش مردم برسد، گفت: متأسفانه مصوبه هسته‌ای مجلس با وتوی یک نفر و ترغیب یک نفر دیگر از رؤسای فراکسیون‌ها ماست‌مالی و یک قانون بی‌خاصیت تحویل مردم داده شد.

فارس: حجت‌الاسلام روح‌الله حسینیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز پارلمان در تذکری شفاهی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای و توافق نهایی اظهار داشت: از هیأت رئیسه مجلس تقاضا می‌کنم هر چه سریعتر تفاهم‌نامه‌ای که توسط وزیر امور خارجه به مجلس ارائه شده بود را بین نمایندگان توزیع کنند تا نمایندگان متوجه ماهیت تفاهمنامه نهایی هسته‌ای بشوند چون بسیاری از مسائلی که در این تفاهمنامه ترجمه و توسط خود وزارت خارجه بیان شده با چیزی که مسئولان ادعا کرده‌اند، انطباقی ندارد.

وی افزود: بالاخره مجلسی که امام‌خمینی (ره) فرمودند در رأس امور است، نمی‌تواند در زمینه مسئله‌ بسیار با اهمیت هسته‌ای که عزت و استقلال کشور مدنظر است، بی‌تفاوت باشد.

نماینده تهران در مجلس در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: به مردم عرض می‌کنم که دوستان ما با بسیاری از موارد این تفاهمنامه که امتیازات را به مدت 8 الی 25 سال به دشمنان انقلاب می‌دهد، مخالفند اما متأسفانه در مجلس طوری برنامه‌ریزی شده که صدای مخالفین به گوش مردم نرسد.



مصوبه هسته‌ای مجلس با ترغیب رؤسای یکی از فراکسیون‌ها ماست‌مالی شد

این عضو کمیسیون اصل 90 مجلس بر همین اساس تأکید کرد: متأسفانه مصوبه کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره طرح الزام دولت به حفظ حقوق و دستاوردهای هسته‌ای که مصوبه خوبی بود، با وتوی یک نفر و ترغیب یک نفر دیگر از رؤسای فراکسیون‌ها ماست‌مالی و یک قانون بی‌خاصیت تحویل مردم داده شد.



با زد و بندهای سیاسی مجلس را به کناری نرانیم که نتواند درباره مسئله‌ای نظرش را اعلام کند

وی ادامه داد: در حال حاضر نیز برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده به طوری که با تشکیل یک کمیسیون مشترک برای بررسی توافق نهایی هسته‌ای، مخالفین این صلح‌نامه یا قرارداد نتوانند حرف خود را به خوبی به گوش مردم برسانند، بنابراین خواهش می‌کنم مجلس را تحقیر نکنند و اجازه بدهید با زد و بندهای سیاسی مجلس را به کناری نرانیم که نتواند درباره مسئله‌ای با این همه عظمت نظر خودش را اعلام کند.



اجازه دهید نمایندگان اقلیت مجلس نظرشان را اعلام کنند

حسینیان در پایان خاطرنشان کرد: ما اقلیت هستیم، اجازه بدهید نمایندگان اقلیت مجلس نظر خودشان را بدهند و مردم خودشان قضاوت کنند، اصلاً مردم علیه ما شعار بدهند، ولی ما مخالفیم، دهن ما را نبندید و اجازه بدهید حرفمان را بزنیم.


+ نوشته شـــده در دوشنبه 94/5/5ساعــت 9:58 صبح تــوسط عباس | نظر
علت شکست منافقین در عملیات مرصاد چه بود؟ علت شکست منافقین در عمل
علت شکست منافقین در عملیات مرصاد چه بود؟
شش روز پس از قبول قطعنامه 598 شورای امنیت توسط ایران، نیروهای عراقی توافقات این قطعنامه را زیر پا گذاشته، مجدداً در جنوب و حوالی خرمشهر حمله کردند تا راه نفوذ برای ارتش مجاهدین خلق باز شود.
به گزارش فرهنگ نیوز، عملیات مرصاد یا عملیات فروغ جاویدان نام نبردی است که  توسط سازمان مجاهدین خلق طرح‌ریزی شد و میان ارتش جمهوری اسلامی ایران و سازمان مجاهدین خلق در اواخر جنگ ایران و عراق، در سال 1367 درگرفت. پس از چند روز درگیری درنهایت نیروهای سپاه و ارتش ایران بر سازمان مجاهدین خلق پیروز شد. تعداد زیادی از نیروهای مهاجم در این نبرد کشته شدند.
 
شرح قضیه مرصاد به این صورت است که:
 
در تیرماه 67 صدام حسین طی یک نطق تلویزیونی اعلام کرد: «بعد از مدتی خواهید دید که چگونه مجاهدین خلق به اعماق خاک خودشان نفوذ خواهند کرد و همین‌طور پیوستن مردم ایران به صفوف آن‌ها را خواهید دید.» به‌ این‌ ترتیب شش روز پس از قبول قطعنامه 598 شورای امنیت توسط ایران، نیروهای عراقی توافقات این قطعنامه را زیر پا گذاشته، مجدداً در جنوب و حوالی خرمشهر حمله کردند تا راه نفوذ برای ارتش مجاهدین خلق باز شود و حتی توانستند تا آستانه تصرف آن پیش روند. به‌ این‌ ترتیب نیروهای دفاعی ایران در جبهه‌های جنوبی مستقر شدند. در این زمان سازمان مجاهدین عملیاتی با نام فروغ جاویدان را از مرزهای غرب ایران آغاز کرد.
 
مسعود رجوی در شب آغاز عملیات گفت: «بر اساس تقسیمات انجام‌شده، 48 ساعته به تهران خواهیم رسید... کاری که ما می‌خواهیم انجام دهیم در حد توان و اشل یک ابرقدرت است؛ چون فقط یک ابرقدرت می‌تواند کشوری را ظرف این مدت تسخیر کند... از پایگاه نوژه هم ترسی نداشته باشید؛ هر سه ساعت به سه ساعت دستور می‌دهم هواپیماهای عراقی بیایند و آنجا را بمباران کنند. پایگاه هوایی تبریز را هم با هواپیما هر سه ساعت به سه ساعت مورد هدف قرار خواهیم داد... علاوه بر آن، ضدهوایی و موشک سام 7 هم که داریم... هوانیروز عراق تا سرپل ذهاب به همراه ستون‌ها خواهد بود. از نظر هوایی ناراحت نباشید، چون هواپیماهای عراقی پشتیبان ما هستند و تمام ماشین‌ها به‌صورت ستون حرکت می‌کنند.»
 
تصورات گروهک منافقین مبنی جدایی ملت و دولت ایران
 
گروهک منافقین در پی حملات عراق به خاک میهن اسلامی و عقب‏ نشینی‏‌های موقت رزمندگان اسلام، با تصور این‏که پذیرش قطعنامه 598 ناشی از جدایی ملت و دولت است، به خیال واهی، فرصت را غنیمت شمرده و سعی در رسیدن به اهداف پلید خود کرد. منافقین با جمع‌‏آوری دیگر ضد انقلابیون سرخورده، از کشورهای مختلف اروپایی، نیرویی به استعداد تقریبی 15 هزار نفر فراهم کرده و با بهره‌‏گیری از جنگ‌‏افزارهای اهدایی صدام و دیگر اربابان خود، حمله خود را از غرب کشور به خاک جمهوری اسلامی ایران آغاز کردند. طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، در این روز، یگان‌های ارتش آزادی‌بخش از قرارگاه خود در عمق خاک عراق حرکت کرده و ساعت16 با عبور از مرز خسروی عملیات خود را آغاز کرد؛ از آنجا که بیشتر نیروهای ایرانی در جبهه‌های جنوب حضور داشتند، عناصر سازمان با کمترین درگیری ممکن، وارد کرند شدند و همزمان با این حرکت سازمان، عراق نیز با اجرای آتش سنگین توپخانه، از عملیات پشتیبانی می‌کرد و همین امر باعث شهادت عده‌ای از روستائیان منطقه شده بود، در ادامه عملیات فروغ جاویدان، شهر اسلام‌آباد نیز به تصرف نیروهای سازمان درآمد. هرچند در آغاز عملیات نیروهای سازمان توانستند در عرض24 ساعت خود را به 34 کیلومتری کرمانشاه برسانند، اما برخلاف تصور مسئولان سازمان، مردم هیچ‌گونه همراهی با آنان نکردند، حتی پس از اطلاع از تجاوز مجاهدین خلق، درصدد مقابله برآمده و به جبهه‌های جنگ اعزام شدند.
 
مجاهدین خلق خوشحال از پیشروی بودند و به خیال خود قصد حرکت به سمت تهران و سرنگونی نظام جمهوری اسلامی را کردند، ولی در روز 6 مرداد نیروهای سپاه پاسداران با اجرای عملیات مرصاد سد راه آن‌ها شدند؛ پس از مقاومت نیروهای اندک سپاه و بسیج(در حد یک گردان) در دشت حسن‌آباد و زمین‌گیر شدن نیروهای دشمن در پشت ارتفاعات چهار زبر، به‌تدریج فرماندهی و نیروهای خودی برای آزادسازی مناطق تصرف‌شده و انهدام نیروهای منافقین، در منطقه متمرکز شدند. روز پنجشنبه، 6/5/1367 عملیات مرصاد با رمز یا علی بن ابیطالب(ع) آغاز شد. در این عملیات، 3 گردان از تیپ نبی اکرم(ص)، تیپ مسلم و 1 گردان از ایلام از پشت به اسلام‌آباد حمله کردند. منافقان تصور می‌کردند همانند روزهای قبل، نیروهای عراقی همچنان در این مناطق حضور دارند؛ حال‌آنکه عراقی‌ها عقب‌نشینی کرده و منطقه در دست نیروهای ایرانی بود. به همین دلیل، نیروهای خودی توانستند به‌راحتی از این محور وارد اسلام‌آباد شوند.
 
دشمن هر آنچه داشت پس از 48 ساعت بر زمین نهاده و متواری شد
 
پیش‌ از این، نیروهای یکی از گردان‌ها که اهالی اسلام‌آباد بوده و به تمام راه‌های شهر آشنایی داشتند، بانفوذ به داخل شهر، با دشمن درگیر شدند و سازمان‌دهی منافقین را در داخل شهر بر هم زدند. منافقان برای ترمیم ضربات وارده، 2 تیپ از نیروهای خود را از محور حسن‌آباد فراخواندند تا با پیشروی نیروهای خودی مقابله کنند. همچنین، در این عملیات نیروهای لشکر 27 محمد رسول‌الله(ص) از سه‌راهی غرب اسلام‌آباد و از پشت پمپ‌بنزین، دشمن را دور زده و تلفات زیادی بر آن‌ها وارد ساختند. در اثر پیشروی نیروهای خودی، در ساعت 2 بعدازظهر، اسلام‌آباد از اختیار نیروهای منافقین خارج شد. در این حال، خلبانان نیروی هوایی با 123 سورتی پرواز، مواضع منافقین را در هم کوبیدند. خلبانان هوانیروز نیز با اجرای آتش پرحجم بر روی دشمن، زمینه فروپاشی مواضع منافقین را فراهم ساختند.
 
بلافاصله پس از آزادسازی شهر اسلام‌آباد، یگان‌های سپاه پیشروی را به سمت کرند آغاز کردند. قبل از رسیدن نیروهای خودی به این شهر، در ساعت 3 نیمه‌شب، 3 فروند هلی‌کوپتر ترابری در کرند به زمین نشستند و تعدادی از کادر منافقین و رهبری سازمان را از شهر خارج کردند. این واقعه، نشانه آشکاری از آغاز شکست منافقین بود؛ چنان‌که پس از مدتی با پیشروی نیروهای خودی به سمت کرند و انهدام تانک‌های زره‌پوش برزیلی منافقین، دشمن هر آنچه داشت پس از 48 ساعت بر زمین نهاده و متواری شد. و در این نبرد، شکست سنگینی را از رزمندگان جمهوری اسلامی ایران متحمل شدند.
 
در مورد خساراتی که در این نبرد سنگین بر منافقین وارد شد شواهد به این صورت است که: بدین ترتیب، منافقان شکست‌خورده، در این تجاوز نابخردانه، متحمل تلفات و خسارات عظیمی شدند که بیش از 120 دستگاه تانک، 400 دستگاه نفربر، 90 قبضه خمپاره‌‏انداز80 میلی‏متری، 150 قبضه خمپاره‏‌انداز 60 میلی‏متری و 30 قبضه توپ 106 میلی‏متری منهدم شد. علاوه بر آن ده‌‏ها دستگاه تانک، نفربر، خودرو و نیز صدها قبضه سلاح سبک و نیز مقادیری تجهیزات پیشرفته الکترونیکی و مخابراتی به غنیمت نیروهای اسلامی درآمد. در این عملیات، 4800 نفر از منافقان نیز کشته و زخمی شدند.
 
صیاد شیرازی: خبیث‌ترین دشمنان ما در مرصاد به درک واصل شدند
 
وصف عملیات مرصاد از زبان شهید علی صیاد شیرازی:
 
صبح روز پنج مرداد، عملیات با رمز یا علی(ع) آغاز شد. در تنگه چهارزبر، چنان جهنمی برای یاران صدام برپا شد که زمانی برای پشیمانی نمانده بود. جاده به‌زودی انباشته از ادوات سوخته شد. عملیات که تمام شد، در جاده کرمانشاه ـ اسلام‌آباد غرب، هزاران کشته از آنان به‌جامانده بود. اجساد پسران و دخترانی که با ملت خود بسیار ناجوانمردانه رفتار کرده بودند؛ کسانی که روز تنهایی میهن، به یاری اردوی خصم شتافته بودند. به‌ هرحال خداوند متعال در آخرین روز جنگ با عملیات مرصاد به آن آیه شریفه عمل کرد. خداوند در آن آیه شریفه می‌فرماید: «با این‌ها بجنگید. من این‌ها را به دست شما عذاب می‌کنم و دل‌های مؤمن را شفا می‌دهم و به شما پیروزی می‌دهم» (توبه: 14) و نقطه آخر جنگ با پیروزی تمام شد و خبیث‌ترین دشمنان ما در اینجا به درک واصل شدند و پیروزی نهایی ما، یک پیروزی عظیمی بود.
 
سرانجام در این عملیات، بیش از 2500 تن از منافقین به هلاکت رسیدند و بیش از چهارصد دستگاه خودرو ، نفربر و تانک آنان منهدم شد. پس از پنج روز درگیری، آخرین گلوله‌های شلیک‌شده در هشت سال دفاع مقدس، بر سینه دشمن پرکینه نشست و افتخار ارزشمند دیگری را برای نیروهای مسلح و مردم این سرزمین رقم زد تا دشمنان قسم‌خورده بدانند دفاع از کیان انقلاب اسلامی و مرزهای مقدس جمهوری اسلامی، در هر زمان و مکانی مقدور است و بیگانه و مزدور، هیچ جای پایی در ایران ندارد و نخواهد داشت.
 
در مورد دلایل اصلی تجاوز منافقین به خاک جمهوری اسلامی ایران، دلایلی که سازمان مطرح کرده به شکل زیر است:
 
الف) اعلام دولت موقت جمهوری دموکراتیک - مثلاً اسلامی در کرمانشاه پس از فتح این شهر.
ب) شکستن طلسم اختناق در ایران( به‌زعم خودشان)
ج) امضاء پیمان صلح میان عراق و ایران:
 
پس از سرنگون کردن نظام جمهوری اسلامی ایران، منافقین به لحاظ این‌که در طول دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی به عراق گریخته و از طرف صدام بعثی مورد التفات و توجه قرار گرفته بودند، خود را تااندازه‌ای مرهون الطاف بی‌دریغ رژیم عراق و شخص صدام حسین می‌دانستند و بر آن بودند تا پس از سرنگون کردن نظام ایران، با انعقاد قرارداد صلح زودهنگام با رژیم بعث، مراتب خوش‌خدمتی و قدرشناسی خویش را نسبت به آنان نشان دهند.
 
دلیل اصلی سقوط منافقین در مرصاد چه بود؟
 
د) تصرف تهران و ساقط کردن نظام جمهوری اسلامی ایران
 
آنچه مهم است عملیات فروغ جاویدان صرف‌نظر از اهداف و علت‌ها چنان سرنوشتی یافت که امروزه از آن به‌عنوان «دروغ جاویدان» یاد می‌شود.
 
در مورد علت اصلی و پایه‌ای شکست منافقان در عملیات مرصاد می‌توان گفت که دلایل زیر باعث شکست منافقان در عملیات مرصاد شدند:
 
- عدم‌حمایت توده‌های مردمی از مجاهدین خلق
- ضعف‌ها و خطاهای عملیات فروغ جاویدان از لحاظ نظامی
- ایستادگی سرسختانه نیروهای حکومتی و مردمی جمهوری اسلامی ایران در مقابل عملیات فروغ جاویدان
 
اما دلیل اصلی که زمینه سقوط منافقین را فراهم کرد عدم‌حمایت توده‌های مردمی از منافقان بود:
 
نقطه اتکای تئوریک گروهک منافقین، حمایت‌های مردمی بود، اما غافل از اینکه مردم، تصور مطلوبی از ایشان نداشتند و کمترین اعتماد ممکن به آن‌ها در لایه‌های فکری و تجربی ملت ایران وجود نداشت. حضور گسترده مردم در مناطق عملیاتی در روزهای پایانی جنگ، به‌ویژه در منطقه غرب کشور و در برابر منافقین نشان داد که مردم همواره در کنار نظام و مسئولان ایستاده‌اند و به‌محض احساس خطر، حاضر به بذل جان و مال خویش هستند.
 
پاسخ مثبت مردم به مسئولان برای حضور در جبهه‌های جنگ پس از حمله ارتش عراق و گروهک منافقین، نشان داد که تحلیل منافقین مبنی بر عمیق بودن شکاف میان مردم و مسئولان غلط بوده و مسئولان کشور ـ به‌ویژه امام راحل ـ دارای نفوذ گسترده و عمیق در میان مردم هستند. توجه به این مسأله مهم است که منافقان در مقاطع گوناگون تاریخ، همواره اسیر تحلیل و درک غلط رهبران خود بوده‌اند و همین غفلت آنان را می‌توان علت شکست منافقین در عملیات مرصاد دانست.
 
در مورد آثار و پیامدهای عملیات مرصاد باید به این صورت مطرح کرد که شکست منافقین در این عملیات باعث:
 
- سرافکندگی کاخ سفید و رسوایی منافقین
-از دست دادن نیروهای انسانی
- افزایش سیل انتقادات بر مسئولان سازمان در بین مردم ایران
- از دست رفتن بیش‌ازپیش حیثیت سازمان در بین مردم ایران
- بن‌بست در سازمان و شکست استراتژی‌های آن‌ها
- ضربه به جایگاه سازمان در عرصه نظام بین‌المللی
- تبلور وحدت عناصر سازمان رزم خودی در قالب عملیات مشترک
- چرخش اوضاع سرنوشت جنگ به سود جمهوری اسلامی
- افزایش وحدت ملی و مشروعیت نظام جمهوری اسلامی
- تثبیت نظام جمهوری اسلامی در عرصه بین‌المللی
-و مواردی از این قبیل
 
به‌صورت کلی می‌توان گزارشی کوتاه از عملیات مرصاد را به این نحو بیان کرد:
 
نام‌ عملیات: مرصاد
زمان‌ اجرا: 5/5 /1367
تلفات‌ دشمن‌:4800 (کشته، زخمی‌ و اسیر )
رمز عملیات: یا صاحب‌الزمان (ع)
مکان‌ اجرا: خطوط جبهه میانی جنگ
 
ارگان‌های‌ عمل‌کننده: نیروهای ارتش جمهوری اسلامی و رزمندگان‌ سپاه‌ پاسداران‌ - در دو مرحله
اهداف‌ عملیات: در هم کوبیدن تجاوز نیروهای منافق ضدانقلاب و بازپس‌گیری مناطق اشغال‌شده

+ نوشته شـــده در یکشنبه 94/5/4ساعــت 7:16 عصر تــوسط عباس | نظر
. چینیچیان: اردوغان در دام غرب – دیگر راهی برای بازگشت ندارد / ت

بسمه تعالی

شد.

ررر. چینی‌چیان: اردوغان در دام غرب – دیگر راهی برای بازگشت ندارد / ترکیه دچار تنش می‌شود

اردوغان که به شدت فریب غرب را خورده بود و رویای ترکیه عثمانی به سلطنت خود را در سر می‌پروراند، در دام غرب لِه شد و دیگر راهی برای بازگشت ندارد، و البته ترکیه دچار تنش خواهد شد.

ایران‌پی‌ان – یادداشت / ع. چینی چیان: رجب طیب اردوغان، رییس حزب عدالت و توسعه، نخست وزیر سابق و رییس جمهور فعلی ترکیه، پس از رویکرد مردم مسلمان ترکیه به دولت اسلامی، و قربانی شدن حزب رفاه به رهبری اربکان، به عنوان پُل اول، به قدرت رسید و استقبال مردم از او و حزب به اصطلاح اسلامی‌اش، در مقابل احزاب و ارتش لاییک که از زمان آتاترک به بعد حکومت و کشور را در دست داشتند، سبب خودباوری و تکبرش گردید.

صهیونیسم بین‌الملل که ترکیه را به لحاظ مردمش و نزدیکی فرهنگش با ایران (به ویژه نسبت به اعراب)، خطر بالقوه‌ی جدی قلمداد می‌کند، از همین راه وارد شد و همانطور که صدام را به امید "سردار قادسیه" شدن، به اوهام کشاند، اردوغان را به عنوان "الگوی جانشینِ جمهوری اسلامی ایران، برای جهان اسلام شدن" دچار اوهام کرد و تعصبات "ملی – مذهبی" مبنی بر سابقه حکومت عثمانی، بر سرعت غلتیدنش در این دام افزود.

گام نخست برای جذب اذهان عمومی مسلمانان این بود که مقابل اسرائیل عرض اندامی کند، تا تا به جای ایران، مورد توجه و محبوب قلوب مسلمانان کشور خود و جهان واقع شود. از این رو سناریوی حمله اسرائیل به کشتی‌های امدادی ترکیه برای غزه و سپس ترک کنفرانس داووس، پس از جدل با شیمون پرز و بچه‌کُش خواندن اسرائیل برایش طراحی شد.

اما، طولی نکشید که موج بیداری اسلامی به "مصر" کشیده شد و امریکا اکران سناریوی سقوط بشار اسد و تقسیم سوریه را آغاز کرد و در این وسط، ترکیه که از سویی سال‌ها برای عضویت در اتحادیه اورپا باج داده بود و از سویی دیگر با معضل همیشگی اکراد و حزب پ.ک.ک طرف بود و از سویی دیگر (با آمدن اردوغان) هم چنان سودای حکومت عثمانی را در سر داشت، باید خود را نشان می‌داد.

از این رو ناچار شد که به مصر سفر کند و از مرسی بخواهد که قانون اساسی جدید مصر اسلامی نباشد و مبادا جمهوری اسلامی ایران را الگو قرار دهد – هم چنین مجبور شد تا نه تنها علیه بشار اسد موضع بگیرد، بلکه حتی رسماً اعلام جنگ کرده و پل ارتباطی امریکا و اروپا جهت آموزش و تسلیح شورشیان استقلال طلب آن زمان که اکنون داعش نام دارند، گردد و بر این مواضع پافشاری کند و حتی در مناطق کردنشین عراق و در سوریه، به نفع داعشی‌ها، دست به عملیات نظامی بزند.

این سیاست‌های غلط، نه تنها پرده از چهره‌ی او و حزب عدالت و توسعه برداشت، بلکه اذهان عمومی مردم مسلمان ترکیه را ناخشنود و خشمگین کرد، و این در حالی بود که او همزمان با کاخ‌سازی، سودای سلطنت را در سر می‌پروراند؛ 

بدیهی است که این سیاست‌های غلط، نه تنها پرده از چهره‌ی او و حزب عدالت و توسعه برداشت، بلکه اذهان عمومی مردم مسلمان ترکیه را ناخشنود و خشمگین کرد، و این در حالی بود که او همزمان با کاخ‌سازی، سودای سلطنت را در سر می‌پروراند؛ از این رو غیر مسلمانان نیز بیش از پیش نگران شده و علیه او هم پیمان شدند و کار به شکست حزبش در انتخابات پارلمانی کشید.

حالا اردوغان می‌خواهد برگردد:

اکنون اردوغان می‌خواهد برگردد، ولی نه تنها نمی‌داند چه کند، بلکه راه‌ها برایش مسدود و درب‌ها به رویش بسته شده است.

اردوغانی که پُل ارتباطی و لجستیک امریکا و اروپا برای آموزش و تسلیح تروریست‌های داعشی شده بود و دستش به خون مردم بی‌گناه سوریه نیز آغشته شده بود، امروز (21 خرداد – 11 ژوئن) در جمع دانشجویان گفت:

«غربی‌ها، ترکمن‌ها و عرب‌های سوریه را بمباران و تروریست‌های کُرد را تقویت می‌کنند»! وی فریاد کنان، با انتقاد از کشورهای غربی شعار می‌داد: «آنها (غربی‌ها)، ترکمن‌ها و عرب‌های سوریه را بمباران می‌کنند و در عین حال "تروریست‌های کُرد" را تقویت می‌   ‎کنند که دارند جای ترکمن‌ها و عرب‌ها را می‌گیرند.»

حالا او همان گروه‌های تروریستی را که حمایت می‌کرد، آموزش می‌داد و تسلیح می‌کرد را «تروریست‌های کُرد» می‌خواند! اما چرا؟

حالا او همان گروه‌های تروریستی را که حمایت می‌کرد، آموزش می‌داد و تسلیح می‌کرد را «تروریست‌های کُرد» می‌خواند! اما چرا؟

یک گام نزدیک‌تر به تجزیه ترکیه:

اما چرا اردوغان، داعشی‌ها، طالبانی‌ها، القاعده‌ای‌ها، نیروهای پیوسته از سعودی، اردن و حتی کشورهای اروپایی را «تروریست‌های کُرد» می‌خواند، مگر نمی‌داند که آنها فقط تعدادی از اکراد نیستند؟!

چرا، می‌داند، اما امروز متوجه شده که فریب خورده است و به زودی نوبت به تجزیه کردستان ترکیه، به رهبری عبدالله اوجالان می‌رسد؛ چرا که طرح تجزیه کشورهای ایران، عراق، سوریه و ترکیه، و ایجاد کردستان مستقل [به عنوان اسرائیل دوم در این منطقه]، هدف و استراتژی قطعی امریکا در به اصطلاح «نقشه جدید خاورمیانه» است.

امروز اردوغان فهمیده که چقدر فریب خورده و به زودی به جای آن که رهبر حکومت اسلامی ترکیه شود، به عنوان یک "خائن" به استقلال و امنیت ترکیه معروف و مشهور خواهد شد و حتی هم پیمانان خارجی و داخلی، حمایتش نکرده و تنهایش خواهند گذاشت. لذا می‌گوید: «هیچ مساله سیاسی نباید دستاوردهای ترکیه را به خطر بیندازد و تاریخ درباره کسانی که ترکیه را در برزخ رها کنند، قضاوت خواهد کرد.‌»

او اذعان دارد که کشورش را از حیات، به ممات و برزخی جهنمی کشانده است و اکنون در این برزخ رها شده است و حتی اطرافیانش که سرنوشت شومی را نزدیک می‌بینند، برای تطهیر خود و نجات از این جهنم برزخی، از او فاصله می‌گیرند.

خوشحالی صهیونیسم بین‌الملل، از شکست ترکیه:

اردوغان که از سویی گمان می‌کرد محبوب دل‌های مسلمانان ترکیه واقع شده و اگر آهنگ عثمانی‌گری ساز کند، محبوب‌تر نیز خواهد شد و از سویی گمان می‌کرد که با خوش‌رقصی برای صهیونیسم بین‌الملل، مورد حمایت آنان قرار خواهد گرفت، اکنون شاهد ابراز خرسندی غرب و اسرائیل از شکست خود است! چرا که آنان با این مهره بازی کردند و بدیهی است که پذیرای هیچ شکلی از دولت اسلامی، در هیچ کجای جهان نمی‌باشند و تمام تلاش‌شان برای این است که لاییک‌ها را به قدرت برگردانند.

دموکراسی غرب پسند:

حال که مجلس ترکیه با اکثریتی از لاییک‌ها و اکراد و ... تشکیل خواهد شد تا سیاست‌های امریکا هر چه سریع‌تر محقق‌ گردد، غرب انتخابات ترکیه را مظهر دموکراسی در این کشور می‌خواند، در حالی که تا چند ماه پیش، مدعی عدم رعایت دموکراسی در ترکیه بود.

فردریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در اظهار نظری پیرامون این انتخابات گفت: «این نشانه روشنی از دمکراسی در ترکیه بود.» او افزود: «مهم این است که همه احزاب بااهمیت در مجلس ترکیه نماینده داشته باشند.»

خبرگزاری آلمان در ذیل جمله او به صراحت می‌نویسد: «این اشاره‌ای بود به حزب دمکراتیک خلق‌ها که حزبی کُردی است که برای اولین بار موفق شد به حد نصاب لازم برای فرستادن نماینده به مجلس برسد.‌»

آماندا پاول، از موسسه پژوهشی "مرکز سیاسی" در بروکسل به DW می‌گوید: «نمانیدگان اتحادیه اروپا در محافل خصوصی ازاین خوشحالند که حزب حاکم عدالت و توسعه اکثریت مطلق خود را در مجلس ترکیه از دست داد». او افزود: «این خوشحالی به ویژه به خاطر نگرانی ‌آن‌ها از قدرت‌طلبی‌های این حزب، بخصوص شخص رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه است و خیلی‌ها امیدوارند که نتایج این انتخابات بتواند ترکیه را به مسیر دمکراسی بیاندازد.»

آلکساندر گراف لمبزدورف، از حزب لیبرال آلمان از دست دادن اکثریت حزب عدالت و توسعه را "دست رد انتخاب‌کنندگان به رویاهای جاه‌طلبانه اردوغان و شکست طرح اسلامی کردن زندگی عمومی ترکیه" قلمداد می‌کند.

اوباما و احزاب و قدرت‌های امریکایی نیز خرسندی خود را به صراحت اعلام کردند و شکست اردوغان را نماد و آغازی برای بازگشت ترکیه به دموکراسی خواندند.

چپ‌های امریکایی در ترکیه:

در اوایل انقلاب اسلامی ایران، اذهان عمومی گمان داشتند که مخالفین به دو دسته تقسیم می‌شوند: یکی لیبرال‌ها – ملی، مذهبی‌ها و لاییک‌ها هستند که گرایش به غرب دارند – و یکی گروه‌های چپگرا هستند که گرایش به شوروی (سابق) دارند. لذا وقتی امام گروهک‌های تروریستی را «چپ‌های امریکایی» خواندند، همه تعجب کردند که "مگر چپ هم امریکایی می‌شود؟!" اما دیری نگذشت که دیدند همه آنها پس از ارتکاب به قتل و خونریزی و ترور و جاسوی ... و البته شکست، به امریکا و اروپا گریختند و حتی یک نفر از آنان به روسیه، چین، کوبا، چکسلواکی و ... نرفت.

در ترکیه نیز اینگونه نمایش داده می‌شد که گروه‌های تجزیه طلب کُرد، از جمله قوی‌ترین آنها که ب.ک.ک می‌باشد و شخص عبدالله اوجالان (رهبر این گروه)، همه گرایش به شوروی (سابق) دارند و حتی پرچم‌شان قرمز و با نماد داس و چکش بود.

در ترکیه نیز اینگونه نمایش داده می‌شد که گروه‌های تجزیه طلب کُرد، از جمله قوی‌ترین آنها که ب.ک.ک می‌باشد و شخص عبدالله اوجالان (رهبر این گروه)، همه گرایش به شوروی (سابق) دارند و حتی پرچم‌شان قرمز و با نماد داس و چکش بود.

اما، در همان زمان نیز پ.ک.ک، مورد حمایت شدید اروپا قرار داشت، به فراریان این حزب سریعاً پناهندگی می‌داد – همسر ژیسکار دستن، رییس جمهور وقت فرانسه، انجمن حمایت از آنان را تأسیس کرد ...، و خلاصه وقتی عبدالله اوجالان دستگیر شد، به ترکیه اجازه هیچ تعرضی به او داده نشد. چرا که برای امروز و فردا، در آب نمک سیاست‌های امریکایی خوابیده بود.

امروز امریکا، اروپا و اسرائیل، حامی کُردهای تجزیه طلب ترکیه شده‌اند – موفقیت آنان را سمبل دموکراسی در ترکیه می‌خوانند ... و دیر یا زود، از شورش آنها برای تجزیه دفاع خواهند کرد، درست مثل سوریه. چنان که امریکا پس از سقوط صدام و حضور نظامی در عراق، قبل از هر کاری، از استقلال کرُدستان عراق حمایت کرد و پس از پیروزی انقلاب، قبل از هر کاری به تجزیه کردستان ایران طمع کرد.

و در خاتمه باید اشاره نمود که البته چنین نیست که اردوغان در راستای تحقق سیاست‌های امریکا و صهیونیسم بین‌الملل نبود، بلکه انتظار نداشت که خودش به دام بیافتد و نقشه حذف او این چنین طراحی گردد.


+ نوشته شـــده در یکشنبه 94/5/4ساعــت 11:8 صبح تــوسط عباس | نظر
? ع. چینیچیان: اردوغان در دام غرب – دیگر راهی برای بازگشت ندارد
بسمه تعالی
? ع. چینی‌چیان: اردوغان در دام غرب – دیگر راهی برای بازگشت ندارد / ترکیه دچار تنش می‌شود

اردوغان که به شدت فریب غرب را خورده بود و رویای ترکیه عثمانی به سلطنت خود را در سر می‌پروراند، در دام غرب لِه شد و دیگر راهی برای بازگشت ندارد، و البته ترکیه دچار تنش خواهد شد.

ایران‌پی‌ان – یادداشت / ع. چینی چیان: رجب طیب اردوغان، رییس حزب عدالت و توسعه، نخست وزیر سابق و رییس جمهور فعلی ترکیه، پس از رویکرد مردم مسلمان ترکیه به دولت اسلامی، و قربانی شدن حزب رفاه به رهبری اربکان، به عنوان پُل اول، به قدرت رسید و استقبال مردم از او و حزب به اصطلاح اسلامی‌اش، در مقابل احزاب و ارتش لاییک که از زمان آتاترک به بعد حکومت و کشور را در دست داشتند، سبب خودباوری و تکبرش گردید.

صهیونیسم بین‌الملل که ترکیه را به لحاظ مردمش و نزدیکی فرهنگش با ایران (به ویژه نسبت به اعراب)، خطر بالقوه‌ی جدی قلمداد می‌کند، از همین راه وارد شد و همانطور که صدام را به امید "سردار قادسیه" شدن، به اوهام کشاند، اردوغان را به عنوان "الگوی جانشینِ جمهوری اسلامی ایران، برای جهان اسلام شدن" دچار اوهام کرد و تعصبات "ملی – مذهبی" مبنی بر سابقه حکومت عثمانی، بر سرعت غلتیدنش در این دام افزود.

گام نخست برای جذب اذهان عمومی مسلمانان این بود که مقابل اسرائیل عرض اندامی کند، تا تا به جای ایران، مورد توجه و محبوب قلوب مسلمانان کشور خود و جهان واقع شود. از این رو سناریوی حمله اسرائیل به کشتی‌های امدادی ترکیه برای غزه و سپس ترک کنفرانس داووس، پس از جدل با شیمون پرز و بچه‌کُش خواندن اسرائیل برایش طراحی شد.

اما، طولی نکشید که موج بیداری اسلامی به "مصر" کشیده شد و امریکا اکران سناریوی سقوط بشار اسد و تقسیم سوریه را آغاز کرد و در این وسط، ترکیه که از سویی سال‌ها برای عضویت در اتحادیه اورپا باج داده بود و از سویی دیگر با معضل همیشگی اکراد و حزب پ.ک.ک طرف بود و از سویی دیگر (با آمدن اردوغان) هم چنان سودای حکومت عثمانی را در سر داشت، باید خود را نشان می‌داد.

از این رو ناچار شد که به مصر سفر کند و از مرسی بخواهد که قانون اساسی جدید مصر اسلامی نباشد و مبادا جمهوری اسلامی ایران را الگو قرار دهد – هم چنین مجبور شد تا نه تنها علیه بشار اسد موضع بگیرد، بلکه حتی رسماً اعلام جنگ کرده و پل ارتباطی امریکا و اروپا جهت آموزش و تسلیح شورشیان استقلال طلب آن زمان که اکنون داعش نام دارند، گردد و بر این مواضع پافشاری کند و حتی در مناطق کردنشین عراق و در سوریه، به نفع داعشی‌ها، دست به عملیات نظامی بزند.

این سیاست‌های غلط، نه تنها پرده از چهره‌ی او و حزب عدالت و توسعه برداشت، بلکه اذهان عمومی مردم مسلمان ترکیه را ناخشنود و خشمگین کرد، و این در حالی بود که او همزمان با کاخ‌سازی، سودای سلطنت را در سر می‌پروراند؛ 

بدیهی است که این سیاست‌های غلط، نه تنها پرده از چهره‌ی او و حزب عدالت و توسعه برداشت، بلکه اذهان عمومی مردم مسلمان ترکیه را ناخشنود و خشمگین کرد، و این در حالی بود که او همزمان با کاخ‌سازی، سودای سلطنت را در سر می‌پروراند؛ از این رو غیر مسلمانان نیز بیش از پیش نگران شده و علیه او هم پیمان شدند و کار به شکست حزبش در انتخابات پارلمانی کشید.

حالا اردوغان می‌خواهد برگردد:

اکنون اردوغان می‌خواهد برگردد، ولی نه تنها نمی‌داند چه کند، بلکه راه‌ها برایش مسدود و درب‌ها به رویش بسته شده است.

اردوغانی که پُل ارتباطی و لجستیک امریکا و اروپا برای آموزش و تسلیح تروریست‌های داعشی شده بود و دستش به خون مردم بی‌گناه سوریه نیز آغشته شده بود، امروز (21 خرداد – 11 ژوئن) در جمع دانشجویان گفت:

«غربی‌ها، ترکمن‌ها و عرب‌های سوریه را بمباران و تروریست‌های کُرد را تقویت می‌کنند»! وی فریاد کنان، با انتقاد از کشورهای غربی شعار می‌داد: «آنها (غربی‌ها)، ترکمن‌ها و عرب‌های سوریه را بمباران می‌کنند و در عین حال "تروریست‌های کُرد" را تقویت می‌   ‎کنند که دارند جای ترکمن‌ها و عرب‌ها را می‌گیرند.»

حالا او همان گروه‌های تروریستی را که حمایت می‌کرد، آموزش می‌داد و تسلیح می‌کرد را «تروریست‌های کُرد» می‌خواند! اما چرا؟

حالا او همان گروه‌های تروریستی را که حمایت می‌کرد، آموزش می‌داد و تسلیح می‌کرد را «تروریست‌های کُرد» می‌خواند! اما چرا؟

یک گام نزدیک‌تر به تجزیه ترکیه:

اما چرا اردوغان، داعشی‌ها، طالبانی‌ها، القاعده‌ای‌ها، نیروهای پیوسته از سعودی، اردن و حتی کشورهای اروپایی را «تروریست‌های کُرد» می‌خواند، مگر نمی‌داند که آنها فقط تعدادی از اکراد نیستند؟!

چرا، می‌داند، اما امروز متوجه شده که فریب خورده است و به زودی نوبت به تجزیه کردستان ترکیه، به رهبری عبدالله اوجالان می‌رسد؛ چرا که طرح تجزیه کشورهای ایران، عراق، سوریه و ترکیه، و ایجاد کردستان مستقل [به عنوان اسرائیل دوم در این منطقه]، هدف و استراتژی قطعی امریکا در به اصطلاح «نقشه جدید خاورمیانه» است.

امروز اردوغان فهمیده که چقدر فریب خورده و به زودی به جای آن که رهبر حکومت اسلامی ترکیه شود، به عنوان یک "خائن" به استقلال و امنیت ترکیه معروف و مشهور خواهد شد و حتی هم پیمانان خارجی و داخلی، حمایتش نکرده و تنهایش خواهند گذاشت. لذا می‌گوید: «هیچ مساله سیاسی نباید دستاوردهای ترکیه را به خطر بیندازد و تاریخ درباره کسانی که ترکیه را در برزخ رها کنند، قضاوت خواهد کرد.‌»

او اذعان دارد که کشورش را از حیات، به ممات و برزخی جهنمی کشانده است و اکنون در این برزخ رها شده است و حتی اطرافیانش که سرنوشت شومی را نزدیک می‌بینند، برای تطهیر خود و نجات از این جهنم برزخی، از او فاصله می‌گیرند.

خوشحالی صهیونیسم بین‌الملل، از شکست ترکیه:

اردوغان که از سویی گمان می‌کرد محبوب دل‌های مسلمانان ترکیه واقع شده و اگر آهنگ عثمانی‌گری ساز کند، محبوب‌تر نیز خواهد شد و از سویی گمان می‌کرد که با خوش‌رقصی برای صهیونیسم بین‌الملل، مورد حمایت آنان قرار خواهد گرفت، اکنون شاهد ابراز خرسندی غرب و اسرائیل از شکست خود است! چرا که آنان با این مهره بازی کردند و بدیهی است که پذیرای هیچ شکلی از دولت اسلامی، در هیچ کجای جهان نمی‌باشند و تمام تلاش‌شان برای این است که لاییک‌ها را به قدرت برگردانند.

دموکراسی غرب پسند:

حال که مجلس ترکیه با اکثریتی از لاییک‌ها و اکراد و ... تشکیل خواهد شد تا سیاست‌های امریکا هر چه سریع‌تر محقق‌ گردد، غرب انتخابات ترکیه را مظهر دموکراسی در این کشور می‌خواند، در حالی که تا چند ماه پیش، مدعی عدم رعایت دموکراسی در ترکیه بود.

فردریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در اظهار نظری پیرامون این انتخابات گفت: «این نشانه روشنی از دمکراسی در ترکیه بود.» او افزود: «مهم این است که همه احزاب بااهمیت در مجلس ترکیه نماینده داشته باشند.»

خبرگزاری آلمان در ذیل جمله او به صراحت می‌نویسد: «این اشاره‌ای بود به حزب دمکراتیک خلق‌ها که حزبی کُردی است که برای اولین بار موفق شد به حد نصاب لازم برای فرستادن نماینده به مجلس برسد.‌»

آماندا پاول، از موسسه پژوهشی "مرکز سیاسی" در بروکسل به DW می‌گوید: «نمانیدگان اتحادیه اروپا در محافل خصوصی ازاین خوشحالند که حزب حاکم عدالت و توسعه اکثریت مطلق خود را در مجلس ترکیه از دست داد». او افزود: «این خوشحالی به ویژه به خاطر نگرانی ‌آن‌ها از قدرت‌طلبی‌های این حزب، بخصوص شخص رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه است و خیلی‌ها امیدوارند که نتایج این انتخابات بتواند ترکیه را به مسیر دمکراسی بیاندازد.»

آلکساندر گراف لمبزدورف، از حزب لیبرال آلمان از دست دادن اکثریت حزب عدالت و توسعه را "دست رد انتخاب‌کنندگان به رویاهای جاه‌طلبانه اردوغان و شکست طرح اسلامی کردن زندگی عمومی ترکیه" قلمداد می‌کند.

اوباما و احزاب و قدرت‌های امریکایی نیز خرسندی خود را به صراحت اعلام کردند و شکست اردوغان را نماد و آغازی برای بازگشت ترکیه به دموکراسی خواندند.

چپ‌های امریکایی در ترکیه:

در اوایل انقلاب اسلامی ایران، اذهان عمومی گمان داشتند که مخالفین به دو دسته تقسیم می‌شوند: یکی لیبرال‌ها – ملی، مذهبی‌ها و لاییک‌ها هستند که گرایش به غرب دارند – و یکی گروه‌های چپگرا هستند که گرایش به شوروی (سابق) دارند. لذا وقتی امام گروهک‌های تروریستی را «چپ‌های امریکایی» خواندند، همه تعجب کردند که "مگر چپ هم امریکایی می‌شود؟!" اما دیری نگذشت که دیدند همه آنها پس از ارتکاب به قتل و خونریزی و ترور و جاسوی ... و البته شکست، به امریکا و اروپا گریختند و حتی یک نفر از آنان به روسیه، چین، کوبا، چکسلواکی و ... نرفت.

در ترکیه نیز اینگونه نمایش داده می‌شد که گروه‌های تجزیه طلب کُرد، از جمله قوی‌ترین آنها که ب.ک.ک می‌باشد و شخص عبدالله اوجالان (رهبر این گروه)، همه گرایش به شوروی (سابق) دارند و حتی پرچم‌شان قرمز و با نماد داس و چکش بود.

در ترکیه نیز اینگونه نمایش داده می‌شد که گروه‌های تجزیه طلب کُرد، از جمله قوی‌ترین آنها که ب.ک.ک می‌باشد و شخص عبدالله اوجالان (رهبر این گروه)، همه گرایش به شوروی (سابق) دارند و حتی پرچم‌شان قرمز و با نماد داس و چکش بود.

اما، در همان زمان نیز پ.ک.ک، مورد حمایت شدید اروپا قرار داشت، به فراریان این حزب سریعاً پناهندگی می‌داد – همسر ژیسکار دستن، رییس جمهور وقت فرانسه، انجمن حمایت از آنان را تأسیس کرد ...، و خلاصه وقتی عبدالله اوجالان دستگیر شد، به ترکیه اجازه هیچ تعرضی به او داده نشد. چرا که برای امروز و فردا، در آب نمک سیاست‌های امریکایی خوابیده بود.

امروز امریکا، اروپا و اسرائیل، حامی کُردهای تجزیه طلب ترکیه شده‌اند – موفقیت آنان را سمبل دموکراسی در ترکیه می‌خوانند ... و دیر یا زود، از شورش آنها برای تجزیه دفاع خواهند کرد، درست مثل سوریه. چنان که امریکا پس از سقوط صدام و حضور نظامی در عراق، قبل از هر کاری، از استقلال کرُدستان عراق حمایت کرد و پس از پیروزی انقلاب، قبل از هر کاری به تجزیه کردستان ایران طمع کرد.

و در خاتمه باید اشاره نمود که البته چنین نیست که اردوغان در راستای تحقق سیاست‌های امریکا و صهیونیسم بین‌الملل نبود، بلکه انتظار نداشت که خودش به دام بیافتد و نقشه حذف او این چنین طراحی گردد.

مرتبط:

*- تلاش امریکا برای تبدیل کردستان به اسرائیل دوم و نقش آفرینی ترکیه (14 اسفند 1390)

*- ترکیه و تلاش برای تقدیم اراضی به صهوینست‌ها بدون جنگ/آنتالیا، اهدای زمین به مسیحیان و روستای اسرائیلی! (26 بهمن 1390)


+ نوشته شـــده در یکشنبه 94/5/4ساعــت 10:28 صبح تــوسط عباس | نظر
<      1   2   3   4      >